Előzzük meg a lefutásos baleseteket!

A Budaörsi Rendőrkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága a lefutásos balesetek megelőzése érdekében a cikkben található tanácsokat javasolja.

 

Fontos, hogy a járművezetők mindig az időjárási-, látási– és útviszonyoknak megfelelő sebességgel és figyelemmel vezessék gépjárműveiket, próbáljanak meg alkalmazkodni a megváltozott látási és útviszonyokhoz!

Az ütközések megelőzése érdekében fontos szempont a megszokottnál nagyobb – akár többszörös – követési távolság tartása, hiszen a nedves úton a tapadás csökkenése miatt a féktávolság rendkívüli mértékben megnő.

Mivel a hirtelen fékezés a jármű irányíthatóságát veszélyezteti – hiszen a jobb és baloldali kerekek eltérő tapadású és egyenetlenségű felületen haladnak – ajánlható a csupán gázelvétellel történő lassítás, esetlegesen az olyan volumenű lassító fékezés, amely nem veszélyezteti az irányíthatóságot.

Ha a vezető úgy érzi, hogy nem képes visszanyerni uralmát saját maga reflexei, vagy a jármű irányítása felett, akkor inkább hagyja gurulni a járművet jobb oldali kerekekkel az útpadkán.

Az ijedség, a pánik okán ellenőrizetlen fékezés legalább olyan veszélyes, mint a hirtelen kormánymozdulat! A baloldali kerekek fent futnak a szilárd, akár érdesített aszfalton, míg a jobb oldali kerekek minimális vagy nulla tapadással gördülnek a földes, füves, vizes talajon. Egy intenzív fékezés esetén a jármű már ettől is keresztbe fordulhat. Ezen a helyzeten a meglévő ABS sem segít sokat, hiszen nem ilyen körülményekre van programozva.

Javasoljuk a járművezetőknek, hogy a kormányt határozottan fogják meg, engedjék el a gázt és óvakodjanak a kontrollálatlan fékezéstől! Fékezzünk finomam, tegyünk meg akár 30-40 métert is az útpadkán.

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.