Budaörsiek együtt, egymásért! – Sávai-Viola Erika: Játékosan angolul – Nyelvtanulás vagy nyelvelsajátítás?

(Budaörs, 2020. június 19. – Budaörsi Infó) Budaörsiek együtt, egymásért! sorozatunkon belül minden héten pénteken Sávai-Viola Erika angol tanulással kapcsolatos cikkeit olvashatják és videóit nézhetik meg. A mai részben arról lesz szó, hogy hogyan kezdjünk neki az angol tanulásnak otthon. Tartsanak velünk! 


Kérjük iratkozzanak fel YouTube-csatornánkraFacebook-oldalaink és hírportálunk előtt elsőként ott lesznek elérhetőek a videóink.


A veszélyhelyzet idején szerettük volna, hogy ha nap mint nap nem csak azzal szembesülnek olvasóink az oldalunkon, hogy a megbetegedettek száma miként változik. Lehetőséget biztosítottunk, hogy bárki csatlakozzon hozzánk és megmutassa, hogy mivel tud hozzájárulni a beszűkült közösségi élethez.

A sorozatunk a korlátozások feloldása után véget ér, viszont a segítőink, az előadóink lelkesedése töretlen, ezért a továbbiakban is találkozhatnak velük videós formában egy új sorozat keretén belül! Köszönet érte! Tartsanak velük, velünk!

Budaörsiek együtt, egymásért!


Videós bejelentkezéseinket a témával kapcsolatos cikkekkel is kiegészítjük, így érdemes figyelemmel kísérni továbbra is – Youtube-csatornánk és közösségi oldalunk mellett – hírportálunk, a Budaörsi Infó Online felületét is.


Sávai-Viola Erika: Játékosan angolul –

Nyelvtanulás vagy nyelvelsajátítás?

 

A kisgyermekek természetes nyelvtanulók; belső motiváltsággal rendelkeznek és képesek elsajátítani egy idegen nyelvet tudatos tanulás nélkül is, ellentétben a serdülőkkel és felnőttekkel. Képesek utánozni a kiejtést és saját maguk jönnek rá szabályokra. Az a gondolat, hogy az angol vagy bármilyen idegennyelv megtanulása nehéz, meg sem fordul a fejükben, egészen addig amíg ezt nem mondják nekik a felnőttek, akik maguk valószínűleg idősebb korban kezdtek el nyelvet tanulni nyelvtani alapú tankönyvek révén.

De mik is a korai kezdés előnyei?

A kisgyermekek egy egyedi, velük született nyelvtanulási stratégiát használnak anyanyelvük elsajátítására, és hamar rájönnek, hogy ezeket a stratégiákat az angol nyelv tanulása során is használhatják. A legtöbbet játék során tanulhatnak, képesek egy felnőttel közösen végzett tevékenység során megérteni kifejezéseket: először a tevékenységet majd a felnőtt által használt szavak, mondatok kapnak értelmet.

Nyelvészek által végzett vizsgálatokból ráadásul úgy tűnik, hogy azok a gyermekek, akiknek még fiatalkorukban lehetőségük van egy második nyelv megismerésére, ugyanazon veleszületett nyelvtanulási stratégiákat alkalmazzák egész életükben, amikor idegennyelvet tanulnak. A harmadik, negyedik vagy még többedik nyelv megtanulása így még könnyebb, mint a másodiké.

Azok a kisgyermekek, akik nem a tudatosan tanulják meg a nyelvet, hanem elsajátítják, valószínűleg jobb kiejtéssel rendelkeznek, és jobban érzékelik a nyelvet és a kultúrát. Amikor az egynyelvű gyermekek elérik a pubertás kort, csökken a nyelv felvételi képességük, így mindenképpen még ez előtt érdemes idegen nyelvvel megismertetni. A változás életkora nagyban függ az egyes gyermekek fejlettségi szintjétől, valamint a társadalom elvárásaitól, de szakmailag 10 éves korig beszélhetünk kisgyermekkori nyelvoktatásról.

 

 

(Budaörsi Infó)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.