Jogsértő étrendkiegészítő reklámok miatt bírságolt a GVH

Több étrendkiegészítő termék jogsértő reklámja miatt bírságolta meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Schwabe Hungary Kft.-t, valamint a Schwabe Central and Eastern Europe GmbH & CO KG-t – közölte a versenyhivatal kedden az MTI-vel.

 

A GVH megállapította, hogy a Schwabe Hungary Kft. (Schwabe Hungary) jogsértően reklámozta az egyes Pearls étrend-kiegészítő termékeket a hirdetésekben megjelenő egészségre vonatkozó állításokkal. A jogsértésért a GVH a Schwabe Hungary-t 315 ezer forint, a Schwabe Central and Eastern Europe GmbH & CO KG-t (Schwabe CEE) pedig 4 millió 530 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte.

A versenyhivatal szerint a Schwabe Hungary 2012. december 14. és 2014. január 31. között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott és jogsértően reklámozott, mert a Pearls Winter+, a PearlsIC, a Pearls YB és az acidophilus Pearls étrend-kiegészítő termékekkel összefüggésben olyan egészségre vonatkozó állításokat tett, amelyek nem feleltek meg az ágazati szabályokban meghatározott reklámozási rendelkezéseknek.

A GVH döntésében megállapította, hogy az egyes reklámok azt az üzenetet közvetítették, hogy a Pearls termékek révén minden élethelyzetben megőrizhető a belső egyensúly, az egészség, a termékekben található jótékony hatású baktériumok pedig segítik az élettani folyamatokat, és erősítik a kórokozókkal szembeni védelmet, valamint fenntartható a bélrendszer mikrobiotikus egyensúlya, amelynek zavara akár székletürítési panaszokhoz, intim tünetekhez és fertőzésekre való fogékonysághoz is vezethet.

A versenyhivatal nem fogadta el a vállalkozások által becsatolt, a reklámokban megjelenő, a termékek egészségre gyakorolt hatását alátámasztó bizonyítékokat függetlenül attól, hogy azok alátámasztják-e a vizsgált kereskedelmi kommunikációban közzétett állításokat, mivel az érintett termékek hatóanyagait a cégek nem engedélyeztették az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatallal.

Közleményében a GVH felhívja a figyelmet arra, hogy étrend-kiegészítő termékek, így probiotikus készítmények reklámozásakor a vállalkozásoknak szem előtt kell tartaniuk a fogyasztóvédelmi rendelkezéseken túl az élelmiszerek reklámozására vonatkozó ágazati jogszabályokat is, így egészségre vonatkozó hatásról szóló állítás csak szűk keretek között, a szigorú európai normáknak megfelelően fogalmazható meg, igazolva az ágazati szabályoknak való megfelelést.

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.