EP-választás – Az internetes platformok is szavazásra buzdítják európai felhasználóikat

Az internetes közösségi média platformok is részvételre buzdítják felhasználóikat az e heti európai parlamenti (EP-) választásokon – mutatott rá a képviselőtestület sajtószolgálata csütörtökön.

 

A Google több felületén is emlékezteti a szavazásra az európai felhasználókat, az óriásvállalathoz tartozó YouTube videómegosztó oldal pedig ideiglenesen előrébb sorolta a jelöltek tartalmait.

A Facebook szintén buzdító üzeneteket tesz közzé, létrehozott egy “Én már szavaztam” gombot, s emellett fokozta fellépését az álhírek ellen a választások idején. A közösségi hálózatot működtető vállalat által korábban megvásárolt Instagram fotómegosztó portál különleges matricákkal készült az eseményre.

A Snapchat videoüzenetet küldött minden szavazókorú európai felhasználójának, a választási részvételt sürgetve.

A Twitter mikroblog-szolgáltató különleges emojikat tett elérhetővé az #EUelections2019 és a #thistimeimvoting hashtaggel ellátott posztok mellé.

A május 23-26 közötti EP-választásokon több mint 426 millió európai uniós állampolgár voksolhat, a részvétel azonban folyamatosan csökkent az utóbbi évtizedekben és jóval alatta marad a nemzeti választások adatainak.

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.