Negyedik oktatási kerekasztal beszélgetés Budaörsön – Megfigyelő lennél vagy megfigyelt?

(Budaörs, 2023. március 10. – Budaörsi Infó) 2023. március 9-én tartották meg Budaörsön a negyedik oktatási kerekasztal beszélgetést a Herman Ottó Általános Iskolában Budaörsön. Ez az alkalom az oktatási 9 pont egyik pontját tárgyalta volna, de olyan heves indulatokat váltott ki a kormány új törvénytervezete, amely megszüntetné a pedagógusok közalkalmazotti munkaviszonyát, hogy a jelenlévők arra a döntésre jutottak, hogy inkább ezt a témát beszélik át.

 

 

A jelenlévőket elsőként a szervezők, Tollner József és Szilágyi Kitty köszöntötték.

 

 

oktatasikerekasztal23marcius (13)

 

A beszélgetés koordinátora Máthé Barbara, a Civil Bázis képviselője volt.

 

 

oktatasikerekasztal23marcius (3)

 

A résztvevőket négy csoportra osztották, és négy témát elemeztek ki: a tankönyvek kérdését, az intézményes védelmet, a mozgósítást és a társadalmasítást. 

 

 

oktatasikerekasztal23marcius (7)

 

INTÉZMÉNYES VÉDELEM CSOPORT (1. csoport)

Az első csoport kiemelte, hogy két pontra kellene a fókuszt helyezni. Az első az erő a második pedig a mozgósítás.

Az összegzésükben az is elhangzott, hogy az erő akkor erő ha transzparens. Kiemelték, hogy vannak olyan pedagógusok, akik azért nem sztrájkolnak, mert nem illik bele a személyiségükbe, pedig egyetértenek vele. Ezért lenne fontos a szakszervezet, mert már a szakszervezethez való csatlakozással is mutathatnák az emberek a legitimitásukat. A szakszervezet további előnyei a legitimitás, jogi védelem és támogatás, anyagi biztonság.

„Ezt a fajta jogvesztő helyzetet ami most ránk vár, csak így tudjuk kivédeni! A kukások és az orvosok így tudták megoldani a problémájukat. Mi az összekapaszkodást javasoljuk.”

A szülők mozgósítás a másik fókuszpont, amire nagyobb hangsúlyt kell fektetni.

„A mi tankerületünk tiltja, hogy az igazgató kommunikáljon a szülőkkel a sztrájkról, de érvelni szabad! A továbbiakban ha megkérdezik a szülők, hogy mivel támogathatnak minket, akkor mi elmondjuk!

Határozottabb fellépésre van szükség!”

 

 

oktatasikerekasztal23marcius (8)

 

oktatasikerekasztal23marcius (18)

 

 

TÁRSADALMASÍTÁS CSOPORT (2. csoport)

A második csoport az egyeztetés után arra jutott, hogy a közösségi média a legjobb felület, ahol el lehet érni az embereket. Úgy gondolják, hogy a közös realitás megtalálása lehet a megoldás.

„Sokan úgy gondolják, hogy akik sztrájkolnak és tüntetnek, azok akadályozzák az oktatást, bajt kevernek. Akik ezt gondolják, azokkal érdemes leülni és beszélgetni.

Nagyobb akciókra, keménységre van szükség! Arra, hogy kiverjük a biztosítékot. A közös pontokat kell megtalálnunk, ami kiveri mindenkinél a biztosítékot.

Egy jó alapkérdés lehet, hogy: Megfigyelő lennél vagy megfigyelt?

 

A csoport képviselője elmondta, hogy a pedagógusoknak az egészségügyben dolgozókkal kellene együttműködnie, mert nagyon sok közös kapcsolódási pont van köztük: az államosítás, a helyi döntések elvétele, hogy marionettbábúvá vállnak az ott dolgozók.

Az egészségügyi szakszervezetekkel is érdemes közös kommunikációt indítani.

