A MédiaKommandó és a Munkaügyi hivatal – Online is be lehet jelentkezni a munkanélküli nyilvántartásba

(Budaörs – 2014. január 29. Budaörsi Infó) 2014. január 26.-án MédiaKommandós ügynökünk jelentette, hogy milyen problémákat észlelt saját tapasztalatai alapján a budaörsi Munkaügyi Központnál ügyintézése során. Utána jártunk, hogy mi lehetett a probléma az ügy hátterében, és a hivatalt megkérdeztük arról is, hogy mik az első teendői egy tapasztalatlan munkanélkülinek. 

A történet Ré ügynök cikkével kezdődött, amiben arról olvashattunk, hogy másfél órás várakozási idő után tudta csak regisztráltatni magát, ráadásul nem a megfelelő kezdő időponttól. Majd a következő kötelező megjelenés alkalmával is hosszú várakozási idő után foglalkoztak csupán az ügyével. Ez még nem is lett volna olyan hatalmas probléma, azonban más gondok is felmerültek idő közben súlyos hátrányokat okozva neki.

A panaszos cikk itt olvasható. Kattintson ide.

„Bátorkodtam még azt a kérdést feltenni, hogy mégis mikor számíthatok arra az egyébként nem túl nagy összegre, amit nekem kiszámoltak támogatásként. A válasz erre az volt, hogy a decemberi bérszámfejtés már megtörtént, így majd csak a következővel fogják elszámolni, ami január közepén lesz. Ez azt jelenti, hogy én a pénzemet majd csak január vége felé fogom megkapni. Nem értettem a dolgot, hiszen én már december elején bejelentettem, hogy munkanélkülivé váltam, és ez az időpont, illetve a decemberi bérszámfejtés időpontja között még jó néhány nap eltelt. Azóta sem érkezett meg ez az összeg!” – írja Ré ügynök a cikkében.

Ez ügyben írtunk a Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ Budaörsi Kirendeltségének, kértük, hogy reagáljanak a felmerült problémára, és javasoljanak időtakarékosabb megoldást az ügyintézésre ügyfeleik számára.

A budaörsi Budakeszi Járási Hivatal 1. sz. Járási Munkaügyi Kirendeltségének ügyintézője arról biztosította szerkesztőségünket, hogy a panaszos írásban szereplő problémákat kivizsgálta, és a szükséges intézkedést megtette. Ezek mibenlétéről nem kaptunk tájékoztatást.

Továbbá fontos információkat közöltek, hogy miként tudnának az első alkalommal jelentkező ügyfelek időt spórolni és megelőzni a sorbanállást az ügyintézés során.

„Megkeresésükre tájékoztatom Önöket, hogy a kirendeltségen első alkalommal jelentkező ügyfeleket regisztráció céljából időpontra hívjuk vissza, annak érdekében, hogy teljes körű tájékoztatást kapjanak az álláskeresési ellátásokról, a munkaügyi központ által kínált támogatásokról, szolgáltatásokról.

2013. januárjától lehetőség nyílik valamennyi álláskereső számára, hogy ellátásra vonatkozó igényét, az ellátását érintő körülményekben bekövetkezett változásokat, eseményeket elektronikus levélben is bejelenthesse.

Az e-mailek mindig a kirendeltség központi e-mail címére érkeznek. Ez megegyezik a www.munka.hu honlapon az „elérhetőségek” menüpont alatt megtalálható e-mail címmel.

Az e-levél azonosításához szükséges adatok, amelyet minden levélben meg kell adnia az ügyfélnek:

­        – név, születési dátum, lakcím vagy tartózkodási hely, vagy

­        – név és TAJ-szám.

Az ügy elindításának dátuma, az első e-mailnek a kirendeltséghez történő beérkezésének a napja.

Az így beérkezett levélre megküldjük a szükséges tudnivalókat és a személyes megjelenésre az időpontot.

Természetesen a fenti kérelmekkel kapcsolatos ügyintézés ügyfélfogadási időben személyesen is elindítható.

Az álláskeresési ellátást havonta előre meghatározott időpontokban adjuk át utalásra. Az elszámolás utólag történik, tehát a december havi ellátást januárban utaljuk.

Hasznos tudnivalókat a www.munka.hu oldalon találhatnak az álláskeresők, de kérdéseiket a pmmkbudaors@lab.hu címre is elküldhetik.”

 

(Budaörsi Infó)

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.