Ki járhat el a kéretlen telefonos reklámokkal kapcsolatban?

Gyanús, hogy mindig önt találják meg a hirdető cégek? Pedig már a telefonszáma kiadását is megtiltotta a szolgáltatónak? A kéretlen reklámozással kapcsolatban meg kell különböztetnünk az elektronikus úton, a távközlési eszköz útján, és a postai úton (címzetten, vagy címezetlenül) terjesztett kéretlen küldeményeket. 

 

Sajnos így sem kerülhetőek el alapvetően a kéretlen megkeresések. Ugyanis véletlenszerűen (is) állítanak össze telefonszámokat a telemarketinges cégek számítógépei, ezért lehetséges, hogy az ügynökök sokszor titkosított számon is felhívják az ügyfeleket. Az automatikus hívórendszert alkalmazó adatkezelők eljárása az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 162. § (1) bekezdésének rendelkezésébe ütközhet. E jogszabályhely szerint az emberi beavatkozás nélküli, automatizált hívórendszer az előfizető tekintetében csak akkor alkalmazható közvetlen üzletszerzési vagy tájékoztatási célra, ha ehhez az előfizető előzetesen hozzájárult.

Telefonszolgáltatójuknál érdemes panaszt tenni, ha arra gyanakszanak, hogy titkosított számukat – kifejezett tiltásuk ellenére – a szolgáltató adta ki. A reklámcégek már ismert telefonszámait érdemes letiltatni a szolgáltatón keresztül, vagy a telefont szoftveresen beállítva.

Fontos tudnia, hogy amennyiben mégis sikerült önt rábeszélniük telefonon a szerződéskötésre, de azt utólag megbánta, van mód a szerződés 14 napon belüli felmondására. A vonatkozó jogszabályt, valamint a letiltás lehetőségeit itt olvashatja.

(Forrás: Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.