Hatalmas autóbusz-szerviz épül Budaörsön

(Budaörs, 2022. január 24. – Budaörsi Infó) A 2018. április 25-ei testületi ülésen tulajdonosi döntést hoztak a képviselők a 7289/16, a 7289/17 és a 7289/18 helyrajzi számú Budaörs, Vágány utcában található ingatlanok együttes értékesítéséről. Ami meg is történt.

 

 

A fent említett területre egyedüliként a helyi közlekedési feladatokat is ellátó Homm Szolgáltató Kft. nyújtott be pályázatot és így mintegy nettó 75 millió forintért jutott a három Vágány utcai ingatlanhoz. A telkeken a terveik szerint egy „innovatív autóbusz-szerviz épül”.

 

 

hommkft_eptikezes_2021_vasutmellett (4)

 

 

Ezzel az adásvétellel a Vasútsor környékén lévő lakosok számára megnyílt egy lehetőség a csatornázásra, hiszen a vevő kötelezettséget vállalt az ingatlanegyüttes csatornacsatlakozáshoz szükséges tervek elkészítésére, engedélyeztetésére és saját költségén történő kiépítésére. 2019. májusában létre is jött a Budaörs Vasútsor utca Víziközmű-Társulat, amelynek az a célja, hogy a vasút környékén lévő területen összefogja a csatornázással kapcsolatos ügyeket lakossági szinten.

A csatornázás első üteme január végén fejeződik be. Mindeközben elkezdte az építkezést a beruházó Homm Kft. is.

 

Tóth Balázs, a Homm Kft. ügyvezető igazgatója a Budaörsi Infónak elmondta, hogy egy 4600 négyzetméteres autóbusz-szerviz kiszolgáló üzemet építenek, a hozzá tartozó szociális létesítményekkel, illetve irodaközponttal.

 

 

hommkft_eptikezes_2021_vasutmellett (9)

 

Az autóbusz-szerviz, raktár és irodaépület építése mellett még egy 630 kg / 8 személy teherbírású személyfelvonót is létesítenek.

Az első ütemben megvalósul az autóbusz-szerviz, aminek a hasznos alapterülete 2 695,77 négyzetméter lesz. A második ütemben készül el az irodaépület, ami 1372,37 négyzetméter lesz.

Az önálló egységek hasznos alapterülete (kisraktárak, fényező és előkészítő, lakatos műhely, szociális blokkok, szerelőállások, stb.) 4068,14 négyzetméter nagyságú lesz összesen.

„Budapest központú cég vagyunk, több bérleményben lakunk a környéken. Ez egy régi álmunk volt, hogy Budaörsre ki tudjunk költözni és létrehozzuk a központot.” – mondta el a vezető a Budaörsi Infónak.

Az ingatlant 2018 januárjában vásárolták meg, és 2021. nyarán jutottak el odáig, hogy el tudják kezdeni az építkezést. Úgy tervezik, hogyha elkészül az épület, akkor 80-100 főnek fog munkát biztosítani.

 

 

hommkft_eptikezes_2021_vasutmellett (11)

 

„Lesz 12 állás, lakatos üzem, fényező üzem, szerviz üzem és egy vizsgabázis, illetve egy modern autómosó is.”

A tervek alapján, ha elkészül az óriási épületet akkor az autóbuszok és a dolgozók is a Vágány utca felül tudják majd csak megközelíteni.

„A későbbiekben a telek nyugati végénél lévő földút helyén szeretnénk egy aszfaltos utat építeni. Ez egy körülbelül 500 m-es lesz. Ezzel kapcsolatban már tárgyalunk az önkormányzattal, mert az út megépítéséhez telekkisajátításokat kell végezni. Mi azt vállaltuk, hogy ezt az utat saját költségünkre megépítjük, ami a közforgalomnak lesz átadva.”

 

 

hommkft_eptikezes_2021_vasutmellett (6)

 

Miután elkészül az autóbusz-szerviz, akkor derül ki, hogy a 80-100 munkás, illetve az autóbuszok forgalma lebonyolítható-e egyetlen utcán, a Vágány utcán keresztül, és hogy ezt a helyi lakók hogyan tolerálják majd ezt. Az épülő szerviz a lakóházaktól a törvényben előírt 10 méteres távolságot betartva épült.

Tóth Balázs elmondása szerint a telek mérete és a rajta lévő épület helyigénye csak ilyen szűk mozgásteret enged.

„A telek bal oldalán a vasút van. Amit a törvény előír távolságot a lakóházaktól, azt megtartottuk. Mindezek mellett hátul a lakók felé nem lesznek nyitható nyílászárók, csak ablakok a fény miatt. Azt gondolom, hogy a tevékenységünk sem hangos.”

 

 

hommkft_eptikezes_2021_vasutmellett (7)

 

Az építkezés költségeit 1,4 milliárd forintra tervezik, a telek nélkül. Erre a költségre jön még rá egy 8 620 000 forintos büntetés is, amit a Pest Megyei Kormányhivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatala szabott ki azért, mert az építkezést engedély nélkül kezdték meg.

Tóth Balázs a Budaörsi Infónak elmondta, hogy sikerült orvosolni ezt a problémát is.

„Az építési engedély beadásakor szembesültünk azzal, hogy ez a telek három kisebb telekből állt össze, és ennek a három teleknek a földhivatalban történő egyesítése elhúzódott majdnem 10 hónapig. Közben a szakhatósági engedélyeket megszereztük, ezért úgy döntöttünk, hogy elkezdjük az építkezést a terveknek megfelelően. Ezt a döntést fel kellett vállalnunk két okból: egyrészt azért, mert a Magyar Kormánytól támogatást is kaptunk ehhez a projekthez, amiben egy határidő köt minket. A másik ok, hogy az építőiparban való kapacitás-szűkösség miatt a csúszás még több plusz kiadást eredményezett volna.”

 

 

hommkft_eptikezes_2021_vasutmellett (1)

 

Hogy a lakóházaktól 10 méteres távolságra működő autóbusz-szerviz milyen forgalommal és zajterheléssel működik, majd hamarosan kiderül. A tervek szerint a földmunkák és a szervizépítés áprilisban véget ér. Ezután az épület belsején kezdődnek el a munkálatok. Ősz végére szeretnék befejezni a beruházást.

 

 

hommkft_eptikezes_2021_vasutmellett (5)

 

(Budaörsi Infó)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.