Wittinghoff Tamás és Sánta Áron nyilatkoztak a Volánbusz szolgáltatás-átvételéről

Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere és Sánta Áron, budaörsi önkormányzati képviselő nyilatkoztak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntéséről, miszerint 2013. május 1-jétől a BKK helyett a Volánbusz lesz a szolgáltató 9 agglomerációs településen. A hírek szerint 132 környezetkímélő autóbusz váltja fel az eddigi kék buszokat.


 

Turai István, Törökbálint polgármestere leginkább azt nehezményezte, hogy csak a sajtóból értesült ezekről a nagy horderejű döntésekről. Amivel magyarázzák a változtatást, az EU-ra hivatkozva, az nemigen állja meg a helyét: a helyi és helyközi közlekedés legtöbb helyen nincsen szétválasztva. A részleteket egyáltalán nem ismerjük: kell-e majd két bérlet, s ha igen, akkor az nyilván drágább lesz? Problémaként jelentkezhet, hogy – a 25%-osnál nagyobb arányú bliccelést kikerülendő – bevezetik az első ajtós felszállást, ami biztosan lelassítja a buszok feltöltését. S ha át is kell szállni, az még plusz időt jelent. Húsba vágó szempont az is, hogyan befolyásolja ez az intézkedés az agglomerációs ingatlanok árait.

Wittinghoff István, Budaörs polgármestere is csak a sajtóból értesült a változtatásokról. Ez semmiképpen sem helyes, hogy egy ilyen nagy jelentőségű változásról valaki egyéni döntést hozzon anélkül, hogy az érintettekkel egyeztetne. Ha eleve kijelölik, hogy ki lesz a szolgáltató, abban a pillanatban már nehezebb kiharcolni a megfelelő feltételeket. Érdekes, hogy az államtól a támogatást a BKV nem kapta meg, a Volán pedig igen…

Sánta Áron, budaörsi önkormányzati képviselő szerint várható volt a változtatás, hiszen tavasszal lejár a BKK és a települések közötti szerződés. Ha egy új alapokra helyezett közlekedési szerződést tudunk kötni a Volánnal a szolgáltatási területekről és a színvonalról, akkor akár jó irányba is fejlődhet a helyzet. Ezen érthetjük a megfelelő minőségű buszok beszerzését, a járatsűrűséget, az éjszakai járatokat. Többe pedig nem kerülhet, az eddig érvényes jegyek és bérletek érvényesek lesznek Budaörsön.

A megkérdezett járókelők általában nem örülnek a várható változásoknak (zsúfoltság, lassúbb bejutás a fővárosba, drágább lenne stb.). Többen felvetették egy helyi, budaörsi járat működtetését, de ez a vállalkozás nem lehet gazdaságos. Ez egy Budaörs nagyságú településnek túl nagy falat lenne.

A polgármesterek jónak tartanák az összes érintett település vezetőinek az egyeztetését, így egységes álláspontot képviselve ülhetnének le a Volánnal tartandó tárgyaláson. Fontos lenne, hiszen továbbra sem ismeretesek a részletek (a fővárosi megállók használhatósága, éjszakai járatok működtetése, járatmennyiség, járatsűrűség).

Az igazi megoldás az lenne, ha az agglomerációs településekre kötött pályás közlekedés (elővárosi vasút, metró) járna ki. Természetesen, ez igen-igen sok pénzbe kerülne, és ha arra gondolunk, hogy milyen hosszúra nyúlt, nyúlik a 4-es metró építése…

http://www.budakornyekitv.hu/telepulesek/torokbalint/220-kek-vagy-feher-busz

Forrás: ÖS

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.