A kormány tovább könnyít a vállalkozások adminisztratív terhein

A kormány tovább egyszerűsíti az aláírási címpéldány és cégkivonat használatát – mondta el Rétvári Bence, a közigazgatási tárca parlamenti államtitkára az MTI-nek.

 

Tájékoztatása szerint 2013. február 1-jétől a közigazgatási hatósági eljárásokban az ügyfeleknek már nem kell képviseleti jogosultságuk igazolását szolgáló okiratot (aláírási címpéldányt), illetve cégkivonatukat a hatóságokhoz minden ügy indításakor külön-külön benyújtani, hanem ezen iratokat a hatóság elektronikus úton szerzi be.
 

Az egyszerűsítés következtében éves szinten mintegy 760 millió forint marad a vállalkozásoknál, a kormány ennyi illetékbevételről lemond. Az aláírási címpéldány és a cégkivonat-csatolási kötelezettség nagyjából egyező mértékben csökken, vagyis évente mintegy 152 ezerrel kevesebb kivonatot és ugyanennyivel kevesebb címpéldány kiállítását kell kérniük és benyújtaniuk ügyintézéshez a vállalkozásoknak – jegyezte meg az államtitkár.
 

Hozzátette: a kormány mostani döntésével 33 kormányrendeletet módosít, ami a tavasszal elfogadott törvényi változásokat követi, azok szabályait részletezi és ülteti át a gyakorlatba.

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.