160.000 ügy, átlag 30 perc várakozás a budaörsi kormányablakban tavaly – Lázár János útmutatását tekintik munkájuk céljának

(Budaörs, 2018. január 29. – Budaörsi Infó) A TV2 televízió 2018. január 19-én este Tények c. hírműsorában sugárzott riport kapcsán elhíresült budaörsi Kormányablak vezetőjének, Sarkadi Andreának tettünk fel általános kérdéseket a működésük, munkájuk kapcsán – nem az esettel szoros összefüggésben. Válasz a Pest Megyei Kormányhivatal Kormánymegbízotti Titkárság részéről a sajtóreferensüktől jött azzal a kitétellel, hogy ezek a “Budakeszi Járási Hivatal Kormányablak Osztálya szakmai válaszai”. Szakmai válaszukban munkájuk céljaival kapcsolatban “Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter úr szavait” idézték.

 

 

Harminc évvel a járási rendszer megszüntetése után 2013. január 1-jével ismét létrejöttek a járási hivatalok Magyarországon. Okmányirodai feladatok, a gyermekvédelmi és gyámügyek, valamint egyes szociális, környezetvédelmi igazgatási ügyek intézését vették át a településektől. Így történt ez Budaörsön is, amelynek az addig kifogástalanul működő Okmányirodája a Budakeszi Járási Hivatal kirendeltsége, ún. Kormányablak lett.

A Budakeszi Járási Hivatal székhelye Budakeszi. Ide tartozik: Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Budaörs, Herceghalom, Nagykovácsi, Páty, Perbál, Remeteszőlős, Telki, Tök, Zsámbék.

A járások kialakításáról 2011 szeptemberében döntött az Orbán-kormány. A járás hivatal vezetőket a megyei és fővárosi kormánymegbízottak javaslatára a közigazgatási és igazságügyi miniszter nevezi ki határozatlan időre.

Jelenleg közel 280 kormányablak működik Magyarországon, 2018. január 1-jétől mintegy 2500 ügytípust intézhetnek itt az állampolgárok. Tavaly mintegy háromezer állami tisztviselő közel 12 millió ügyfél 14 millió ügyét intézte a kormányablakokban.

 

VAROSHAZA_OKMANYIRODA (7)

 

A budaörsi Kormányablak vezetőjének Sarkadi Andreának feltett kérdéseinkre a “Budakeszi Járási Hivatal Kormányablak Osztálya” válaszolt:

 

Kérjük értékelje a Budaörsi Infó olvasói számára a budaörsi Kormányablak 2017-es munkáját. Hány ügyfél kereste fel önöket, milyen ügyekben fordultak a leggyakrabban önökhöz és megközelítőleg mennyi volt egy-egy ügyintézés várakozási ideje?

“A 2017. évben több mint 160 000 ügyfél ügyét intéztük a Kormányablak Osztály 1-en.

A Kormányablakok jelenleg több mint 1500 ügyben állnak az ügyfelek rendelkezésére. A legnépszerűbb ügykörök a hagyományos okmányirodai ügyek: személyi okmányok igénylése, hosszabbítása; gépjárművel kapcsolatos ügyintézések, egyéni vállalkozói ügyek intézése, valamint a kormányablakos ügyek közül az ügyfélkapu igénylés, TAJ kártya ügyintézés, családtámogatások intézése, nyugdíjjal kapcsolatos ügyintézés, útdíj mentességgel kapcsolatos kérelmek beadása.
Az átlagos várakozási idő nem haladta meg a 30 percet.”

 

Milyen terveik vannak a 2018-as évet illetőleg, terveznek-e bármilyen újítást a rendszerükben, hogy megkönnyítsék az ügyfelek számára az ügyintézést?

“A folyamatos fejlődés biztosítása végett rendszeresek a szakmai továbbképzések az ügyintézők részére. Ez elengedhetetlen a folyamatosan bővülő ügykörök szakszerű ellátásához. Ezen felül érzékenyítő és stressz kezelő tréningeken is részt vesznek kollégáink a minél magasabb ügyfélkiszolgálás érdekében.

