Változások a BKV-nál – a VT-Transman új buszai Budaörsön is közlekednek

Meghosszabbította a jegypénztárak nyitva tartását, új vonalakon állít forgalomba alacsonypadlós buszokat és új buszjáratokat indít Solymárra a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

 

A közösségi közlekedésben augusztustól várható változásokról a társaság vezérigazgatója számolt be szerdán sajtótájékoztatón, a fővárosban. Vitézy Dávid szólt a jegyértékesítés és jegyellenőrzés megváltozó rendszeréről is.

Elmondta: minden nagyobb csomópontban és metrómegállóban meghosszabbították a pénztárak nyitva tartását, így azok este 8 óra helyett fél 10-ig tartanak nyitva, és a pénztárosok törvényben megszabott ebédszünetekor váltást biztosítanak, folyamatos lesz a kiszolgálás a metróállomásokon.

A vezérigazgató kitért arra, hogy egy vizsgálat kiderítette, a HÉV-ek budapesti szakaszán, illetve több buszvonalon eddig egyáltalán nem volt ellenőrzés, ezt hamarosan megváltoztatják, és a reggeli órákban egyéb, eddig nem ellenőrzött járatokon is meg fognak jelenni a jegyellenőrök.

Szólt arról is, hogy a jegyautomaták többsége elavult és nem megbízható, ezért megszigorították azok ellenőrzését. A BKK igazgatósága ugyanakkor döntött arról, hogy pályázatot írnak ki több száz új, bankkártyát is elfogadó, érintőképernyős automata beszerzésére.

Vitézy Dávid elmondta: szombattól Solymárra két új buszjáratot indítanak, és meghosszabbítják a 64-es vonalát az Auchan áruházig. Szombattól a 64-es és a 164-es mellett elindul a 64A és a 264-es betétjárat, előbbi Hűvösvölgy és Solymár, Templom tér között közlekedik, a 264-es pedig a 164-essel megegyező vonalon, de nem tér be Solymáron a Templom térre. Emellett a 64-es meg fog állni a solymári vasútállomáson is, így biztosítva csatlakozást az esztergomi vasútvonalon közlekedő MÁV-járatokhoz, itt intermodális kapcsolat jön létre.

Az alacsonypadlós buszok üzembe állításával kapcsolatban Vitézy Dávid azt mondta, a VT-Transman új buszai már az új, égkék színt viselik, és a hegyvidéki, valamint csepeli és budaörsi vonalakon is közlekednek.

Kérdésre válaszolva a vezérigazgató közölte, a vonalkiosztás még változhat, mert a 8500-as Volvókon kétszer két ülés van, így ez azokon a vonalakon használható jól, ahol nagyok az utazási távolságok és nem tömöttek a járatok.

Hozzátette: csak ebben az évben 105 alacsonypadlós buszt állítanak forgalomba; a Mercedes Citarók már közlekednek, a 8500-as Volvókon kívül pedig a holland Veoiliától beszerzett 7700-as szóló buszok is menetrendbe állnak még az idén.

Vitézy Dávid a reptéri 200E buszok sűrítéséről azt mondta, 25 százalékkal emelték a kapacitást, így legfeljebb 10 percenként indul majd egy járat a Liszt Ferenc-repülőtérre. Ennek oka, hogy az 1-es terminál bezárása miatt megnövekedett az igény a reptéri járatra.

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.