CREASCOLA – Egy hely, ahol a gyerek értékesnek érezheti magát
- Budaörsi INFÓ
- 2020 október 12.
(Budaörs, 2020. október 12. – Budaörsi Infó/ (x)) A Creascola egy nyolcosztályos középiskola, amelynek az a célja, hogy a gyerekek számára a tanulás kibontakozás legyen, a világ és önmaguk felfedezése. 2020 szeptemberében 5., 6. és 7. évfolyamokkal indul az iskola. Rendszeresen online követhető, interaktív fogadóórákat szerveznek, amire a kapcsolat@creascola.hu email-címen lehet bejelentkezni.
A Creascola magániskolaként nem szeretne „alternatív iskolai zsákutcát” képezni, ezért az oktatás napi gyakorlatában a Nemzeti Alaptantervet követik, módszertanában viszont a hétköznapokban élhető iskolát hoztak létre, ahol a gyerekek a tudásukat nem csak elméletben, hanem gyakorlatban is fel tudják használni és fejleszteni.
Kárpátiné Molnár Ágnes, a Creascola szakmai igazgatója a Budaörsi Infónak elmondta, hogy az oktatás során hangsúlyt kap a csapatmunka, a kommunikáció, a rajzi, manuális készségek fejlesztése, illetve a digitális tárgyalkotó technológiákhoz kapcsolódó elméleti és gyakorlati tudás átadása.
„A módszer megvalósításának kulcsa tanári karunk: budapesti gimnáziumok innovatív és tapasztalt tanáraiból válogattuk össze csapatunkat. Tanáraink nagy örömmel és lelkesedéssel várják a közös munkát.”
A Creascola egy olyan iskola ahol a gyerekek még a matematika órákra is örömmel mennek. A számok birodalmában Katona Dániel, matematika tanár kalauzolja el a gyerekeket.
„Pályám eddigi legcsodálatosabb lehetősége, hogy a Creascola megteremti a felfedeztető tanítás feltételeit. Az önálló gondolkodás, problémamegoldás, a közös alkotás és fogalmi építkezés, a vitakultúra kialakítása mellett megtanulunk jól kérdezni, bízni önmagunkban, elfogadni ha hibázunk, kitartóan küzdeni és örülni önmagunk és társaink sikerének, (ön)értékelni, fejlődni, ha szükséges, versenyezni önmagukkal és másokkal, tehát a társadalomnak értéket teremtő módon társainkkal együtt dolgozni.”
A tanulók felismerhetik a tervezés, az alkotás, a kétkezi munka örömét. Megtanulják a megszerzett tudást alkalmazni a gyakorlatban, miközben megvalósítják az ötleteiket. A diákok oktatásának része a feladatok gyakorlati megvalósítása is. Így a testnevelés órán használt pólóikra is ők maguk vasalják fel a logót. A tanórai feladatoknak aktív részesei nem pedig csak szemlélői, így gyakorlati tudást szereznek, nem pedig csak elméleti oktatásban részesülnek.
A tárgyak és ezáltal a gyakorlati dolgok közelebb kerülnek a diákokhoz, egészen más lesz a viszonyuk azokhoz a tárgyakhoz, amit maguk készítenek. A tanulók önirányítása és saját tanulásuk iránt érzett felelőssége sokkal magasabb.
A Creascola a fej, a kéz és a szív iskolája – tette hozzá dr. Henn Péter, az iskola alapítója.
„Minőségi iskolát hoztunk létre, ahol a kéz, a fej és a szív együtt működik. A tehetség felfedezésének kreatív formájára építünk, ahol a gyerek értékesnek érzi magát.”
A Creascola egy nyolcosztályos középiskoláról, a beiratkozásról és a nyílt napjaikról bővebb információt találnak a www.creascola.hu oldalon.
(Budaörsi Infó / (x))
facebook:
0 Komment