Ismerjük fel a szélhámosokat, engedjük be az áramszolgáltató dolgozóit!

Sok állampolgár, köztük idős emberek életét keseríttették meg az utóbbi években azok a lakásukban megjelenő szélhámos tolvajok, akik valamely közmű dolgozójának adták ki magukat. Miután így bejutottak elvitték a tulajdonos értékeit. Több esetben adtunk már hírt olyan trükkös tolvajokról, akik különböző közüzemi szolgáltatók munkatársának mondva magukat csengettek be és vezették félre a kiszemelt sértetteket.

Mielőtt beengednék a magát közüzemi dolgozónak mondó személyt, győződjenek meg valódi kilétéről.

Kérjék el céges igazolványukat, esetleg hívják fel a diszpécserszolgálatot, és kérjenek tájékoztatást valóban a dolgozójuk végez-e ellenőrzést.

Az is célravezető lehet, ha áthívják magukhoz szomszédjukat, közelben lakó ismerősüket, aki ilyen helyzetben jelenlétével kontrolt biztosít, és feltehetően visszatartja a bűnözőt, míg a valós dolgozót nem akadályozza munkájában.

Ezzel bizonyosan ki tudják szűrni a bűnelkövetőket, akik bár legyenek magabiztosak is, így nem érik el a céljukat.

Az utóbbi időben a trükkös tolvajok aktualizálták legendájukat, azt állítva hamis módon, hogy a rezsicsökkentés miatt szükséges a villanyóra leolvasása.

Természetesen fontos közérdek, hogy az áramszolgáltató dolgozói el tudják látni feladataikat ezért közöljük a cég hozzájárulásával, hogy valójában milyen módon zajlik az ellenőrzés menete, remélve, hogy ez a tájékoztatás segít időben lefülelni a bűnelkövetőket, illetve mindenki megelégedésére a villanyóra is lecserélhető

Milyen módon zajlik egy ellenőrzés?

Sor kerülhet tervszerű, előzetes értesítést követő ellenőrzésre, de értesítés nélkül is megjelenhet az energiaszolgáltató munkatársa.

Ez munkanapokon 07.00 és 20.00 óra közötti időszakban várható, illetve előzetes értesítés és egyeztetést követően hétvégén is történhet.

A dolgozónak rendelkeznie kell fényképes igazolvánnyal, amit köteles felmutatni. Az azonosítón a fénykép mellett olvasható a név, valamint a kártya azonosító száma, és végül az érvényességi idő.

Ezen túl fel van tüntetve egy díjmentesen hívható zöld telefonszám (06/80-200-338), melynek segítségével lehet egyeztetni a kártyán lévő adatokat az ÉMÁSZ Hálózati Kft-vel.

Ha kétségük támad a megjelent szerelő hitelessége felől, bátran hívják a fenti ingyenes telefonszámot.

Figyelem! Az elvégzett munkáról annak eredményéről a helyszínen a szolgáltató képviselője írásban feljegyzést, vagy jegyzőkönyvet készít. Ha azt szeretnénk, hogy a későbbiekben visszakereshetőek legyenek a végzett munka részletei és következményei, ezt olvasható módon kell megtennie, ehhez viszont biztosítani kell számára a feltételeket.

A dolgozó nem fog az első felajánlott lehetőségnél tovább menni és ott megírja a szükséges dokumentumot.

A munkatárs nem kér vizet, nem érdeklődik a tulajdonos magánélete, főleg pénzügyi helyzete felől.

Készpénzt az ellenőrzések alkalmával nem kérnek. Ez alól kivétel, amikor fizetési kötelezettségével a fogyasztó 60 napot meghaladóan késedelembe esett. Ekkor érdeke, hogy fizessen, mert elkerülheti a szolgáltatás azonnali megszüntetését. Ebben az esetben sorszámozott és bélyegzővel ellátott nyugtát kell kiállítani az átvevőnek.

Kérjük Önöket, hogy minden esetben ellenőrizzék le a megjelent idegent, így elkerülheti, hogy sértetté váljon. Ugyanakkor, ha megfontolja tanácsainkat, nem gördít felesleges akadályt az ön érdekében tevékenykedő, a munkájukat szabályosan végző közüzemi dolgozók elé.

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.