Pro és kontra – A lakótelepi Közösségi Háznál történő átszervezés konfliktushoz vezetett

(Budaörs, 2020. július 1. – Budaörsi Infó) A Jókai Mór Művelődési Ház intézményvezetője, Simon Erika, arról tájékoztatta szerkesztőségünket, hogy a Lakótelepi Közösségi Házban a továbbiakban a Jókai Mór Művelődési Központ munkatársai (is) fognak dolgozni. A tájékoztatóját a Művélődési ház Facebook-oldalán is posztolta, miután a lakótelepi Közösségi Ház közösségi oldalán olyan poszt jelent meg, amiben annak munkatársai elbúcsúznak. Majd egy hosszabb sajtóközlemény is érkezett ezzel kapcsolatban szerkesztőségünkbe, amire a Közösségi Ház érintett munkatársa, Pintér Tarnai Kriszina is reagált.

 

 

2020. június 24-én a Lakótelepi Közösségi Ház közösségi oldalán egy olyan poszt jelent meg, amiből arra lehetett következtetni, hogy a korábbi szervező Pintér Tarnai Krisztina a továbbiakban nem fog ott dolgozni, illetve három munkatárs gyakorlatilag elbúcsúzik. A posztban az is szerepel, hogy a Ház Facebook-oldala is megszűnik.

 

 

kozossegihazposzt

 

Mint megtudtuk hivatalos felmondás vagy elbocsátás még nem történt meg, a szervező betegszabadságát töltötte. Az intézménynél átszervezés történik, ami úgy tűnik konfliktust okozott.

A lakótelepi Közösségi Háznál a felettes szervezet, a Jókai Mór Művelődési Központ vezetője “az összetartozást hangsúlyozandó” olyan változtatásokat eszközölt, ami a két intézmény munkatársainak a munkafeladatait is érinti.

Simon Erika, mindkét intézmény vezetőjeként az ügy kapcsán a Budaörsi Infónak elmondta, hogy a Közösségi Ház, ahogy eddig is a Jókai Mór Művelődési Házhoz tartozott mindenben (költségvetés, pénzügyi döntések, személyi- és tárgyi feltételek biztosítása). Ezt az összetartozást szeretnék hangsúlyozni mostantól. Minden felelősséget a Jókai Mór Művelődési Ház intézményvezetője vállalt és vállal a jövőben is.

“A Közösségi Ház személyi feltételeit egy szervező, egy takarító és egy gondnok munkatárs alkotja, melyek közül a szervezői feladatot ezután közösen látjuk el minden szervezőnkkel. Művelődésszervező kollégáinkkal találkozhatnak a Közösségi Ház irodájában is, így aki eddig nem ismerte Kőporosy Borbálát, Hanzelik Évát és Böröndy Katalint, mostantól alkalma lesz velük találkozni és beszélni, véleményeiket és ötleteiket megosztani, kérdéseiket feltenni.

A jelenleg ott dolgozó munkatársak közül néhányan ugyanazon a helyszínen dolgoznak majd, néhányan pedig a művelődési házban is. Így mindenkivel (az eddig ismert és kevésbé ismert munkatársakkal is) találkozhatnak a Közösségi Házban.

Az ott megismert és jelenleg is működő (a járványügyi helyzet miatt átmenetileg szünetelő) csoportjaink foglalkozásain továbbra is részt tudnak venni. Emellett szeretnénk új csoportfoglalkozásokkal is bővíteni a Közösségi Ház rendezvénypalettáját.

A változtatásokkal egy megújulásra törekszünk, amivel továbbra is erősíteni szeretnénk a két intézmény Egységét.”

 

 

 

 

 

Ezt követően egy nagyobb terjedelmű sajtóközleményt is kiadott Simon Erika

 

Kedves Mindenki!

Először is szeretnék elnézést kérni Önöktől azért, hogy nem adtam Mindenki számára egyértelmű felvilágosítást, amely segíti, hogy Önök tényszerűen lássák a Közösségi Házat érintő változásokat, amelyet most szeretnék pótolni.

Bár közvetlenül nem tartozik ebbe a felsorolásba, mégis úgy érzem, hogy fontos megemlítenem, hogy évtizedek óta a Művelődési háznak két telephelye van, ez a Közösségi Ház és a Nyugdíjasok Háza.

A Közösségi Házban lévő csoportfoglalkozások (legyen ez terembérlet alapján működő vagy saját csoport), civilszervezetek, egyesületek ugyanúgy működnek, mint ahogy eddig is, azaz ugyanabban az idősávban biztosítunk helyet nekik a Közösségi Házban.

