NMHH: nyáron gondosabban kezeljük a postai küldeményeket, rendeléseket

Annak érdekében, hogy a postai küldeményeket a nyári időszakban is fennakadások nélkül megkaphassuk, célszerű már előre végiggondolni, hogy mikor, mennyi időre leszünk távol, és ebben az időszakban várjuk-e küldemény érkezését – tartalmazza a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) – mint a hazai postai szolgáltatások felügyeletét ellátó szerv – Kommunikációs Igazgatóságának közleménye.

 

 

Mint írták: a legkevesebb probléma azokkal a küldeményekkel, levelekkel, papíralapú számlákkal lehet, amelyeket a szolgáltató a postaládába bedobva kézbesít.
Ám ebben az esetben is érdemes meggyőződnünk, hogy a postaládánk könnyen megtalálható és beazonosítható-e, továbbá az emelet és ajtószám egyaránt fontos információ. Ugyanígy gondoskodjunk a már elhalványult, esetleg a levélszekrényről lehullott névkiírások megújításáról is.

Emellett fontos az is, hogy a postaládánk ne legyen tele. Ezért, ha hosszabb ideig távol vagyunk vagy nagyobb számú küldeményt szoktunk kapni, akkor kérjünk meg valakit, hogy a postaládát rendszeresen ürítse – tették hozzá.

Ugyanakkor – folytatták – ha online rendeléseket adunk le, mérlegeljük, hogy a küldemény várhatóan mikor érkezik. Ha pedig az EU-n kívüli országból rendelünk, akkor a vám- és áfa-fizetéssel kapcsolatban is lehet teendőnk, mielőtt a küldeményt átvehetjük. Vagyis célszerű az ilyen rendeléseket úgy időzíteni, hogy vagy még az utazásunk előtt, vagy a hazaérkezésünk után kapjuk kézhez az árut.

Azt is ajánlják: fontoljuk meg, hogy célszerű-e az otthoni címünkre kérni a kézbesítést vagy inkább kérjük azt a nyaralóhelyre, esetleg válasszunk csomagpontot, csomagautomatát kézbesítési címként. Ugyanis, ha a kézbesítés sikertelen, és a szolgáltató által jelzett határidőn belül nem jelentkezünk a küldeményért, akkor azt vissza fogják küldeni a feladónak.

Továbbá a csomagautomatákban is viszonylag rövid ideig tárolják a küldeményünket, ezt követően csak további utánajárással juthatunk hozzá a megrendelt termékekhez – hívták fel a figyelmet.

A közlemény szerint “hivatalos leveleinket a jogszabály alapján két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a Magyar Posta, és összesen akár 10 munkanapig is őrzi, mielőtt visszaküldi a feladónak. A többi küldeménynél az az irányadó, hogy a feladó melyik szolgáltató, milyen szolgáltatását választotta, így lehet, hogy a küldemény kézbesítését csak egyszer kísérlik meg. Amennyiben ez sikertelen, a szolgáltató köteles a küldemény érkezéséről értesítőt hagyni, és legkevesebb 5 napig biztosítani számunkra az átvétel lehetőségét”.

Egyes esetekben a postai szolgáltató a címzett számára előre küld egy értesítést a küldemény érkezéséről SMS vagy e-mail formájában, és lehetőséget biztosít a kézbesítés napjának, helyszínének módosítására is. “Csomagautomatába érkezett küldeményünket fel tudja venni helyettünk az a megbízottunk, akinek megadjuk az átvételi kódot” – írták.

Házhoz kézbesítés esetén a velünk lakó hozzátartozó, előzetes jóváhagyásunkkal meghatalmazás birtokában a szomszéd is átveheti a küldeményt – fűzték hozzá.

“Mindig figyeljünk a megfelelő címzésre, online rendelésnél pedig pontosan töltsük ki a címadatmezőket (irányítószám, település, közterület neve, házszám, emelet, ajtó) és adjunk meg telefonszámot, e-mail-címet is, hogy a szolgáltató küldhessen értesítést számunkra, valamint szükség esetén felvehesse velünk a kapcsolatot” – olvasható a közleményben.

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.