Budaörsiek együtt, egymásért! – Sávai-Viola Erika: Hogyan segíthetsz gyermekednek az online tanulásban

(Budaörs, 2021. március 20. – Budaörsi Infó) Budaörsiek együtt, egymásért! sorozatunkban Sávai-Viola Erika angol tanulással kapcsolatos cikkeit is olvashatják és videóit is megnézhetik. Tartsanak velünk! 

 

Az online tanulásra való áttérés minden érintett számára kihívást jelentett, beleértve a tanárokat, a gyerekeket és a szülőket is. Ha aggódsz, hogy gyermeked lemarad az online tanulással, van néhány tippünk arra, hogy szülőként hogyan segíthetsz a gyerekednek.

A gyermekkor az átmenetekről szól. Felnőttként tudjuk, hogy sokszor meg kell tanítanunk a gyermekeket arra, hogyan alakítsák elvárásaikat és viselkedésüket, vagy hogyan legyenek rugalmasak, ha valami megváltozik. A gyermekek 90%-a világszerte arra kényszerültek, hogy otthonról tanuljanak, az átmenet váratlan tanulsága volt, hogy segíteni kell gyermekeinket sikeresen boldogulni az e-tanulással teli virtuális életben.

A gyerekeinknek nem idegenek a számítógépek. A korábbi generációktól eltérően valószínűleg jobban tudják használni az eszközöket mint a felnőttek. Ez azonban nem jelenti azt, hogy szakértők lennének vagy, hogy a legtöbbet tudják kihozni ki az online tanulásból, ez a része a munkának a szülőre hárul.

 

 

iskola_lecke_leckeiras_tanulas_tanulo

 

 

Napi feladatok listázása

 

Egy nemrégiben készült felmérés szerint a tanárok 75%-a aggódik amiatt, hogy az online tanulás visszaveti osztályait, de szerencsére a legtöbben úgy vélik, hogy képesek lesznek pótolni majd az elveszett időt.

Annak érdekében, hogy gyermeke tudja tartani a lépést, fontos bizonyos osztálytermi normák fenntartása, fontos hangsúlyozni, hogy ez nem nyaralás. Emiatt folyamatosan ellenőrizzük a tanulásukat, ha egyedül dolgozik, ösztönözzük arra, hogy hangosan olvassák el a feladataikat.

Az egyszerű mérések, mint például egy egyszerűbb önellenőrzési rendszer, segíthetnek abban, hogy lépést tartsanak a fejlődésükkel. Írjuk fel a napi elvégzendő feladatokat, amin könnyen követhetik, hogy mit kell egy nap teljesíteni. A jó teljesítmény érdekében jutalmazási rendszer felállítása is sokat segíthet.

 

onlineoktataswebre

 

 

Kerüljük a zavaró tényezőket

 

A legtöbb gyerek két éves kora óta kölcsönhatásba lépett az eszközökkel, ha nem korábban; ám általában szórakozásra vagy figyelemelterelésre használják. Most, hogy az online tanuláshoz kell használni őket, segítenünk kell nekik újragondolni, hogyan használják ezeket az eszközöket.

Az Apple-eszközökön a “képernyőidő” használatával bekapcsolhatja az alkalmazások időtartamának korlátozását, az Android-eszközökön pedig bekapcsolhatja a “fókusz módot”, hogy bizonyos alkalmazásokat csak meghatározott időben lehessen használni.

A kézi eszközökön túl fontos a zavaró tényezők minimalizálása is, hogy megfelelő helyet teremtsünk a gyermek tanulásához. Legyen szó akár a konyhaasztalról, akár egy kijelölt sarokról a nappaliban, próbáljuk meg kiküszöbölni a lehető legtöbb zavaró tényezőt, hogy megértsék, hogy amikor ezen a helyen vannak, az iskolai munkára kell összpontosítaniuk.

 

 

otthontanulas_2020_digitalis_tanrend

 

 

Ösztönözzük a szüneteket

 

Az oktatási blokkoktól az ebédidőig az iskolák szerkezet és rutin köré épülnek – ennek egyik legfontosabb eleme a tanórákon kívül a tervezett szünetek. Ugyanezt kell felajánlani otthon is. Tanulás, szabad idő, gyakorlás, leckeírás, esetleg mozgás, séta a nap folyamán, nem is beszélve az ebéd és nasi-szünetekről – ezeket érdemes megtervezni előre a gyermeknek. Így, tudják mérni a napot mint az iskolában.

Fontos megjegyezni azt is, hogy az iskola nemcsak a tanulásról szól; a gyerekek iskolai tanulásának jelentős része a szociális készségek megtanulása. Míg a személyes társadalmi interakciók szünetelnek, győződj meg róla, hogy gyermeked továbbra is fenntartja ezeket a kapcsolatokat a barátokkal folytatott videocsevegések révén. Egy másik ötlet, ami szórakoztató lehet, az, hogy megtanítjuk gyermekünknek az e-mail használatát egy levelező barátságon keresztül.

 

 

Ne félj segítséget kérni

 

Az oktatók olyan szakemberek, akik egyéni figyelmet nyújtanak, és valóban bele tudnak látni abba, hogy mi működik, és mi nem működik a gyermeked számára. Beállíthatják a fókuszt és a taktikát, hogy a gyerek ne maradjon le. Végül is, hacsak nem tanár vagy, valószínűleg nem képeztek ki a harmadik osztályos matematika vagy a tizedik osztályos biológia szakértőjének.

Ne félj erősítést hívni! Érdemes segítséget kérni gyermekünk tanárától, esetleg más oktatóktól vagy léteznek közösségi oldalakon elérhető segítő csoportok is. A legfontosabb, ne féljünk segítséget kérni, nem kell mindent egyedül megoldanunk.

 

 

KATTINTS IDE ÉS NÉZD MEG SÁVAI-ERIKA VIOLA LEGUTÓBBI VIDEÓJÁT! 

 

 

 

(Budaörsi Infó)

 

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.