A budaörsi METRO reakciója a tejtermelők blokádja kapcsán közölt interjúnkra

(Budaörs, 2014. július 08. – Budaörsi Infó) 2014. július 8-án tejtermelői blokádot szervezett a Demonstrációs bizottság. Hegedűs Imre a budaörsi demonstráció helyszínének felelőse, a Országos Demonstrációs Bizottság tagja, és a Bicskei Mezőgazdasági ZRT igazgatója interjút adott a Budaörsi Infónak, amelyben azt állította, hogy „a kereskedelem beárazza az áfacsalást a termékbe!”. Erre a cikkre reagált a METRO kommunikációs vezetője Krubl Yvette.

A 2014. július 7-én megjelent „Tejtermelői blokád Budaörsön – „A kereskedelem beárazza az áfacsalást a termékbe!” cikkünk helyreigazítását kérte a METRO Kft., arra hivatkozva arra, hogy „a METRO Kereskedelmi Kft.-ről közöltek nem felelnek meg a valóságnak; az áfacsalás körülményeinek valótlan tartalmú leírása sérti a METRO jó hírnevét. A cikkben nyilatkozó személy, a Bicskei Mezőgazdasági Zrt. igazgatója – egyébként a közelmúltban szállítói jogviszonyt kezdeményezett társaságunknál.”

Hegedűs Imre interjúját nem áll módunkban módosítani, hisz az általa adott interjú az ő véleményét tükrözi. A Budaörsi Infó viszont minden esetben lehetőséget ad a reagálásra mindkét fél számára.

A METRO Kft. a lent olvasható sajtónyilatkozatot juttatta el szerkesztőségünkbe.

 

 

A METRO Kereskedelmi Kft. friss tej kínálatának 99%-a magyar gyártóktól származó termék

 

A METRO Kereskedelmi Kft. által forgalmazott tejtermékek 64%-a magyar és mindössze 36%-a import termék, amely az országos átlagnál jelentősen kedvezőbb. A METRO Kereskedelmi Kft. immár 20 éve a hazai nagykereskedelmi piac meghatározó szereplője, és két évtizedes működése során több hazai élelmiszeripari termék beszállítóinak és termelőinek nyújtott a nemzetközi szabványok megszerzésére és exportra irányuló céljaiban know-how-t és biztos növekedési hátteret. A hús- és a zöldségbeszállítók piacán már több közös sikert is fel lehet mutatni, a nagykereskedelmi áruházlánc jelenleg is hónapok óta tartó tárgyalásokat folytat a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal a lehetséges együttműködésekről és a hosszú távú fejlesztésekről.

A METRO nagykereskedelem 20 éves magyarországi múltja, nemzetközi háttere és a hazai termelés valamint a hazai termelők támogatásában bizonyított szerepe a garancia arra, hogy megbízható és fair partnerkapcsolatra számíthatnak a termelők az áruházlánc beszállítóiként.

A METRO Kereskedelmi Kft. két kiemelt célcsoportja a vendéglátás képviselői valamint a független kiskereskedők. A vállalat kapcsolati hálózata révén pedig a legtöbb beszállító olyan országos terjesztési hálózat része lehet, amire önállóan nem lenne képes. A disztribúciós lehetőségek mellett a szakmai támogatás szintén a partnerek rendelkezésére áll, ami felkészíti őket a nemzetközi előírások és szabványok megszerzésére, illetve az exportra való termelésre.

A hazai termelők támogatása a tejipari termelők és beszállítók esetében a METRO hosszú távú, kiemelt stratégiai együttműködéseinek szintén része.

A METRO Kereskedelmi Kft. által forgalmazott tejtermékek 64%-a magyar és mindössze 36%-a import termék, többek között olyan hazai termelők, mint például az Alföldi Tej Kft., a Pannontej Zrt. és a Sole-Mizo Zrt. is jelentős forgalmat bonyolít le az áruházláncon keresztül.

A hazai teljes tejpiacot tekintve, 2014. év első 4 hónapjában kb. 118 millió literes piacból az UHT tejek a piac 43%-át tették ki. Ennek nagyjából 60%-a az import termék. A METRO áruházakban a tejtermék kategóriájában azonban az import és hazai tejek aránya jelentősen kedvezőbb az országos megoszlásnál. Ez elsősorban annak is köszönhető, hogy az áruházláncban a friss tejek kategóriában a magyar gyártóktól származó termékek aránya 99%-os.

A METRO kiáll a hazai termékek és termelők mellett. Ennek érdekében már korábban megkezdte a tárgyalásokat a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal a lehetséges együttműködési lehetőségekről, amelyek jelenleg is folyamatban vannak. Például örömmel együttműködik a friss, minőségi hazai tejtermékek népszerűsítésében és támogatásában, hiszen úgy hiszi, ebben a kategóriában jelentős versenyelőny biztosítható a hazai termelők számára, amit országszerte elérhető áruházaiban a gyakorlatban is bizonyít.

A METRO 20 éve megbízható nagykereskedelmi partner Magyarországon, aki működésében mindig megfelel a hazai és nemzetközi törvényi szabályozásnak és előírásoknak, és szintén jelentős lépéseket tesz az áfacsalások, illetve az országonként eltérő áfákból hasznot húzó kereskedők ellen.

A METRO az elektronikus számlázási-rendszer bevezetésével, illetve áttekinthető kártya rendszerének köszönhetően biztosítja az átláthatóságot, mind beszállítói, vevői, illetve a hatóságok részére, mind ki- és bejövő számláival. A nagykereskedelmi láncban kiállított összes számla, alapbeállításban ÁFÁ-s számla, melyet minden partner könyvelésében használhat.

A nagykereskedelmi áruházlánc beszállítói alapos átvilágításon esnek át az üzleti kapcsolat kezdetekor, melyet a vállalat folyamatosan ellenőriz. Nem megfelelőség esetén a beszállítói kapcsolatokat felfüggeszti, megszünteti. Emellett a vállalat törekszik arra, hogy beszállítói közvetlenül gyártók, a termékek előállítói legyenek és ne a forgalmazók.

 

(Budaörsi Infó)

facebook:

1 Komment

  1. […] cikkünkben olvashatják a részleteket. A blokáddal kapcsolatban a budaörsi METRO Kft. is nyilatkozott a Budaörsi […]

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.