Rendőrségi hírek – Traffiboxok és álló ellenőrzési pontok a baleset-megelőzésért Budaörsön

(Budaörs, 2023. május 25. – Budaörsi Infó) A Budaörsi Rendőrkapitányság tájékoztatása szerint Budaörsön a baleseteket a Közlekedésrendészeti Osztály folyamatosan elemzi, értékeli, de úgynevezett baleseti gócpontot megjelölni nem lehet városunkban. Helyi statisztikai adatokra is fény derül a májusi nyomtatott Budaörsi Infóban megjelent interjúnkban.

 

 

Hoffmann Kornél r. alezredes a Budaörsi Infónak elmondta, hogy a lakossági jelzéseket is figyelembe véve, álló ellenőrzési pontokat jelöltek ki, ahol a rendőrök az arra közlekedőket vetik górcső alá traffiboxok segítségével.

 

Melyek azok az útszakaszok, ahová Budaörsön traffiboxok fognak kerülni?

„A traffiboxok kihelyezésére az önkormányzatok tesznek javaslatot a helyi rendőri szervek felé, utóbbiak véleményezik azt, úgynevezett szakhatósági véleményt készítenek és továbbítják a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányságra, de az engedélyezési folyamat az Országos Rendőr-főkapitányság döntésével zárul.”

 

Melyek az utcák Budaörsön, amelyek a statisztikák alapján a legveszélyesebbek gyorshajtás és balesetek szempontjából?

„Konkrét utcát/utcákat nem lehet nevesíteni, sajnos az egyik leggyakoribb baleseti okra visszavezethető szabályszegők ugyanúgy akadnak a 30 km/h-s sebességkorlátozásoknál és főútjainkon is. Ahogyan korábban is, az első negyedévben történtek közlekedésbiztonsági egyeztetések a Budaörsi Önkormányzattal, tekintettel arra, hogy idén több gyalogosgázolás is volt, és ezek visszaszorítására, illetve megszüntetésére igyekeztünk közösen megoldásokat találni.”

 

Hogyan működnek a traffiboxok?

„A traffibox – ahogy a nevében is szerepel – egy doboz, amely a sebességmérő eszköz tárolására szolgál. Felépítése lehetővé teszi, hogy a behelyezett eszköz a beállításnak megfelelő forgalmi sávban elhaladó járművek sebességét mérje, azt ellenőrizze. Kezelőt nem igényel, a technika önállóan végzi a dolgát.”

 

Van esetleg erre vonatkozólag statisztika, hogy Budaörsön az elmúlt hónapokban hány gyorshajtót mértek be? Mi volt a legmagasabb sebesség túllépés?

„Mérésekre vonatkozó ilyen jellegű adat nem áll rendelkezésre.”

 

Alkalmaz esetleg a rendőrség más módszereket is annak érdekében, hogy csökkentse a gyorshajtást és a baleseteket Budaörsön?

„A már említett, úgynevezett álló ellenőrzések a gyorshajtók visszaszorítását is célozzák, emellett önmagában a rendőri jelenlét is érezteti hatását a gyorshajtókkal szemben, magyarán a látható rendőr is baleset-megelőző hatású.

Fontos kiemelni, hogy a legfőbb baleseti okok között a gyorshajtáson – megengedett legnagyobb sebesség túllépésen – túl az elsőbbségi jog meg nem adása, valamint a kanyarodás szabályainak megsértése áll. A dobogóról ugyan lecsúszott, de akadnak szép számmal, akik az előzés és a követési távolság szabályait hagyják figyelmen kívül.”

 

Van esetleg statisztika arról, hogy Budaörsön hány baleset történt az elmúlt időben?

„Az ittasan okozott közúti közlekedési balesetek számában 2022-ben jelentős csökkenés következett be a 2021-es évhez képest (17-ről 8-ra). Budaörsön a 2021-es évhez képest a személyi sérüléses balesetek száma növekedett (32-ről 38-ra): míg 2021-ben 2 halálos, 10 súlyos sérüléses és 20 könnyű sérüléssel járó baleset történt, addig 2022. évben 1 halálos, 7 súlyos sérüléses és 30 könnyű sérülésessel járó balesetet regisztráltunk.

A halálos baleset Budaörs, Baross utcában történt, az autóbusz-végállomás közelében. A vizsgálatot még folytatjuk, de az eddigi adatok szerint egy személygépkocsi vezetője a neki jobbról, a kijelölt gyalogos-átkelőhelyen áthaladó gyalogosnak nem adta meg az elsőbbséget és elütötte.

Az idős ember a kórházba szállítását követően meghalt.

Állampolgári bejelentések alapján visszatérő ellenőrzéseket tartottunk, és a jövőben is tervezzük Budaörs frekventált közlekedési helyszínein.

Az év folyamán többször szerveztünk akciót az ittas járművezetők és a járművezetéstől eltiltás hatálya alatt állók kiszűrésére, amelyeket szintén szándékunkban áll folytatni idén is.”

 

(Budaörsi Infó)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.