Vita az agglomeráció finanszírozási hajlandóságáról – Tarlós István válasza

Vitatott az agglomerációs települések fővárosi szolgáltatásokhoz való hozzájárulása az érintettek körében. Tarlós István főpolgármester korábban többször sérelmezte, hogy bár az agglomeráció rendszeresen használja Budapest közösségi közlekedését, oktatási és egészségügyi szolgáltatásait, a kiegészítő normatívákból “egy fillért sem adnak” a fővárosnak.

Pápai Mihály, Gyál fideszes polgármestere, a 17 tagtelepülést tömörítő Fővárosi Agglomeráció Önkormányzati Társulás (FAÖT) elnöke az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében álláspontja felülvizsgálatára kérte a főpolgármestert. Közlése szerint Gyál például 2004 óta fizet a BKV szolgáltatásaiért, jelenleg éves szinten 67,2 millió forintot. A FAÖT tagjai közül többen szintén milliós nagyságrendben járulnak hozzá a BKV költségvetéséhez; Törökbálint évi 172, Nagykovácsi 17, Diósd több mint 15 millió forintot fizet a települések és a főváros között közlekedő járatokért.

Wittinghoff Tamás (Budaörs Fejlődéséért Egyesület), Budaörs polgármestere ugyancsak közleményben tudatta: a településen élők nevében kötelessége kikérni magának “ezt a félrevezető állítást”. Mint írta, Budaörs “hosszú évek óta százmilliós nagyságrendben vásárolja meg a BKV szolgáltatásait”. A budaörsi polgármester – Törökbálint, illetve Gyál nevében is – leszögezte, ezek a települések nem kis összeggel járulnak hozzá a BKV költségvetéséhez.

Tarlós István a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén mondott felszólalásai egyikében reagált a polgármesteri kifogásokra. Mint fogalmazott, nem azt mondta, hogy “Budaörs és Törökbálint semmit nem fizet a közlekedésért, hanem azt, hogy az agglomerációs települések összessége nem fizet sem közlekedésért, sem oktatásért, sem egészségügyért”. Kifejtette: az agglomerációs településeken sorra zárják be az iskolákat, mert “minden gyerek idejár tanulni a fővárosba, és a kiegészítő normatívákból egy fillért nem kapunk”.

A főpolgármester “rendkívül inkorrektnek” nevezte a budaörsi polgármester nyilatkozatát. Véleménye szerint az agglomeráció nem két településből áll, a probléma pedig nem csak a közlekedés. Kijelentette: kikéri magának az ilyen “spekulatív és ügyeskedő” nyilatkozatokat, amelyek “semmi másra nem valók, mint a közvélemény félrevezetésére”.

Comments Closed