E&Y: az ország legnagyobb pénzintézete jöhetne létre a takarékszövetkezeti integrációval

A takarékszövetkezetek integrációjával fiókhálózatát tekintve Magyarország legnagyobb pénzügyi szolgáltatója jöhetne létre; ha minden feltétel adottá válik, technikailag akár egy-két év alatt megvalósítható az összeolvadás – olvasható az Ernst & Young (E&Y)  közleményében, amelyet csütörtökön juttatott el MTI-hez.

 

 

“Komoly lehetőségek vannak a Országos Takarékszövetkezeti Szövetség (OTSZ) integrációjában, az odavezető út azonban bonyolult. A társaságoknak számos nehézséggel kell szembenézniük, ezek közül az egyik legfontosabb a jogszabályi akadály. Az integráció végén azonban Magyarország legnagyobb pénzügyi disztribúciós hálózata jöhetne létre” – idézi a közlemény Seregdy Tamást, az Ernst & Young üzleti tanácsadási szolgáltatások üzletágának igazgatóját.
A nemzetközi tanácsadó cég közleménye szerint az esetleges integrációban érintett takarékszövetkezetek országszerte több mint 1400 fiókkal rendelkeznek, szemben az összes kereskedelmi bank 1600-as fiókszámával, eszközállományuk és bevételeik azonban elmaradnak a piacvezető pénzintézetektől. Ha az integráció mellett döntenek, a társaságoknak a standardizálást kell szem előtt tartaniuk, hogy a folyamataik minőségében és termékkínálatukban is összehasonlíthatóak legyenek a kereskedelmi bankokéval.
A fogyasztók oldaláról a legfontosabb három szempont a költségszint, a fiókok közelsége és a megbízhatóság. A költségszint tekintetében a takarékszövetkezetek az esetek többségében jelenleg a kereskedelmi bankokénál kedvezőbb költség- és hitelfeltételeket tudnak kínálni. A fiókok elhelyezkedését tekintve az egyik fő feladatuk a városokban való terjeszkedés. A megbízhatóság területén pedig nagyobb figyelmet kell szentelniük a munkatársak képzésére, valamint az eljárások és rendszerek javítására, egységesítésére – elemezte a szakember.
“A sikeres integráció érdekében a takarékszövetkezetek számára fontos a szervezeti kultúra átalakítása. Olyan vállalati kultúrát kellene kidolgozniuk, amely ötvözi a takarékszövetkezetek jelenlegi családias, személyes jellegét a nagybankok professzionalitásával, egységes, mindenre kiterjedő ügyfélkezelésével” – emelte ki Seregdy Tamás.

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.