Járások(k)! Budakeszi–Budaörs 14:4

Gyakorlatilag már eldőlt, hogy Budaörs és térségének a járásközpontja Budakeszin lesz. Dr. Tarnai Richárd, a Pest Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja a Budaörsi Infónak elmondta, hogy ebben az esetben Budaörs járási kirendeltséggel fog rendelkezni 2013-tól, ami gyakorlatilag ugyan azt jelenti, mintha a város járásközpont lenne. Legalábbis az ügyintézés szempontjából.

 

A jövő évtől minden okmányiroda helyén kormányablakok fognak működni, ahol több ügyet lehet majd elintézni, mint jelenleg. Wittinghoff Tamás polgármestertől megtudtuk, hogy így Budaörsön összesen 4 darab ügyfélkapu fog üzemelni. Ezzel szemben a járásközpontban, azaz Budakeszin 14 lesz. Wittinghoff Tamás szerkesztőségünknek elmondta, hogy a Közigazgatási Minisztérium részéről felmerült az az ötlet is, miszerint a kormányablakok az Ifjúsági Klubban kerüljenek kialakításra.

A járások működéséről szóló törvényt a héten fogadta el a parlament. A járásközpontok elhelyezkedéséről, majd a kormány fog dönteni. Mindenesetre a budaörsieknek nem kell majd utazniuk, az ügyeket helyben tudják elintézni, mert az elfogadott törvény szerint minden jelenlegi okmányiroda helyén kormányablakot fognak kialakítani. Értesültünk Csenger-Zalán Zsolttól, Budaörs és térségének országgyűlési képviselőjétől.

Kósa Lajos, a FIDESZ alelnöke és Debrecen polgármestere a Budaörsi Infónak azt nyilatkozta, hogy azok a feladatok, amelyek országos szinten szabályozottak azokkal kapcsolatban helyi szinten nem lehet eltérő döntéseket hozni. Azok a feladatok, amelyek önkormányzati rendeletben szabályozhatók a helyhatóságoknál maradnak.

Kósa Lajos megerősítette nekünk azt az információt, hogy az iparűzési adó, amely Budaörsnek a legnagyobb bevételt jelenti, marad az önkormányzatoknál. Csak az SZJA és gépjármű adó helyben hagyott része kerül a központi költségvetésbe, mert az állam több kötelező feladatot átvállal a helyhatóságoktól. Például az oktatást.

Körül jártuk a járások témáját. Az alábbiakban parlamenti tudósításunk tekinthető meg:

Category: News & Politics
Uploaded by: budaorsiinfo
Hosted: youtube

A kormányablakoknál elintézhető ügyek:

• Egészségügy
• Építésügy
• Kereskedelem, szolgáltatás
• Szociális, családtámogatás
• Vállalkozások
• Egyéb (pl. Okmányiroda)
csak a járásközpontban illetve, a járási kirendeltségen lesznek majd elérhetőek. Azonban a kormánymegbízott, Dr. Tarnai Richárd szerint megszűnik a röghöz kötöttség, mert az állampolgárok bármelyik kormányablakban elintézhetik ügyeiket. Például, ha valaki Pátyon lakik és Budapesten dolgozik, nem kell a járásközpontba utaznia, hogy megújítsa az okmányait. Ezt megteheti az ország valamennyi kormányablakánál. Könnyedséget jelent majd az is, hogy a kormányablakok nyitvatartási ideje reggel 8 és 20 óra között lesz.

A járásközpontok kijelölésénél a 3 legfontosabb szempont a közigazgatási ellátottság, a tömegközlekedés és a megközelíthetőség volt. Mivel Budaörs és Budakeszi is erősen lobbizott a járásközponti titulusért, ezért a második helyezett járási kirendeltség lesz majd. Vélhetően ez Budaörs. Bár ezt hivatalosan még nem erősítette meg senki. A bonyolultabb ügyek, amelyek korábban sem voltak elérhetőek az önkormányzatoknál, például a egészségügyi pénztárral és nyugdíjjal kapcsolatos ügyintézés.

Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkársága által elkészített javaslatában, Pest megye 113. sorszámú járásának székhelye Budakeszi. A hozzá rendelt települések Biatorbágy, Budajenő, Budaörs, Herceghalom, Nagykovácsi, Páty, Remeteszőlős, Telki, valamint Törökbálint és Zsámbék.

Matsinhe Dénes

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.