Az Illyés Gyula Gimnázium ismét a legjobbak között

(Budaörs, 2018. október 25. – Budaörsi Infó) Az ország száz legjobb középiskoláinak ranglistáján ismét előkelő helyett foglal el a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakgimnázium, méghozzá a 9-dik helyet. Gratulálunk!

 

 

A HVG 2019-es középiskolai rangsorának legjobb eredményt elérő vidéki gimnáziuma a veszprémi Lovassy László Gimnázium, amely az összesített rangsor nyolcadik helyén szerepel – a gimnázium a felsőoktatásba bejutott diákok átlagos pontszáma alapján összeállított alrangsorban az első helyet szerezte meg, a végzősök ugyanis átlagosan 447 pontot gyűjtöttek az egyetemi-főiskolai felvételin.

 

A tíz legjobb vidéki középiskola:

Rang (vidéki gimnáziumok) Intézmény
1.  Lovassy László Gimnázium (Veszprém)
2.  Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium (Győr)
3.  Miskolci Herman Ottó Gimnázium
4.  Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium
5.  Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium
6.  Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája
7.  ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium (Szombathely)
8.  Nyíregyházi Krúdy Gyula Gimnázium
9.  Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakgimnázium
10.  Révai Miklós Gimnázium és Kollégium (Győr)

 

 

„A megyék közül egyedül Nógrád az, ahonnan egyetlen gimnáziumnak sem sikerült a legjobb százba kerülnie. Somogy megyéből egy gimnázium vette ezt az akadályt, s hét olyan megye van, ahonnan két-két gimnázium jutott be” – olvasható a kiadványban.

A legjobb száz gimnázium megyei megoszlását tekintve messze Pest áll az élen, ami lényegében a budapesti agglomerációnak köszönhető: Gödöllőről három középiskola, Szentendréről kettő szerepel a legjobbak között, de jutott a százba Érdről, Szigetszentmiklósról, Dunakesziről, Budakesziről és Budaörsről is.

 

illyes_gimnazum2

 

Milyen szempontok alapján áll össze a rangsor?

Ahogy az előző években, úgy az idén is három fő szempont alapján áll össze a rangsor: figyelembe vették a nappali tagozatos tizedik évfolyamosok 2017-es kompetenciamérésének eredményeit matematikából és szövegértésből, a nappali tagozatosok érettségi eredményeit matematikából, magyar nyelvből és irodalomból, történelemből és idegen nyelvből, valamint a felsőoktatási felvételin egyetemre-főiskolára bejutott diákok átlagpontszámát.

„Tudatában vagyunk annak, hogy az iskolák munkája ennél sokkal komplexebb, és eredményességük számos más – gyakran nehezebben mérhető – tényezőben is megmutatkozik. Ezért a megítélésüknél a rangsorbeli helyezések mellett a szülőknek és a diákoknak a középiskolákról rendelkezésre álló további információkat is javaslunk figyelembe venni, mint ahogy a TOP 100 iskola bemutatása során mi is többről szólunk, mint a puszta rangsorokról” – olvasható a kiadványban.

 

illyes

 

Árendás Péter, az Illyés Gyula Gimnázium igazgatója a Budaörsi Infónak elmondta, hogy egy iskola „életében” kiváló lehetőség a fejlődéshez, ha rövid idő alatt jelentősen tudja növelni a tanulólétszámát és ezzel párhuzamosan a tanári létszámát is, hiszen ez utóbbi ad lehetőséget egy szisztematikus tantestület-fejlesztéshez, csapatépítéshez.

 

arendas_peter

“Magyarországon mi találtuk ki és vezettük be a nyelvi előkészítő évfolyamot (1989), az elsők között indítottunk 6-évfolyamos gimnáziumi képzést (1994), és közös alapozású gimnáziumi-szakközépiskolai képzést. Ez utóbbi azért is volt fontos, mert a szakképzés miatt cca. 2 évtizeden keresztül részesülni tudtunk úgynevezett szakképzési támogatásban, ami lehetővé tette, hogy saját erőből 20 új tantermet építettünk a meglevőkhöz, így 10-15 év alatt (ez rövid idő egy iskola életében) megdupláztuk a tanulói (300-ról 600-ra) és a tanári (30-ról 60-ra) létszámot is.

A szakmailag kifejezetten magasan kvalifikált, tudatosan kiválasztott kollégák hamar összeértek egy nagyon igényes és tudatos pedagógiai munkát végző csapattá.

2000-re, a legjobb budaörsi diákok jelentős része már nem budapesti gimnáziumokba, hanem hozzánk akart bekerülni, 2005-re már Budapestről is egyre több kiváló tanuló célozta meg az „Illyést”.

Az utóbbi 10 évben a legjobb magyarországi (köztük budapesti) középiskolákkal vagyunk versenyben, Pest megye legeredményesebb és legkeresettebb középiskolája lettünk (mintegy 70-80 általános iskolából jelentkeznek hozzánk).

 

 

illyes_gimnazium

 

Valamilyen területen, pl. a tanulmányi eredmények, vagy a sporteredmények, vagy a kulturális sikerek, vagy a diákközélet területén viszonylag „könnyű” eredményeket produkálni, ezek mindegyikén egyszerre, csak kevés iskolának sikerül.

Eredményeinkre azért is büszkék vagyunk, mert a magyarországi nagyvárosokból, megyeszékhelyekről (pl. Győr, Veszprém, Szeged, stb.) nagyon kevesen mennek más nagyvárosi középiskolába tanulni, hiszen helyben is kiváló képzést kapnak, ugyanakkor az „Illyéstől”, mondjuk 30 perces „BKV-távolságra” legalább 20 (a legkülönbféle képzést kínáló) középiskola elérhető.

Tisztában vagyunk vele, hogy az elért eredményeket megőrizni, legalább olyan nehéz, mint azokat elérni volt, a tanári kar, a szülői- és a diákközösség mindent megtesz ennek érdekében.”

 

illyesoszlopai

 

További sikeres munkát kívánunk!

 

(Budaörsi Infó)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.