Az Illyés Gyula Gimnázium ismét a legjobbak között
- Budaörsi INFÓ
- 2018 október 25.
(Budaörs, 2018. október 25. – Budaörsi Infó) Az ország száz legjobb középiskoláinak ranglistáján ismét előkelő helyett foglal el a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakgimnázium, méghozzá a 9-dik helyet. Gratulálunk!
A HVG 2019-es középiskolai rangsorának legjobb eredményt elérő vidéki gimnáziuma a veszprémi Lovassy László Gimnázium, amely az összesített rangsor nyolcadik helyén szerepel – a gimnázium a felsőoktatásba bejutott diákok átlagos pontszáma alapján összeállított alrangsorban az első helyet szerezte meg, a végzősök ugyanis átlagosan 447 pontot gyűjtöttek az egyetemi-főiskolai felvételin.
A tíz legjobb vidéki középiskola:
Rang (vidéki gimnáziumok) | Intézmény |
1. | Lovassy László Gimnázium (Veszprém) |
2. | Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium (Győr) |
3. | Miskolci Herman Ottó Gimnázium |
4. | Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium |
5. | Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium |
6. | Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája |
7. | ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium (Szombathely) |
8. | Nyíregyházi Krúdy Gyula Gimnázium |
9. | Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakgimnázium |
10. | Révai Miklós Gimnázium és Kollégium (Győr) |
„A megyék közül egyedül Nógrád az, ahonnan egyetlen gimnáziumnak sem sikerült a legjobb százba kerülnie. Somogy megyéből egy gimnázium vette ezt az akadályt, s hét olyan megye van, ahonnan két-két gimnázium jutott be” – olvasható a kiadványban.
A legjobb száz gimnázium megyei megoszlását tekintve messze Pest áll az élen, ami lényegében a budapesti agglomerációnak köszönhető: Gödöllőről három középiskola, Szentendréről kettő szerepel a legjobbak között, de jutott a százba Érdről, Szigetszentmiklósról, Dunakesziről, Budakesziről és Budaörsről is.
Milyen szempontok alapján áll össze a rangsor?
Ahogy az előző években, úgy az idén is három fő szempont alapján áll össze a rangsor: figyelembe vették a nappali tagozatos tizedik évfolyamosok 2017-es kompetenciamérésének eredményeit matematikából és szövegértésből, a nappali tagozatosok érettségi eredményeit matematikából, magyar nyelvből és irodalomból, történelemből és idegen nyelvből, valamint a felsőoktatási felvételin egyetemre-főiskolára bejutott diákok átlagpontszámát.
„Tudatában vagyunk annak, hogy az iskolák munkája ennél sokkal komplexebb, és eredményességük számos más – gyakran nehezebben mérhető – tényezőben is megmutatkozik. Ezért a megítélésüknél a rangsorbeli helyezések mellett a szülőknek és a diákoknak a középiskolákról rendelkezésre álló további információkat is javaslunk figyelembe venni, mint ahogy a TOP 100 iskola bemutatása során mi is többről szólunk, mint a puszta rangsorokról” – olvasható a kiadványban.
Árendás Péter, az Illyés Gyula Gimnázium igazgatója a Budaörsi Infónak elmondta, hogy egy iskola „életében” kiváló lehetőség a fejlődéshez, ha rövid idő alatt jelentősen tudja növelni a tanulólétszámát és ezzel párhuzamosan a tanári létszámát is, hiszen ez utóbbi ad lehetőséget egy szisztematikus tantestület-fejlesztéshez, csapatépítéshez.
“Magyarországon mi találtuk ki és vezettük be a nyelvi előkészítő évfolyamot (1989), az elsők között indítottunk 6-évfolyamos gimnáziumi képzést (1994), és közös alapozású gimnáziumi-szakközépiskolai képzést. Ez utóbbi azért is volt fontos, mert a szakképzés miatt cca. 2 évtizeden keresztül részesülni tudtunk úgynevezett szakképzési támogatásban, ami lehetővé tette, hogy saját erőből 20 új tantermet építettünk a meglevőkhöz, így 10-15 év alatt (ez rövid idő egy iskola életében) megdupláztuk a tanulói (300-ról 600-ra) és a tanári (30-ról 60-ra) létszámot is.
A szakmailag kifejezetten magasan kvalifikált, tudatosan kiválasztott kollégák hamar összeértek egy nagyon igényes és tudatos pedagógiai munkát végző csapattá.
2000-re, a legjobb budaörsi diákok jelentős része már nem budapesti gimnáziumokba, hanem hozzánk akart bekerülni, 2005-re már Budapestről is egyre több kiváló tanuló célozta meg az „Illyést”.
Az utóbbi 10 évben a legjobb magyarországi (köztük budapesti) középiskolákkal vagyunk versenyben, Pest megye legeredményesebb és legkeresettebb középiskolája lettünk (mintegy 70-80 általános iskolából jelentkeznek hozzánk).
Valamilyen területen, pl. a tanulmányi eredmények, vagy a sporteredmények, vagy a kulturális sikerek, vagy a diákközélet területén viszonylag „könnyű” eredményeket produkálni, ezek mindegyikén egyszerre, csak kevés iskolának sikerül.
Eredményeinkre azért is büszkék vagyunk, mert a magyarországi nagyvárosokból, megyeszékhelyekről (pl. Győr, Veszprém, Szeged, stb.) nagyon kevesen mennek más nagyvárosi középiskolába tanulni, hiszen helyben is kiváló képzést kapnak, ugyanakkor az „Illyéstől”, mondjuk 30 perces „BKV-távolságra” legalább 20 (a legkülönbféle képzést kínáló) középiskola elérhető.
Tisztában vagyunk vele, hogy az elért eredményeket megőrizni, legalább olyan nehéz, mint azokat elérni volt, a tanári kar, a szülői- és a diákközösség mindent megtesz ennek érdekében.”
További sikeres munkát kívánunk!
(Budaörsi Infó)
facebook:
0 Komment