Elsődlegesen fontos számunkra a várakozási idő további, minimálisra való csökkentése; az ügyfelek minél szélesebb körű tájékoztatása már az ügyintézésre érkezésük előtt. Ezt a célt szolgálják az információs pultnál dolgozó kormányablak szakügyintézők, a 1818-as kormányzati ügyfélvonal képzett munkatársai és az internetes portálok folyamatosan frissített magas szintű szakmai információs anyagai.”

 

Ha visszatekintenek az elmúlt öt évre, miként változott, emelkedett, csökkent a Budaörsre bejelentkezők száma? Tudna számadatokkal szolgálni ezzel kapcsolatban?

“A Budaörsre bejelentkezők számáról a helyi Önkormányzat tud adatokkal szolgálni. A Kormányablakok országos illetékességgel dolgoznak. 2017. július 1-től a lakcímbejelentés is ilyen ügykör. Általánosságban elmondható, hogy a Budakeszi járás lakóinak száma – a járások megalakulása (2013) óta több, mint 10000 fővel emelkedett.”

 

Mi szükséges ahhoz, hogy valaki bejelentkezhessen Budaörsre? Mi az, amire oda kell figyelnünk, ha megváltoztatjuk a lakcímünket?

“Budaörsre való bejelentkezés szabályai nem térnek el az általános szabályoktól.

A Magyarország területén élő, a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény hatálya alá tartozó polgár köteles beköltözés vagy kiköltözés után három munkanapon belül lakóhelyének címét nyilvántartásba vétel céljából bejelenteni. A polgár lakóhely létesítését, vagy annak változását az új lakcíme szerint illetékes jegyzőnél vagy bármely járási hivatalnál jelentheti be.

Erről bővebb információ mindenki számára elérhető a www.kormanyablak.hu internetes oldalon. (http://kormanyablak.hu/hu/feladatkorok/6/OKMIR00001)

Végül, de nem utolsó sorban Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter úr szavait szeretném idézni a céljainkkal kapcsolatban: „A szolgáltató állam megteremtésének egyik legfontosabb előfeltétele az állampolgár-központú, nyílt szerepfelfogású közszféra kultúrájának kialakítása, a közszolgálati elv előtérbe állítása. A Kormány szándéka az, hogy az állami szolgáltatások a tág értelemben vett közösségek, vagyis a családok, vállalkozások, önkormányzatok és végeredményben a társadalom egészének megerősödését segítsék elő.”

 

VAROSHAZA_OKMANYIRODA (1)

 

A budaörsi Kormányablak akkor híresült el, amikor a hivatalban történt eseményről a TV2 televízió 2018. január 19-én este riportot sugárzott Tények c. hírműsorában. A hivatal vezetőjének nyilatkozata szerint egymástól látszólag függetlenül két esetben is arról érdeklődtek a kormányhivatal dolgozóinál, hogyan lehet nagyobb mennyiségű (több ezer) lakcím-bejelentő nyomtatványhoz jutni.

Az eset kapcsán 2018. január 22-én Wittinghoff Tamás polgármester feljelentés tett választási csalás előkészületének gyanúja miatt és közleményt adott ki a sajtónak.

2018. január 24-én a Budaörsi Infó András Tamás r. őrnagy sajtószóvivőtől megtudta, hogy a polgármester feljelentésével kapcsolatban a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság feljelentés-kiegészítést rendelt el.

A Budaörsi Infó megkeresésére Wittinghoff Tamás polgármester elmondta, hogy hozzá sem írásban, sem szóban nem érkezett semmilyen megkeresés a rendőrségtől az ügyben.

 

A helyi kormányhivatal felettes szervének, a Budakeszi Járási Hivatalnak, a riporttal kapcsolatban feltett kérdéseinkre egy-egy mondatban válaszoltak, például arra is, hogy szerintük jogszerűen nyilatkozott-e a helyi hivatalvezető a TV2-nek az ügyben. A linkre kattintva olvashatják el az erről szóló cikkünket.

 

(Budaörsi Infó)

 

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.