Saját Avatárral lehet ügyet intézni a Budaörsi Önkormányzatnál

Akár otthonról, egy karosszékben ülve is bárki ellátogathat a virtuális Budaörsi Polgármesteri Hivatalba, amely tökéletes háromdimenziós mása az eredetinek. Számítógépünkről irányított figurával valós idejű beszélgetést folytathatunk az ügyintézőkkel, és érdemi választ is kaphatunk kérdéseinkre – derült ki azon a látványos bemutatón, amelyet a Budaörsi Önkormányzat épületében rendeztek kedden.

A számítógépes játékokból jól ismert 3D technológiát vetették be a fejlesztők azért, hogy modernizálják és meggyorsítsák az önkormányzati ügyintézés folyamatát. A virtuális valóság üzleti alkalmazása egyébként már jó néhány éve megjelent a nemzetközi gyakorlatban, nagy sikert aratva ezzel a látványos és igényes kifejezési móddal. A technológia közigazgatási alkalmazására azonban most először került sor a világon.

A Virtual Planet Hungary Kft. által fejlesztett virtuális polgármesteri hivatalban a virtuális ügyfelek és virtuális ügyintézők (“avatárok”) között folyhat valós idejű és érdemi párbeszéd, vagyis bizonyos ügyeket tényleg így is elintézhetünk majd.

Forradalmi vállalkozás

A bemutatón Wittinghoff Tamás, Budaörs független polgármestere elmondta, az önkormányzatnál mindig nagyon fontosnak tartották, hogy a közigazgatás korszerűsítésében élen járjanak. A város korábban az elsők között vezetett be olyan e-közigazgatási alkalmazásokat, mint például az sms és a wap alapú ügyintézés, amelyek akkoriban úttörő vállalkozásoknak számítottak – tette hozzá.

A politikus emlékeztetett arra, hogy a fejlesztésben egy hosszú tavú közigazgatás korszerűsítési együttműködés keretében részt vett a Budapesti Corvinus Egyetem Közigazgatás-tudományi Karán működő E-Government Kutatócsoportja is. Bár az egyetemi struktúra azóta megváltozott, a partnerek személyükben ugyanazok maradtak: ma a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) keretei között működnek – mondta.

Wittinghoff végül rámutatott arra is, hogy ez az újszerű, 3D technológián alapuló megoldás, – amely néhány hónapnyi tesztüzem után – bárki számára elérhető lesz, meg fogja könnyíteni az ügyintézést a Budaörsön és környékén élők számára, hiszen akár otthonról, a karosszékből is megoldható lesz jó néhány olyan ügy, amiért eddig be kellett menni a polgármesteri hivatalba.

Békéscsabán is bevezethetik

Dr. Tózsa István, a Budapesti Corvinus Egyetem tanszékvezetője mindenekelőtt megköszönte, hogy Budaörs városa mindig készségesen helyet adott a kezdeményezésnek. Hozzátette, a jövőben Békéscsaba és más városok is tervezik a rendszer bevezetését. Tózsa István elmondta, hogy a technológia az Egyesült Államokból érkezett, de eddig még nem volt példa arra, hogy a közigazgatásban használták volna.

A fejlesztők a technikai részletekről egyebek mellett elárulták, a rendszer nagy előnye, hogy nem igényli olyan külön alkalmazások letöltését, mint például a videóbeszélgetésekhez használható Skype. A fejlesztők szerint egyébként a szolgáltatást jelenleg a magyarországi internetezők 60-70 százaléka el tudja érni.

A rendezvényen részt vett Dr. Zöld-Nagy Viktória, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) helyettes államtitkára és Dr. Virág Rudolf, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) helyettes államtitkára is.

Bemutató videó az ügyintézésről:

facebook: