Bankos telefonos csalások újra és újra

(Budaörs, 2023. február 25. – Budaörsi Infó/Kiszámoló) Már sokszor kellett írni a telefonos bankos csalásokról, de sajnos megint aktuális a téma. Egyre többen hívogatnak embereket, azt hazudva, hogy a bankból hívják, veszélyben a pénzük, ezért tegyék át a pénzt egy technikai számlára, nehogy a csalók hozzáférjenek.

 

 

Elkérik azokat a hozzáféréseket telefonon keresztül, ami ahhoz kell nekik, hogy leürítsék az áldozat bankszámláját.

 

Egy bankos átverés története: ezekre vigyázz

 

Ami nagyon fontos lenne, hogy a szüleidet is világosítsd fel, mert gyakran az idősebbek az áldozatok.

Ha “technikai számlára” való áthelyezésre hivatkoznak, azonnal tudhatod, hogy csalók. Ha a bank akarná ezt megtenni, nem lenne rád semmi szükségük, egy kattintás nekik a rendszerben.

Egy valódi bankosnak semmilyen kódodra, jelszavadra, SMS jelszóra nincs szüksége, hiszen ott ül a gép előtt és ezek nélkül is bármit meg tud tenni a számláddal.

 

 

internetescsalas

 

Ha visszaélnek a kártyaadataiddal, a kártya limitének nullára állítása minden ilyen problémát megold, semmi szükség további lépéseket tenni.

Ezért mondd meg a szüleidnek, hogy ha hasonlóval hívják őket, mondják azt, hogy állítsák nullára a kártyalimiteket és most (vagy majd reggel) bemegy a bankba intézkedni. Semmiképpen ne pánikoljanak és ne csináljanak semmit, amire a csalók megkérik őket. Soha senkinek semmilyen jelszavukat ne adják ki.

A bankok is sarasak a dologban, Tibor írt egy levelet, mert a szülei is áldozattá váltak, ebben arra világit rá, mennyire ostobán kezelik a bankok ezt a kérdést.

A történet lényege az, hogy a csalók megtalálták Tibor szüleit és le is ürítették a számlájukat. Nem telt el néhány perc és a bank már hívta is őket, hogy ők akarták-e elküldeni az összes megtakarításukat.

A válasz az volt, hogy természetesen nem. Ugye ezek szerint még nem küldték el? De, a pénz már elment és nem is tudják visszaszerezni, csak érdeklődtek, hogy ők voltak-e.

Tehát gyanúsnak találták a tranzakciót, de ennek ellenére teljesítették visszavonhatatlanul.

Nem kellene ilyenkor az ilyen gyanús utalásokat megakasztani addig, amíg elérik az ügyfelet és nem utólag érdeklődni, hogy a gyanús tranzakció tényleg gyanús-e?

Miért nem lehet beállítania az ügyfélnek, hogy mondjuk minden egymillió forint feletti utalás csak kétórás késéssel menjen el? Az átlagember nagyon ritkán utal ennyit, semmi nem történik, ha ezek az utalások két órával később teljesülnek. Nagyon remek az azonnali átutalás, de miért kényszerítik rá az emberekre limitbeállítási lehetőség nélkül?

Ha már a bankok minden marketinges tukmálással képesek hívogatni az ügyfeleket, miért nem csinálnak egy felvilágosító telefonkampányt, legalább a hatvan év feletti ügyfelek részére? Nem kell túlgondolni, három-négy mondatban lehetne tájékoztatni az ügyfeleket, hogy nem biztos, hogy a bankból hívják azok, akik ezt állítják magukról.

Lehetne óriásplakát kampány is, vagy gyakorlatilag bármi, hogy az emberek agyába beivódjon, hogy nem hiszünk el bármit, amit valaki a telefonban állít magáról.

Addig is, amíg valami értelmes dolgot nem csinálnak azok, akiktől ez elvárható lenne, te beszélj a szüleiddel, hogy őket legalább ne tudják becsapni, mert ez az átverés nem csökken, hanem úgy tűnik, hogy egyre több gazember száll be a lehúzásba.

 

(Budaörsi Infó/Kiszámoló)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.