Merjünk újítani, változni! – Életbátorság a tanuláson keresztül

(Budaörs, 2021. január 19. – Budaörsi Infó / x) A budaörsi Creascola Innovatív Nyolcosztályos Gimnáziumról már többször olvashattak a Budaörsi Infó hírportálján és nyomtatott újságunkban is. Az iskola célja, hogy a szükséges és a hasznos tudás harmóniáját hozza a gyerekek életébe.

 

 

A diákok oktatásában nagy hangsúlyt kap a csapatmunka, a kommunikáció, a rajzi, manuális készségek fejlesztése, illetve a digitális tárgyalkotó technológiákhoz kapcsolódó elméleti és gyakorlati tudás átadása.

A módszer megvalósításának kulcsa a Creascola rendkívüli tanáraiban rejlik. Erre kiváló példa Kálózi Attila földrajz- és fizikaszakos tanár, akire nem csak felnéznek, de szeretnek is diákjai.

Régóta szereti a játékokat: sportszervezőként is MEFS-díjat kapott, számos logikai- stratégiai társasjátékverseny szervezője, nagyon szereti a kvízjátékokat is; azért választotta ezt az iskolát, mert azt gondolja, végre itt lehetősége adódik arra, hogy a diákjait játékos formában is taníthassa. Erre kiváló lehetőséget biztosít a Creascola!

 

 

creascolajanuar3

 

Diákjai az óráit érdekesnek, izgalmasnak, játékosnak, viccesnek, elgondolkodtatónak és tanulságosnak tartják, az órák egyik külön érdekessége a digitális technológiák diákok általi használata.

„A legviccesebb óránk az volt, amikor a tanár úr úgy csinált mintha megrázta volna az áram, mi pedig elhittük neki. Jól bevéstük az agyunkba, hogy az árammal csak óvatosan szabad bánni. Példaként tekintünk a tanár úrra, mert úgy tud tanítani, hogy még a legunalmasabbnak tűnő tananyag is megelevenedik előttünk, szó szerint” – mondta el az egyik tanuló.

 

 

crescolajanuar

 

Kálózi Attila számos Waldorf-gimnáziumban tanított, közel száz diákot készített fel emelt és középszinten az érettségire. Büszke arra, hogy tantárgyai a legnépszerűbb választott tantárgyak közt vannak egy művészeti jellegű iskolában is.

A sport- és közösségszervező vonalat a tanítás mellett végezte, ő egy elhivatott, de sokrétű érdeklődésű pedagógus, jelenleg az egyik 7-es osztály osztályfőnöke. Rendszeresen színesíti a tananyagot mozgásos játékokkal, játékos kvízekkel, amit a gyerekek mindig nagyon várnak és szeretnek.

Szereti, ha egy óra nem csak a tanteremben zajlik, hanem a diákok szimbolikusan és valóságban is kilépnek az iskola falain kívülre is.

Véleménye szerint a STEM oktatási koncepció a logikus, elemző gondolkodás előkészítője, előrevivője.
Nagyon fontos számára a logikai lépések láncolatának megértése, ami mélyebb nyomot hagy az emberben, mint a lexikális tudás.

Azért csatlakozott a Creascola csapatához, mert úgy érzi, itt egy fiatalos, lendületes, újító csapat tagjaként tud felépíteni egy nagyszerű új pedagógiát. Mi több, jövőre már kilencedik évfolyamot is szeretne indítani az iskola, ami új kihívásokkal színesíti majd az oktatást.

 

 

creascolajanuar2

 

„Azt szeretném, ha a diákjaim mernének bátrak lenni, de mindig motoszkálna bennük a tudásvágy. Arra törekszem, hogy minél többet kérdezzenek és ne higgyenek el mindent, amit a körülöttük levő világban látnak. A legelső órámon azt kértem tőlük, hogy még nekem se higgyék el, amit mondok, csak akkor, ha már ők is megbizonyosodtak róla, hogy valóban úgy van.

Arra biztatom a diákokat, hogy szerezzenek minél több tapasztalatot. Ha tehetik utazzanak, vállalkozzanak, merjenek kérdezni és merjenek belevágni új dolgokba, hiszen ezeknek köszönhetően tudnak fejlődni, érik el azt az életbátorságot, ami talán a legfontosabb az életben. Erre alapozva tudnak majd új dolgokat létrehozni, előre lépni az élet számos területén.”

 

A Creascola-ban a természetismeret-, földrajz- és fizika órák nem mindig a tanteremben zajlanak, hanem gyakorlatban is megtapasztalják a diákok a tanultakat. Kimennek az utcára és lemérik az autók sebességét különböző eszközökkel, vagy meteorológiai vizsgálatokat végeznek a saját tapasztalataikra hagyatkozva. Minden óra más és más, mindig valami új dologgal tartják ébren a tanárok a gyerekek figyelmét. Ősszel, mikor a növényekről tanultak, ellátogattak egy budaörsi gazdaságba, ahol maguk is szőlőt szüreteltek. Amit aztán szakemberek segítségével ledaráltak és kipréseltek.

A szülőknek és maguknak is vihettek a mustból, amiről a helyi gazdálkodók sokat tanítottak;a diákok sok érdekeset megtudtak. Több hasonló ilyen projekt is várható a közeljövőben: méhészet, földmérés, stb.

Kálózi Attila üde színfoltja a Creascolanak. Egy tipikusnak egyáltalán nem mondható tanár, aki egy erdei kirándulás alkalmával képes levenni a cipőjét és mezítláb megtenni a túrát azért, hogy megtapasztalhassa az őt körülvevő világot, erre biztatja diákjait is. A diákok füzetképe is sokszor egy műalkotás, amit büszkén ki is lehet állítani az iskolában.

Sokszínű érdeklődése és hatalmas háttértudása olyan kincsek kiaknázására ad lehetőséget a diákok számára, ami megalapozhatja a jövőjüket.

 

(x)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.