Bemutatkozik a Budaörsi Mentőállomás kinevezett vezetője: Kárpáti Adrienn

(Budaörs, 2024. április 29. – Budaörsi Infó) A Budaörsi Mentőállomás 2005-ben nyitotta meg kapuit városunkban. Az első állomásvezető Fehér Tamás (2005-től 2014-ig) volt, őt Nagy Gábor (2014-től 2018-ig) követte, majd File Miklós (2018-tól 2023-ig), most pedig Kárpáti Adrienn a kinevezett vezető.

 

 

Kárpáti Adrienn-t szerkesztőségünk bemutatkozó beszélgetésre kérte kinevezése után, de csak külön engedéllyel nyilatkozhat a sajtónak.

Ezért kérdéseinket feletteseinek kellett elküldenünk, így a válaszai az OMSZ (Országos Mentőszolgálat) engedélyével kerülhettek Önök elé.

 

Korábban nem volt szükség külön engedélykérésre a részünkről, amikor a helyi mentőállomás vezetőjét kerestük különböző, a helyieket érintő ügyekben. Mi az oka, hogy most ezt írják elő Önöknek?

Az első ilyen szabályzat talán 2012-ben született meg, a szabály nem ismerete pedig senkit nem mentesít a felelősség alól. Szerintem nem csak a munkáltató, de a dolgozók érdekét is szolgálja, ha egy-egy nyilatkozattétel előtt lehetőség van egyeztetni a Kommunikációs és PR Osztállyal.  Én semmin nem változtattam, csupán betartom a szabályokat.

 

Mi motiválta, hogy elfogadja a Mentőállomás vezetését?

A Budaörsi Mentőállomás mindig közel állt a szívemhez, hiszen itt kezdtem még 2014-ben önkéntesen mentőzni. Mondhatni, köztük nőttem fel, szakmai szempontból legalábbis.

Bár az akkori dolgozók közül sokan nincsenek már itt, az Állomás és a bajtársi közösség irányába lévő elköteleződésem megmaradt. Nagy feladatnak tartottam az első pillanattól fogva, de úgy éreztem, hogy talán egy kicsit vissza tudok adni a sok jóból, amit ezen az állomáson kaptam.

 

 

karpatiadrien2

 

Hogyan mutatná be magát a helyi olvasóknak? Mivel foglalkozott előtte? Milyen szakmai tapasztalattal rendelkezik, stb.?

Diplomás mentőtiszt vagyok, de 2007-ben kezdtem dolgozni az egészségügyben, miután szülésznőként végeztem a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Főiskolai Karán. Már akkoriban is a sürgősségi ellátás érdekelt leginkább, de az élet úgy hozta, hogy nem volt lehetőségem munkakört váltani.

Állami és magánszférában egyaránt szereztem tapasztalatot. 2014 júliusában azonban megkaptam az önkéntes engedélyemet a Budaörsi Mentőállomásra. Főállásban még mindig szülésznőként dolgoztam, de az összes szabadidőmet itt töltöttem, rengeteget tanultam a csapattól, amiért mindig hálás leszek. 2015-ben elkezdtem szintén a Semmelweis Egyetemen a mentőtiszt szakot és mellette a szülészetet sürgősségi osztályra cseréltem.

Az önkéntes szekundálásból kötelező gyakorlat lett, majd nem sokkal azután, hogy engedélyezték a Mentőszolgálatnál, hogy nők is dolgozhassanak mentőápolói munkakörben, egyetlen budaörsi lányként immáron dolgozóként folytattam.

Miután lediplomáztam, státusz híján másik Mentőállomásra kellett átmennem, egészen az állomásvezetői megbízásomig. Az ottani Bajtársnőkkel és Bajtársakkal is nagyon jó kapcsolatom alakult ki, így nehéz volt Őket otthagyni, de a szívem mégis visszahúzott a „Szülőállomásomra”.

A Mentőszolgálatnál létező összes képzést elvégeztem, mind ápolóként, mind mentőtisztként, ma pedig már az új belépő dolgozók tanításában, vizsgáztatásban és a belső továbbképzésekben állománycsoport oktatóként is részt veszek.

 

Milyen irányvonalak mentén kívánja vezetni a Budaörsi Mentőállomást?

Nagyon fontosnak tartom a magas szintű szakmai felkészültséget – mind az ellátott betegek, mind a saját szakmai igényességünk érdekében –, a kötelező szabályok betartását, de mindezek mellett a jó hangulatú, összetartó, valóban bajtársi közösséget is. Lehetőségeimhez mérten mindent megteszek annak érdekében, hogy a kötelező belső képzések mellett egyéb szakmai továbbképzéseken is részt tudjunk venni, ismét olyan csapatot lehessen szervezni, akikkel szakmai versenyekre járunk. Csapatépítő jelleggel közös programokat szervezünk, hogy ne csak a feszült munkanapokon találkozzunk, hanem kikapcsolódni is tudjunk, együtt, családostól.

