Rendőrségi hírek – Traffiboxok és álló ellenőrzési pontok a baleset-megelőzésért Budaörsön
- Budaörsi INFÓ
- 2023 május 25.
(Budaörs, 2023. május 25. – Budaörsi Infó) A Budaörsi Rendőrkapitányság tájékoztatása szerint Budaörsön a baleseteket a Közlekedésrendészeti Osztály folyamatosan elemzi, értékeli, de úgynevezett baleseti gócpontot megjelölni nem lehet városunkban. Helyi statisztikai adatokra is fény derül a májusi nyomtatott Budaörsi Infóban megjelent interjúnkban.
Hoffmann Kornél r. alezredes a Budaörsi Infónak elmondta, hogy a lakossági jelzéseket is figyelembe véve, álló ellenőrzési pontokat jelöltek ki, ahol a rendőrök az arra közlekedőket vetik górcső alá traffiboxok segítségével.
Melyek azok az útszakaszok, ahová Budaörsön traffiboxok fognak kerülni?
„A traffiboxok kihelyezésére az önkormányzatok tesznek javaslatot a helyi rendőri szervek felé, utóbbiak véleményezik azt, úgynevezett szakhatósági véleményt készítenek és továbbítják a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányságra, de az engedélyezési folyamat az Országos Rendőr-főkapitányság döntésével zárul.”
Melyek az utcák Budaörsön, amelyek a statisztikák alapján a legveszélyesebbek gyorshajtás és balesetek szempontjából?
„Konkrét utcát/utcákat nem lehet nevesíteni, sajnos az egyik leggyakoribb baleseti okra visszavezethető szabályszegők ugyanúgy akadnak a 30 km/h-s sebességkorlátozásoknál és főútjainkon is. Ahogyan korábban is, az első negyedévben történtek közlekedésbiztonsági egyeztetések a Budaörsi Önkormányzattal, tekintettel arra, hogy idén több gyalogosgázolás is volt, és ezek visszaszorítására, illetve megszüntetésére igyekeztünk közösen megoldásokat találni.”
Hogyan működnek a traffiboxok?
„A traffibox – ahogy a nevében is szerepel – egy doboz, amely a sebességmérő eszköz tárolására szolgál. Felépítése lehetővé teszi, hogy a behelyezett eszköz a beállításnak megfelelő forgalmi sávban elhaladó járművek sebességét mérje, azt ellenőrizze. Kezelőt nem igényel, a technika önállóan végzi a dolgát.”
Van esetleg erre vonatkozólag statisztika, hogy Budaörsön az elmúlt hónapokban hány gyorshajtót mértek be? Mi volt a legmagasabb sebesség túllépés?
„Mérésekre vonatkozó ilyen jellegű adat nem áll rendelkezésre.”
Alkalmaz esetleg a rendőrség más módszereket is annak érdekében, hogy csökkentse a gyorshajtást és a baleseteket Budaörsön?
„A már említett, úgynevezett álló ellenőrzések a gyorshajtók visszaszorítását is célozzák, emellett önmagában a rendőri jelenlét is érezteti hatását a gyorshajtókkal szemben, magyarán a látható rendőr is baleset-megelőző hatású.
Fontos kiemelni, hogy a legfőbb baleseti okok között a gyorshajtáson – megengedett legnagyobb sebesség túllépésen – túl az elsőbbségi jog meg nem adása, valamint a kanyarodás szabályainak megsértése áll. A dobogóról ugyan lecsúszott, de akadnak szép számmal, akik az előzés és a követési távolság szabályait hagyják figyelmen kívül.”
Van esetleg statisztika arról, hogy Budaörsön hány baleset történt az elmúlt időben?
„Az ittasan okozott közúti közlekedési balesetek számában 2022-ben jelentős csökkenés következett be a 2021-es évhez képest (17-ről 8-ra). Budaörsön a 2021-es évhez képest a személyi sérüléses balesetek száma növekedett (32-ről 38-ra): míg 2021-ben 2 halálos, 10 súlyos sérüléses és 20 könnyű sérüléssel járó baleset történt, addig 2022. évben 1 halálos, 7 súlyos sérüléses és 30 könnyű sérülésessel járó balesetet regisztráltunk.
A halálos baleset Budaörs, Baross utcában történt, az autóbusz-végállomás közelében. A vizsgálatot még folytatjuk, de az eddigi adatok szerint egy személygépkocsi vezetője a neki jobbról, a kijelölt gyalogos-átkelőhelyen áthaladó gyalogosnak nem adta meg az elsőbbséget és elütötte.
Az idős ember a kórházba szállítását követően meghalt.
Állampolgári bejelentések alapján visszatérő ellenőrzéseket tartottunk, és a jövőben is tervezzük Budaörs frekventált közlekedési helyszínein.
Az év folyamán többször szerveztünk akciót az ittas járművezetők és a járművezetéstől eltiltás hatálya alatt állók kiszűrésére, amelyeket szintén szándékunkban áll folytatni idén is.”
(Budaörsi Infó)
facebook:
0 Komment