 

 

oktatasikerekasztal23marcius (9)

 

oktatasikerekasztal23marcius (14)

 

 

MOZGÓSÍTÁS CSOPORT (3. csoport)

A harmadik csoport tagjai kiemelték, hogy nagyobb fókuszt kell helyezni a közösségi média használatára.

„Ki kell menni az utcára, mert sokan nem  használják a közösségi médiákat. Fontos, hogy a tartalmak tömörek és tényszerűek legyenek. Már nem finomkodhatunk, de értelmiségieknek kell maradnunk!

Fontosnak találjuk, hogy az új munkaszerződéseket ne írják alá, vegyék fel a végkielégítésüket a pedagógusok!

El kell jutni mindenhová, akár egy nagy autóval, és beülni a kocsmába, és meghallgatni az ott élő embereket.

Fontos a közszereplők bevonása!

Nagyon fontos és kényes kérdés a pártok kérdése. Kell engedni a pártokat, hogy csatlakozzanak, de fontos, hogy mindegyik pártot szívesen fogadjuk. Jöhet a Fidesz is, de legyenek is ott!

 

 

oktatasikerekasztal23marcius (6)

 

Fontos a nemzetközi kapcsolatokat is kiépíteni.

DE, ami a legfontosabb, hogy NEMET kell mondani az új törvényekre! Mert a végén még azt hiszik, hogy komolyan vesszük őket. Ez egy jogsértő törvény!

Fontos a szakszervezetek erősítése, az együttműködés és a veszély hangsúlyozása!

Meg kell, hogy értsék az emberek, hogy mindannyiunkat elér a jogfosztás. Bátran lehet idehozni példának a hitleri Németországot.

Aki most azt hiszi, hogy semleges maradhat, az a hatalom malmára hajtja a vizet, mert aki nem foglal állást, az a hatalom mellé áll.

A fotel- és a komment-forradalmat meg kell szüntetni és mozgósítani kell!

NINCS HATALMAD FÖLÖTTEM!”

 

 

oktatasikerekasztal23marcius (10)

 

oktatasikerekasztal23marcius (16)

 

TANKÖNYV CSOPORT (3. csoport)

A negyedik csoport képviselője összegezte, hogy bojkottálni kell a tankönyveket, központi kimutatást kell róla kérni, mennyire használták ki a tankönyveket az iskolák.

„A Herman 3 millióval kevesebbet használ fel a tankönyvkeretéből, de ezt a pénzt semmi másra nem használhatjuk fel. Vissza akarjuk kapni a szabad tankönyv-piacot!

Azt szeretnénk, hogy az ingyenes tankönyv hazugságát romboljuk le! Illegális tankönyvmegrendelések vannak az iskolákban!

Az állam azt gondolja, hogy mi nem tudjuk eldönteni, hogy miből és mit tanítsunk, ez ellen kell fellépni!”

 

 

oktatasikerekasztal23marcius (11)

 

oktatasikerekasztal23marcius (20)

 

Az esemény zárásaként a szervezők azt kérték, hogy minél többen menjenek el a március 15-ei Oktatási Dialógus Konferenciára.

 

Tollner József kiemelte, hogy nem apró hibákat keresnek a törvényben, hanem elutasítják az egészet, az elkészítési módját is!

„Így nem lehet törvényt alkotni!

Mától radikálisabbak leszünk, és ehhez várjuk a társakat!”

 

 

oktatasikerekasztal23marcius (2)

 

oktatasikerekasztal23marcius (4)

 

(Budaörsi Infó)

 

 

Korábbi cikkeink a témával kapcsolatban:

A harmadik oktatási kerekasztal beszélgetés a bérekről szólt – A budaörsi kezdeményezés országossá válhat

Megtartották az első oktatási kerekasztal beszélgetést Budaörsön

Füles, Micimackó és a többiek – Megtartották a második oktatási dialógusfórumot Budaörsön

 

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.