 

 

mento_allomas_mento_auto7

 

Jelenleg hányan dolgoznak a Budaörsi Mentőállomáson?

Jelenleg 32-en dolgozunk a Budaörsi Mentőállomáson, 2-en tartós táppénzen vannak, 1 Bajtársnő pedig GYED-en.

 

 

Korábbi cikkünkből, felmondott munkatársuk interjújából kiderült, hogy vele együtt az Ön kinevezése óta hatan felmondtak. Amióta Ön a Budaörsi Mentőállomás vezetője milyen indokkal hány felmondás érkezett a Budaörsi Mentőállomás dolgozói részéről? Mi erről a véleménye?

Négy Bajtárs felmondó levelét kaptam meg, köztük van olyan is, aki már jóval az én érkezésem előtt hangoztatta, hogy el fogja hagyni a céget, illetve olyanok is, akiknek nem engedélyezték az amúgy is részidős óraszámuk további csökkentését. A távozók közül ketten alig 2 évet töltöttek Budaörsön.

Az egyre növekvő számú feladatok ellátása valóban nem könnyű olyan főállás mellett, ami szintén megterhelő. Két további Bajtárs kérte az áthelyezését másik Mentőállomásra személyes okokból. Sajnálom a döntésüket, de kívánom, hogy találják meg a számításaikat.

 

 

orszagos_mentoszolgalat

 

Hogyan tudja megoldani a távozó dolgozók miatti létszámhiányt?

Nem igazán beszélhetünk létszámhiányról, hiszen a távozó dolgozók közül többen csak részmunkaidőben dolgoztak, a helyükre érkezők közül viszont egy kivétellel teljes munkaidőben dolgozik mindenki, sőt, van olyan Bajtárs, aki az eddig részidős óraszámának az emelését kérte.

Így létszámban ugyan valóban valamivel kevesebben vagyunk, de a munkaórák szempontjából jobban állunk, mint korábban. A lakosság bővülése és az ezzel együtt járó esetszámok növekedése miatt indokoltnak tartom egy harmadik mentőautó szolgálatba állítását is. Az ezzel kapcsolatos tárgyalások folyamatban vannak, jelentkezők pedig már most többen is vannak „várólistán”.

 

 

Mit gondol az új állami ügyeleti rendszerről, a Budaörsi Mentőállomás hogyan „éli meg” az új rendszert? Mi a véleménye a Budaörsi Önkormányzat új alternatív ügyeletei rendszeréről, milyen mértékben kapcsolódik az a munkájukhoz?

Pest vármegyében február elsején indult az új ügyeleti rendszer, az első hónap tapasztalatai és adatai alapján jól működik az ellátás. Egy olyan rendszer kiépítése volt a cél, ami a betegek szükségleteit tudja maximálisan szolgálni és támogatni, a korábbi rendszerben ez nem volt maradéktalanul így.

 

 

mento_allomas2

 

Milyen tervei vannak a Budaörsi Mentőállomáson a jövőre nézve, milyen kommunikációt tervez a helyiekkel?

Mindenképp szeretném, ha a lakossággal egy közvetlenebb kapcsolat tudna kialakulni. Elindítottuk egy új alapítvány bejegyzését és létrehozását is, ami az eddigieknél hatékonyabban tudja támogatni a munkánkat és elsődleges célunkat, az oktatást.

Szerencsére a Mentőállomáson most már többen vagyunk, akik oktatói tevékenységet is folytatunk, így magas szakmai színvonalon, gyakorlottan tudjuk ezt kivitelezni. Ebben a hónapban is kaptunk felkérést elsősegélynyújtó, alapszintű újraélesztés képzések tartására, illetve pályaorientációs napot is szervezünk.

Terveim között szerepel továbbá, hogy a Budaörsi Mentőállomás is bekapcsolódjon a HŐSképzésbe, amikor havi rendszerességgel tudja bárki az újraélesztést megtanulni, gyakorolni.

Szeretném, ha a helyi és a környékbeli lakosok tudnák, hogy kik vagyunk, hogy számíthatnak ránk és bízhatnak bennünk, ha baj van.

 

 

mento_allomas_mento_auto2

 

Mi az, amit még szeretne elmondani olvasóinknak?

Köszönöm a megkeresést és hogy lehetőségem nyílt ezekről a kérdésekről beszélni, Bajtársaimnak pedig köszönöm a munkájukat és hogy mindig számíthatok Rájuk – csakúgy, mint a Budaörsön és környékén élők az Országos Mentőszolgálatra.

 

 

karpatiadrien

 

 

(Budaörsi Infó)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.