Járások – KIM: az ügyfélközpontúság elsődleges szempont

Az ügyfélközpontúság elsődleges szempont volt a járási hivatalok tervezésekor – áll abban az MTI-hez eljuttatott közleményben, amelyben a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) kommentálta az MSZP pénteki sajtótájékoztatóján elhangzottakat.

Lamperth Mónika képviselő a szocialisták véleményét tolmácsolva egyebek között azt mondta, szerintük a járások kialakítása “Fidesz-ország kiépítésének újabb állomását” jelenti, annak egyetlen célja az állam és a kormány hatalmának növelése, miközben a vidékiek számára nehezebbé válik a közigazgatási ügyek intézése.

A járási hivatalok mintegy két és fél éves előkészítő munka után nyílhatnak meg a tervek szerint 2013. január 1-jén, az erről szóló, múlt héten társadalmi vitára bocsátott koncepciót a helyi adottságokat és véleményeket figyelembe véve alkotta meg a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkársága – emlékeztet erre reagáló közleményében a tárca, kitérve arra is, hogy az elképzeléshez a minisztérium január 29-éig várja az észrevételeket, javaslatokat.

Utalnak arra, hogy a járási szint kialakítását a megyei kormányhivatalok és kormányablakok megnyitása előzte meg; utóbbi ügyintézőinél eddig csaknem 300 ezer ügyintézés történt országszerte.

“A kormányhivatalok 168 járási hivatalának és 7 budapesti körzetének tervezésekor az államtitkárság – csakúgy, mint a kormányablakok felállításakor – elsődleges szempontként vette figyelembe az ügyfélközpontúságot, aminek jellemzői a könnyű, 20 percen belüli megközelíthetőség és az egyablakosság, vagyis a cél az, hogy a Jó Állam ügyfelei a ciklus végén minden államigazgatáshoz tartozó szolgáltatást a lakhelyükhöz közel, egy helyütt tudjanak igénybe venni” – rögzítette a KIM.

Comments Closed