Elkészült az M0-ás új bal pályája az M1-M7 közötti szakaszon

Elkészült az M0-ás autóút új bal pályája az M1 és M7 közötti szakaszon, kedden este 20 órától a kivitelező a rendőrséggel és a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel megkezdi a forgalom átterelését – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az MTI-vel kedden.

 

A Hegyeshalom felé tartó forgalmat több hullámban, 15-20 perces teljes pályazár mellett terelik át az új pályára. A teljes körű átterelés a kora hajnali órákra fejeződik be.

A bal pálya forgalomba helyezése után megkezdődik a leromlott állapotú, nyomvályús jobb pálya korszerűsítése az M7 csomópontig.

Az átterelés után a törökbálinti bevásárlóközpont csomópontját újra megnyitják, így szerdán reggeltől ismét használható lesz. Az épülő tóparki kihajtót lezárják, ez azonban nem okoz korlátozást az átadott új bal pályán – tájékoztatott a NIF.

A hétvégi Forma 1 futamra a fővárosba érkező autósok így már szélesebb sávokon, biztonságosabban közlekedhetnek – hangsúlyozta a társaság.

A közleményben felidézték, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából a NIF beruházásában valósul meg az M0-ás autóút M1-es és M7-es autópálya közötti 2,7 kilométer hosszú szakaszának bővítése.

A fejlesztés keretében a bal pálya kiépítésével kétszer három sávot és egy leállósávot alakítanak ki, így ősztől az autósok az M3-as irányába három forgalmi sávot és egy leállósávot, illetve Győr irányába szintén három forgalmi sávot és egy leállósávot használhatnak.

A tájékoztatás szerint a fejlesztés 85 százalékban uniós és 15 százalékban hazai forrás felhasználásával valósul meg a Betonútépítő Zrt. kivitelezésében, értéke meghaladja a nettó 6 milliárd forintot.

 

 

 

 

Felújítják az M0-ás jobb pályáját is az M1-M7 közötti szakaszon

 

A leromlott állapotú, nyomvályús jobb pálya korszerűsítésével folytatódik a M0-ás körgyűrű M1 és M7 autópályák közötti szakaszának bővítése – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán.

A tárca közleményében emlékeztetett, hogy a fővárosba érkező autósok a keddi forgalomba helyezés után már az új betonburkolatú bal pályán, szélesebb sávokon, biztonságosabban közlekedhetnek akár a hétvégi Forma 1 Magyar Nagydíjra is.

A jobb pálya kivitelezése során első ütemben a 1-es számú főút felé vezető szakaszt újítják fel. A meglévő jobb pálya négy sávjából kettőt a munkálatok idejére lezártak.

A szakaszon három kilométer hosszan pályaszerkezet-cserét végeznek. Új portálszerkezeteket, változtatható jelzésképű táblákat, két magasságkorlátozó kaput is kiépítenek, valamint a teljes forgalomtechnikai és vízépítési rendszert megújítják.

Az M1-es szakaszon az M0-ás csomópont környezetében öt új portálszerkezet épül, tájékoztató táblaképekkel. Az M7-M1 közös kivezető szakaszán pedig további két portálszerkezetet és üzemi hírközlési építményt létesítenek. A munkálatok miatt várhatóan augusztus végéig forgalomkorlátozás lesz – tájékoztatott az NFM.

A bal pálya mellett is végeznek további befejező munkálatokat, a vállalkozó a vadvédő kerítés építése után ősszel növényeket telepít majd. A kivitelezés azonban ezen a szakaszon már forgalom- és sebességkorlátozás nélkül zajlik.

Az NFM megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg az M0-ás autóút M1-es és M7-es autópálya közötti 2,7 kilométer hosszú szakaszának bővítése. A fejlesztés keretében a bal pálya kiépítésével kétszer három sávot és egy leállósávot alakítanak ki. A kivitelezés befejezésével, ősztől az autósok az M3-as irányába és Győr felé is három forgalmi sávot használhatnak majd.

A tájékoztatás szerint az M1-M7 közötti fejlesztés 85 százalékban uniós és 15 százalékban hazai forrás felhasználásával valósul meg, a Betonútépítő Zrt. kivitelezésében, nettó 6 milliárd forint értékben.

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.