Megjelentek a biztosítók jövő évi kgfb tarifái 186 félbehajtott újságoldalon

Megjelentek a 15 autós biztosító jövő évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifái vasárnap reggel a Nemzeti Sport és a Metropol mellékleteként, 186 félbehajtott újságoldalon; a korábbi évekhez képest változás, hogy a meglévő ügyfeleket nem büntetni, hanem megtartani akarják a biztosítók a díjaikkal, illetve a zöldautókat olcsóbban biztosítják.

Új biztosító a palettán a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító, amely egy viszonylag egyszerűen kiszámítható, de első ránézésre nem a legolcsóbb díjjal indul.

Idén sem könnyű az újságból pontosan kiszámolni a saját biztosító által jövőre ajánlott díjat, mint ahogyan a tarifákat összehasonlítani sem.

A törvény által meghatározott differenciáló tényezőket – például a motor teljesítménye, hengerűrtartalom, bonus-malus besorolás – értelemszerűen minden biztosító alkalmazza. Az egyik biztosító azonban az alapdíjhoz – ez az A0 – nem 1-es szorzót, hanem 1,04-et rendelt és az első bonusfokozathoz (B1) adta az 1-es szorzót.

A díjak kiszámítása vagy képlet alapján történik, vagy az alapdíj meghatározása után, ahhoz hozzáadni, illetve abból kivonni kell a különféle korrekciós tényezőket. Az első mindjárt az, hogy az ügyfél új szerződést köt az adott biztosítónál, vagy a meglévőt akarja tovább vinni. Korábban bírálták a biztosítókat azért, hogy olcsóbb díjat ajánlottak az új ügyfeleknek, mint a hűségeseknek. Most több biztosító kifejezetten díjcsökkentést kínál a meglévő ügyfeleinek. Arra is van példa, hogy aki felmondja a meglévő szerződését, majd újraköti ugyanannál a biztosítónál, az pótdíjjal – büntetéssel – számolhat.

A szerződő lehet magánszemély és cég. A cégek általában kissé drágábban köthetnek kgfb-t. A magánszemélyek biztosítási díjának meghatározásánál fontos szempont a lakhely és az életkor. Budapest és a nagyvárosok, illetve azok vonzáskörzete drágább, mintha ha valaki kisebb településen él. Az életkor figyelembevételénél általában az 50-60 év közöttieknek kínálják a legolcsóbb díjakat, bár van biztosító, amely a nyugdíjasokat preferálja, míg más társaság a jogosítványszerzés évét is számításba veszi.

Több biztosító alkalmaz típustáblát, figyelembe veszi a jármű saját tömegét, az életkorát, és azt is, hogy milyen üzemanyaggal működik a motor. Egy példa: a hibridautónál nincs korrekciós tényező, a benzinüzeműnél 4, míg a dízelnél 10 a szorzó (amely nem jelent ennyiszer magasabb díjat, hiszen az üzemanyag fajtája csak egy a több korrekciós tényező közül).

A fizetés módjára tekintettel továbbra is olcsóbbá teszi a díjat a csoportos beszedési megbízás, míg a csekkes fizetés a legdrágább, és az éves díjfizetés a legolcsóbb, az ettől gyakoribb fokozatosan drágítja a biztosítást. Az ügyfél által megadott mobilszám, e-mail cím is csökkenti valamelyest a díjat.

Az alkuszon keresztül történő biztosításkötést eltérően értékelik a biztosítók, van, amelyik bünteti, viszont ha a biztosító internetes felületén köti az ügyfél a kgfb-t, akkor 10 százalék kedvezményt kap (az alkusz jutaléka ilyenkor az ügyfélé). Más biztosító viszont akkor ad kedvezményt, ha alkuszon keresztül köti meg a biztosítást az ügyfél.

További kedvezmények kaphatók többi között a gyermekek száma után, illetve akkor, ha valaki közalkalmazott, újságíró, biztosító alkalmazottja, postai alkalmazott, az adott biztosítóval szerződésben álló céges ügyfél, casco vagy más biztosítása is van a magánszemélynek az adott biztosítónál, egy megadott lapban megjelent kupont mutat fel.

Minden biztosító külön kezeli a gépjárműflottákat és a veterán járműveket.

A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) és az internetes alkuszok programozói dolgoznak már a tarifák összehasonlítható megjelenítésén.

Comments Closed