A Jobbik Budaörsi Alapszervezetének közleménye a városi tömegközlekedésről

(Budaörs, 2015. augusztus 15. – Budaörsi Infó) A 2015. július 29-ei képviselő-testületi ülésen csak Császárné Kollár Tímea (Jobbik) önkormányzati képviselő szavazott nemmel a Budaörs Városnak a BKK Zrt.-vel megkötött hosszú távú (2022-ig szóló) támogatási szerződésére. A Jobbik Magyarországért Mozgalom Budaörsi Alapszervezete a városi tömegközlekedéssel kapcsolatban közleményt adott ki, amit eljuttatott szerkesztőségünkbe is. 

 

 

A Jobbik Magyarországért Mozgalom Budaörsi Alapszervezetének közleménye:

 

2015. július 29-én Budaörs Város Képviselő-testülete egy nem szavazat ellenében (Császárné Kollár Tímea – Jobbik) jóváhagyta a BKK Zrt.-vel megkötött hosszú távú – 2022-ig érvényes – támogatási szerződést a Budaörsön közlekedő buszjáratok üzemeltetésére. A szerződésben foglaltak szerint ismét módosulnak a járatok, van olyan (287A) amelyik megszűnik, vannak olyanok, amelyeknek módosul a menetszáma, az útvonala, valamint a számozása is.

Eredeti szerződéstervezetében a BKK Zrt. érvényesíteni kívánta a szolgáltató váltás következtében felmerülő többletköltségeit – mivel az agglomerációs településeken a szolgáltatásra szerződést kötött a Volánbusz Zrt.-vel, mint alvállalkozóval -, amit az érintett települések, köztük Budaörs, elutasították. Hosszas tárgyalások után a BKK. Zrt. és Budaörs Város Önkormányzata között létrejött támogatási szerződés alapján a város 2015-ben 261.996.000 Ft-ot fizet majd a szolgáltatásért, amely összeg 2022-ig évente növekszik a KSH hivatalos, országos, a tárgyévet megelőző év szeptembere és az azt megelőző év szeptembere közötti időszakára vonatkozó fogyasztói árindexével azonos mértékben.

A Jobbik Magyarországért Mozgalom Budaörsi Alapszervezete nem tudja elfogadni a BKK Zrt. ilyen mértékű támogatási igényét többek között azért, mert a budaörsi utasokkal kétszeresen fizettetik meg azt a néhány kilométeres, de a Budapesthez közeli városrészeken csak pár száz méteres távolságon utazásuk költségeit. Egyrészt kiegészítő bérletet kell vásárolniuk típustól függően 5200 forintért havonta az amúgy sem olcsó budapesti bérlethez, eseti utazásokhoz pedig kiegészítő menetjegyet kell megváltaniuk, másrészt pedig a város közpénzből, a budaörsi városlakók pénzéből százmilliókkal járul hozzá ahhoz, hogy a közösségi közlekedés megfelelő színvonalon működjön.

A megfelelő színvonallal is komoly problémák vannak: igaz, hogy menetjegyet lehet a buszvezetőnél vásárolni, de bérlet vásárlására Budaörsön csak két automatából van lehetőség, a számlakérés pedig rendkívül bonyolult, bizonyos esetekben lehetetlen. Az automatából történő vásárlás pedig sok minden, csak nem felhasználóbarát, rendszeresek a technikai problémák. Azt a szemléletet és gyakorlatot sem tudjuk elfogadni, hogy aki a főváros közigazgatási határán kívül él – dacára annak, hogy jóval többe kerül neki az utazás – kötelező az első ajtón felszállnia, leszámítva a csúcsidőt (amit egyébként csak városi nyomásra engedélyezett a BKK Zrt.), amivel hosszabb lesz a menetidő és egyéb kellemetlenségeket is okoz.  További nagy probléma a buszmegállók egy részének állapota, több helyen kimondottan balesetveszélyes (a fotókon a Tulipán utcai megálló látható).

 

Tulipán1

Tulipán2

Kérjük Budaörs Város Polgármesteri Hivatalát és a városvezetést, hogy tegyenek lépéseket azért, hogy a megállók biztonságosak legyenek, szorgalmazzanak további tárgyalásokat a szolgáltatóval az említett problémák orvoslására. Csak remélni tudjuk, hogy a BKK Zrt. egy ilyen hosszú távú – és rendkívül magas összegre kötött – támogatási szerződéssel a zsebében javít a szolgáltatásai minőségén.

A város ingyenes kisbusz járataival kapcsolatban pozitívak a visszajelzések, kedvelik az itt lakók, sőt, szerencsés lenne a jövőben – ha a településnek lesz rá forrása – útvonal-hosszabbításokat is tervezni, például a Csiki Pihenőkertig vagy Budaörs észak-nyugati városrészébe. Különösen az idős emberek használják sűrűn, megkönnyítve ezzel például eljutásukat az Egészségházhoz, ők azonban 5-10 perccel korábban már a megállóban várják a buszt, biztosítva azt, hogy ne késsék le, és sajnos azokban a megállókban, ahol nem közös a megálló a BKK járataival, sem fedett rész, sem pedig ülőalkalmatosság nincs. Tudjuk, hogy a fedett megállóknak nagy a költségvonzata, de kérjük Budaörs Város Polgármesteri hivatalát és a városvezetést, hogy legalább padokat helyezzen el az érintett buszmegállókban.

 

 

Homme2

 

(A fotók a a Jobbik Magyarországért Mozgalom Budaörsi Alapszervezetétől származnak.)

 

(Budaörsi Infó)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.