Március végéig jelentkezhetnek az iskolák a Kultúrkaland foglalkozásaira

Március 31-ig jelentkezhetnek az iskolák a Kultúrkaland programjaira, amelynek keretében a gyerekek múzeum-, könyvtár-, vagy levéltár-pedagógiai foglalkozásokon vehetnek részt.

 

 

Az Operakaland-Kultúrkaland keretében olyan gyerekek kapnak lehetőséget magas színvonalú operaelőadások és nagy gyűjtemények megtekintésére, akik családi forrásból nem tudnának ilyen programokon részt venni – mondta el Hoppál Péter kultúráért felelős államtitkár a hétfőn tartott budapesti sajtótájékoztatón.

“Az iskolarendszeren belüli oktatás-nevelés lehetőségeit, feladatait hatványozza és erősíti az elsajátítás biztonsága, ha olyan kulturális térben történik, mint egy múzeum vagy múzeum-pedagógiai foglalkozás” – hangsúlyozta.

Felidézte, hogy az opera műfaját a diákok körében népszerűsítő Operakaland című programot 2013 májusában indították el, ehhez csatlakozott egy évvel később jónéhány fővárosi közgyűjtemény. Tavaly májusban az Erkel Programiroda kezdeményezésére az Operakaland résztvevői előtt megnyíltak egyes múzeumok, könyvtárak és a levéltárak kapui, így a 2014 őszi Kultúrkalandon, mintegy 3000 diák vett részt.

Ebben az évben május 5. és 16. között az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) Kultúráért Felelős Államtitkársága, a Köznevelésért Felelős Államtitkársága, a Magyar Állami Operaház és Erkel Programirodája, a MÁV-START Zrt. és a BKK Zrt., valamint csaknem 20 közgyűjtemény, múzeum, levéltár és könyvtár összefogásával valósul meg az esemény.

Czunyiné Bertalan Judit, az Emmi köznevelésért felelős államtitkára kiemelte: ez az akció egyrészt lehetőség a gyerekeknek, hogy az ország bármely részéről olyan múzeumi gyűjteményeket és tárlatvezetéseket, közgyűjteményi értékeket ismerhessenek meg, amelyeket nem biztos, hogy családi kirándulás alkalmával elérnének, másrészt, ha egy ilyen kalandozáson sikerül felkelteni a gyerekek érdeklődését, akkor később talán a család is behívható lesz a múzeum tereibe.

Kiemelte, hogy ezek a programok sok esetben ki is egészíthetik az osztálytermi foglalkozásokat, hiszen a múzeumi helyszíneken tartott órákon a gyerekek tapasztalati tudást szerezhetnek, és így a diákok fizikai formájában találkoznak a tananyaggal. Ezzel a tapasztalással, a kísérletezéssel vagy játékkal mélyebben lesznek képesek az anyag elsajátítására.

Czunyiné Bertalan Judit elmondta: a Kultúrkaland mintaprojekt akkor válik az iskolák és gyermekek számára hasznossá, ha be tud épülni a kerettantervekbe, valamint ha a helyi program szerint teljesített tanóraként ismerik el.

Kiemelte: a programhoz módszertani segédanyagok is készültek, amelyek segítik a rendszerszerű, vagy struktúraszerű kerettantervi és pedagógia programhoz való illeszkedését.

Az eseményre a www.mokk.skanzen.hu oldalon lehet regisztrálni.

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.