Szeretném biztosítani Önöket arról, hogy minden foglalkozás ugyanúgy helyet kap, ahogy eddig is a Közösségi Házban.

A csoportfoglalkozások / szervezetek /egyesületek járványhelyzet utáni indulásáról jelenleg is folyik az egyeztetés, amelynek végeredményéről külön tájékoztatjuk Önöket az elkövetkező napokban.

A Közösségi Házban dolgozó munkatársak (Kriszta, Zsuzsi, Imre), ahogy eddig is, a Közösségi Ház munkatársai. Munkájuk és eddigi érdemeik sosem kérdőjeleződtek meg, amivel mindhárman tisztában is vannak. Ahogy eddig is, most is állományban vannak. A járványhelyzet feloldásával Zsuzsi a mai nappal kezdett el dolgozni, Imre július 1-jével kezd, Krisztinát pedig visszavárjuk a betegszabadságáról, hiszen nem csak szervezőként van jelen a Közösségi Ház életében, hanem három csoportfoglalkozás oktatójaként is (Meridiántorna, Jin jóga, Do-in).
A jövőben mindhárom Közösségi Házban dolgozó munkatárssal fognak találkozni, és régi-új kollégákat is megismerhetnek a Közösségi Házban. Ahogy arról már írtam, a művelődési házban dolgozó szervezők is helyet, szerepet kapnak a Közösségi Ház életében. Bízom benne, hogy örömmel fogadják majd Őket, hiszen azon vannak, hogy a meglévő csoportok biztonságban érezzék magukat, és új eseményekkel gazdagítsák a Közösségi Ház programját. Mindezek mellett Krisztina is szervezői szerepet kapott a Művelődési ház életében. Így Vele, ahogy mindenki mással, mindkét intézményben találkozhatnak.

Bízom benne, hogy Szeretettel fogadják az itt leírt munkakörökben munkatársaimat és bizalommal fordulnak Mindannyiunkhoz a jövőben is.

Ahogy már ígértem hamarosan jelentkezem a csoportfoglalkozások órarendjével is, a JMMH honlapján és a JMMH Facebook oldalán.

Budaörs, 2020. június 29.

 

Tisztelettel,

Simon Erika
Intézményvezető

 

 

A közleményben a megszólított Pintér Tarnai Krisztina pedig reagált a fent leírtakra. A nyilatkozatokat szó szerint közöljük.

 

Az utóbbi hét évben úgy érzem igenis tényként kijelenthetem, hogy a Közösségi Házat -mindenféle szakmai háttér segítség nélkül – én vezettem. Pályázatom is a Ház vezetésére lett beadva.

Bár valóban papíron “csak” művelődésszervezőként szerepeltem a Művelődési Ház listáján, ez akkor is kijelenthető, az emberek a Ház nevét az enyémmel kötötték össze jó ideje. Természetesen a szerződések, a költségvetés a Jókaihoz kapcsolt, ő volt az anyaintézmény, az engedélyező.

A munkám a következő feladatokat jelentette: programok leszervezése, plakát, szórólap készítése, adminisztrációs feladatok, pénzügyi feladatok, hírlevél küldése, közösségi oldalak vezetése, vendégek fogadása, stb. (Ehhez jöttek még a mozgás foglalkozásaim).

Ezeket a feladatokat mind elvették tőlem….

E helyett lenne egy asztal mögött egy zárt irodában, feszült légkörben valamilyen feladatom, esetleg néha a Közösségi Házban is, amit számomra – talán érthetően – egyenesen megalázónak érzek, érezhetek…

Szakmai életemben ez nekem igenis egy visszalépést jelent. Olyan, mintha a munkámmal probléma lenne, és visszaminősítenek.

Nem értem, ha működött valami (a visszajelzések alapján elég magas színvonalon), akkor miért kell átszervezni?

Ez előre nem lett megbeszélve, egyeztetve, ezt tényként kaptam, váratlanul, hogy ez így lesz, ez van.

Mivel így ezt az új munkakört nem vagyok hajlandó elfogadni, ezért írtam a búcsúzást.

 

Tisztelettel :

Pintér-Tarnai Krisztina

 

 

Remélhetőleg az ügy hamar nyugvópontra kerül, és a Ház a lehető legjobban fogja szolgálni a helyi közösséget a jövőben is.

 

(Budaörsi Infó)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.