Közbringa bemutató Budaörsön

(Budaörs, 2016. július 9. – Budaörsi Infó) 2016. július 8-án bárki tesztelhette a közbringákat Budaörsön. A budaörsi kerékpáros közösségi közlekedés jövőjéről szóló nyílt napon tájékoztatókat lehetett meghallgatni a közbringa működéséről, előnyeiről.

 

 

A közbringa, azaz a kerékpáros közösségi közlekedés, világszerte futótűzként terjed. Bár Magyarországon még újdonságnak számít, már találkozhatunk közbringa rendszerrel Budapesten, Szegeden, Esztergomban, Kaposváron, Győrött, Hévízen és Debrecenben is.

Most Budaörs is vizsgálja a közbringa rendszer kiépítésének lehetőségét. Az előkészítés részeként a Regionális Környezetvédelmi Központ (REC) munkatársai lakossági igényfelmérést készítettek, szorosan együttműködve a Budaörsi Polgármesteri Hivatal és a Budapesti Közlekedési Központ szakembereivel arról, hogy a budaörsiek szerint van-e létjogosultsága a városban a közbringa bevezetésének.

A megkérdezettek összességében nagyon pozitívan fogadták a közbringa bevezetésének ötletét. A válaszadók kétharmada szívesen használná a közösségi kerékpárokat, és még azok is többségében támogatandónak tartják, akik nem vennék igénybe, hiszen a válaszadók 84 százaléka ekként vélekedett.

A rendezvény az Önkormányzat köszöntőjével kezdődött, majd Dalos Péter (BKK, MOL, BUBI) a közbringa előnyeiről és a tapasztalatokról beszélt.

 

kozbringa_budaors (4)

 

Katona Attila (REC) ismertette a budaörsi piackutatás eredményeit, ezután pedig Vörös Ferenc (PBS, Bike) bemutatta az elektromos PBS Bike-ot.

 

kozbringa_budaors (6)

 

Klimon Péter, a Közbringa Kft. ügyvezetője,  Pedelec bemutatója zárta a programot.

13 órától pedig bárki kipróbálhatta a közbringákat a Városháza melletti parkolóban.

 

kozbringa_budaors (11)

kozbringa_budaors (10)

kozbringa_budaors (9)

kozbringa_budaors (7)

 

Mi az a közbringa?

Az elnevezés nem félrevezető: valóban a közösségi közlekedés részét képező kerékpárokról van szó, hiszen a saját biciklivel megtett utakkal ellentétben itt ugyanazt a járművet egymás után a közösség – városlakók, itt dolgozók, látogatók – több tagja használja. A kerékpárokat ingyenesen vagy alacsony díj ellenében egy gyors, elektronikus (kártyás vagy mobiltelefonos) azonosítást követően az önkiszolgáló gyűjtőállomásról lehet igénybe venni rövid periódusokra, majd a használatot követően akármelyik másik gyűjtőállomáson található speciális dokkolóban elhelyezni. Egy elektromos közbringával pedig Budaörs dombtetői sem jelenthetnek akadályt, hiszen a pedálozásnál az elektromos rásegítés biztosítja, hogy még hegymenetben se váljon megerőltetővé a kerékpározás.

 

kozbringa_budaors (2)

 

 

Miben segítheti Budaörsöt egy közbringa rendszer?

A gyűjtőállomások hálózata lefedné a várost és olyan csomópontokban lehetne közbringára szállni, mint például a buszállomás, a lakótelepek, a bevásárló központok, iskolák vagy az uszoda. Ezek között a közbringa ideális megoldást kínálna a rövidebb, egyirányú utak megtételéhez és szervesen beilleszthető a közösségi közlekedésbe (például eljutás a busz és vonatállomásra) ezáltal segítheti a munkába és iskolába ingázókat, illetve szerepet játszhat a torlódások és a parkolóhely-hiány enyhítésében. Egy közbringa rendszer kezdőlökést ad a napi szintű kerékpáros közlekedésnek, igényt teremtve a további párbeszédre a közterületek és a közlekedési infrastruktúra kerékpárosbarát fejlesztéséről. Ez a mindenki által elérhető, környezetbarát közlekedési alternatíva élhetőbbé és fiatalosabbá teszi a várost, használata egészséges, ráadásul még időt és pénzt is megtakarít használói számára. A budaörsi közbringa rendszer Európai Uniós támogatásból valósulhatna meg.

 

kozbringa_budaors (1)

 

(Budaörsi Infó)

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.