A tanulás tanórán kívüli formái a Creascolában

(Budaörs, 2020. november 16. – Budaörsi Infó/X) A Creascola Innovációs Nyolcosztályos Gimnáziumban a tanárok nem csak arra törekszenek, hogy a tanórán átadják a tudást a diákoknak, hanem tudatosan szervezik meg a tanórán kívüli foglalkozásokat is, aminek köszönhetően a diákok fejleszthetik szociális kompetenciájukat és kreativitásukat is. Ezért sok programmal: témanapokkal, szakkörökkel, kirándulásokkal és tréning hetekkel színesítik az oktatást a tanárok.

 

 

Penziás Benedek a Creascola tanulója számára is ezért volt kiváló választás ez az iskola. Legutóbb Tinkercadben tervezett egy alkatrészt a kerékpárjához. Alap geometriai formák összevonásával és kivonásával egy új világot tud teremteni magának, aminek segítségével jobban átláthatja az épített környezetét.

 

creascolanov6

 

„Egy kormánybefogót terveztem a 3D tervező program segítségével, hogy egyedi alkatrészt tudjak készíteni a kerékpáromhoz. Örülök, hogy ki tudom élni a kreativitásomat és hogy ebben támogatnak a tanáraim.”

 

 

Dávid Márk a Creascola műhely tanáraként dolgozik, 3D modellezést tanít a diákoknak.

 

 

creascolanov7

 

„Jobban bevésődik az a tudás, amit gyakorlati oktatással vegyítünk. Amikor történelmet tanulnak a gyerekek nem csak az évszámokat magolják be nálunk, hanem korabeli falukat és fegyvereket is lemodellezünk, hogy jobban bele tudják magukat élni egy-egy kor jellegzetességeibe.”

 

 

Nem csak jó tanárokból, de kreatív diákokból sincs hiány a Creascolában.

Miklós-Noskó Dávid például egy kameratáskát tervezett és varrt az egyik szünetben. Elmondása szerint nem ciki egy fiúnak varrást tanulni, hanem inkább hasznos.

 

 

creascolanov5

 

 

Szászné Juszkó Nikoletta a Creascola magyar-francia szakos tanára legutóbb rendhagyó 1956-os megemlékezést szervezett az iskolában.

 

 

creascolanov3

 

A magyar szakkör tagjai 5-től 7. évfolyamig már hetekkel az esemény előtt lázban égtek, hiszen ők találták ki a programokat, valamint a feladatokat.

Változatos feladatokon keresztül kellett megtalálni a lakatokat nyitó négyjegyű kódot: volt betű kirakós, kép kirakós játék, nyomozni kellett QR kódok után, meg kellett találni az események helyes sorrendjét, valamint az egyetemisták követeléseiben is el kellett kicsit mélyedni „így nem csak formális hanem informális kereteken belül is tanulhatnak, megélhetik a történelmet, jobban bevésődik az a tudás amit gyakorlatban szereznek meg játékos formában” – mondta el Szászné Juszkó Nikoletta.

 

 

Marton Tamás a Creascola történelem-földrajz tanára, hozzátette, hogy ezek a gyakorlati foglalkozások nem mindig az iskola területén belül zajlanak. Minden évben többször szerveznek tematikus hetet.

 

 

creascolanov2

 

A szeptemberi téma a fenntarthatóság volt. A Creascola nyílt napjain ebbe a kötetlenebb tanulásba, felfedezésbe kóstolhatnak bele a látogatók.

A gyerekek számára keretmesés állomásos játékkal készülnek a tanárok.

 

A novemberi 20-ai (16:30) nyílt napon nyomozókká válhatnak és kideríthetik, hogy hová tűnt az iskola szakácsa.

A nyílt napra regisztrálni a https://creascola. hu/ weboldalon keresztül lehet. (x)

 

 

budaorsi_info_98x137

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.