Ön mit csinál a hétvégén? Túrázzon Budaörsön!

(Budaörs, 2019. június 8. – Budaörsi Infó) Egy könnyű, Budapesthez közeli, ám mégis talán kevésbé ismert túraútvonalat ajánlunk a kedves olvasó figyelmébe.

A Budaörstől északra elterülő dombokat, hegyeket alaposan behálózzák a jelzett és jelzetlen ösvények, amelyek igen változatos látképű kirándulásokat tesznek lehetővé az aktív pihenés szerelmesei számára.

A Csíki-hegyek lentebb részletezett útvonala gyermekekkel túrázóknak is nagyszerű célpont lehet, hiszen nincsenek benne nagy szintkülönbségek, nem túl hosszú, ám mégis látványos, és könnyen megközelíthető, akár tömegközlekedéssel is. Ráadásul utunk végpontja egy nívós cukrászda lesz, ahol mindenki kedve szerint válogathat magának a jól megérdemelt finomságok közül.

16_04_10budaorsi_koparok_teljesitmenytura5

Túra útvonal:

Az impozáns méretű budaörsi Városházától indulunk északi irányba, majd mintegy 100 méter megtétele után balra, a Víg utcára fordulunk. Egy enyhe balkanyart követően jobbra térünk az Odvas-hegy utcára és a piros kereszt jelzést követve lassacskán kiérünk a településről.

budaors_varoshaza_2014aug_mse1

Az út jobbra kanyarodik és hétvégi házak között haladunk. A jelzés balra letér a műútról, de mi megyünk még tovább és majd a Ribizke utcán kapaszkodunk felfelé. Hamarosan elfogy az aszfalt a lábunk alól és nagyjából egyenesen haladunk tovább. Ahol az utca egy éles jobbkanyart vesz, mi elhagyjuk azt és betérünk az erdőbe egy kis ösvényen, amelyet balról egy pár méter mély árok követ.

Az ösvény rövidesen balra fordul az erdőben, de mi jobbra tartunk és egy fenyőfákkal tarkított tisztáson kapaszkodunk kissé meredeken. Egyre kevesebb fa takarja a kilátást és az utunk folyamatosan jobbra ível. Nagyjából 200 méter megtétele után elérkezünk a Farkas-hegy kopár tetejére, ahonnan szép panoráma nyílik az alattunk elterülő városra és az azt övező erdőre.

17_10_21_EMLEKMUAVATAS (3)

Pár tucat métert haladunk északi irányba, majd egy szélesebb földútba botlunk, amelyen balra fordulunk. Néhány száz méter után elérünk egy nagyobb kereszteződést, ahol jobbra, előre indulunk és felmászunk a Szállás-hegy sziklás csúcsára, ahonnan északi irányba, a Budai-hegység távolabbi részeire is elláthatunk.

Innen továbbkövetve az ösvényt, leereszkedünk az erdőbe és nemsokára elérjük a sárga sáv jelzést, amelyen déli irányban kell gyalogolnunk. Egy jó darabig nagyjából szintben haladunk az erdő és a hétvégi házak találkozása mentén, majd az erdőben délről megkerüljük a 314 méter magas Csík-hegyet. A fák közül időnként pompás látvány nyílik a szemközti Törökugratóra.

Hamarosan kissé ritkásabb lesz az erdő és a sárga jel élesen lekanyarodik balra a településre, mi azonban még teszünk egy kis kitérőt a közeli Huszonnégyökrös-hegyre, ami, mint egy félsziget, úgy nyúlik be az alatta elterülő síkabb térszínbe. A sziklás, elszórtan fenyőkkel tarkított csúcs már-már mediterrán hatást kelt.

Miután kigyönyörködtük magunkat a tágas panorámában, visszaindulunk az idevezető úton és most már mi is elindulunk lefelé a sárga sáv jelzéssel együtt. A felfestett turistaút elvezet egészen a főútig, amelyen balra fordulva nagyjából száz méter után elérkezünk utunk végpontjához, a Friedmann Cukrászdához, ahol feltölthetjük kimerült energiaraktárainkat.

16_04_10budaorsi_koparok_teljesitmenytura6

Összesítés

A Budaörs, Csíki-hegyek túra hossza 7,5 km, az útvonal szintemelkedése 350 méter, szintideje 2-2,5 óra, nehézsége könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

GPS track letöltés: klikk ide!

Várható időjárás

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.