Felszállásra felkészülni! – Hogyan éli meg a koronavírus helyzetet egy pilóta és egy utas?

(Budaörs, 2020. november 10. – Budaörsi Infó) Nemrégiben egy nagyon aktuális és tanulságos budaörsi történetet tettünk közzé a Budaörsi Infó Budaörsi történetek új sorozatának részeként! Rédl Ádám, rádiós műsorvezető videóblogon keresztül mutatta be, hogy a koronavírus gyanújától hogyan lehet eljutni a “szabadulásig”. Miután meggyógyult azt kutatja, hogy vajon mások, hogyan élik meg ezt a nehéz időszakot. A mai részben egy pilóta és egy utas esetét mutatja be a koronavírus idején. 

 

 

Rédl Ádám számára az „elzárás” rengeteg kérdést vetett fel, például a repüléssel kapcsolatban is.

Önök szerint sokat felejt egy pilóta néhány hónap koronavírus miatti leállás után? Vajon miért gondolja valaki, aki 23 éve pilóta, hogy a COVID-19 hatására kisebb balesetekre számíthatunk a légi közlekedésben?

Vajon előkerülhet az a közel százezer forint, amivel a Wizz Air tartozik Ádámnak? Ezekről kérdezte interjújában Pethő Györgyöt.

Pethő György pilóta túl van tízezer repült órán és kendőzetlen őszinteséggel mesél arról, amit a pandémia és a repülés kapcsán megtapasztalt.

Ha ez nem volna elég, utasoldalon is szemlélődünk. Kazár András például nemrégiben repülőre kényszerült és a koronavírusos fennakadások miatt három hónapra elszakadt a feleségétől.

 

 

repulo_aeromagazin_cikkhez

 

Pethő György elmondta, hogy lelkileg nagyon rosszul éli meg ő is, mint minden más ember a koronavírus-járvány létezését.

“A bizonytalanság egy nagyon komoly faktor. Én öt hónapig nem tudtam repülni a vírus miatt. Amióta repülök azt látom, hogy ez nem az a világ mint ami előtte volt. Úgy gondolom, hogyha ez valaha is visszaváltozik, az nem egy-két hónapon belül lesz…

Pilótaként nagyon nyomasztó dolgok történnek velem. Amikor bemegyek egy szállodába úgy kezelnek mint egy leprást. Eldobható tollal írhatok csak alá, nem veszik el tőlem az útlevelemet sem. Kiadják nekem a szobát, de utána 48 óráig nem adják ki másnak. 

Sok emberrel beszéltem már a koronavírusról, és bizonyára mindenkinek van olyan ismerőse, aki azt mondja, hogy ez kamu, és a másik oldal is, aki azt mondja hogy még sosem voltunk ilyen veszélyben…

Az hogy ez a vírus nem fog elmenni az biztos, nem vagyok virológus, de szerintem ezzel együtt kell élni.

Ha eljutnak oda, hogy azonnali teszt eredmény lesz, az egy észszerű dolog lenne, és sok problémát megoldana. Egyenlőre ilyen nincs. 

Mindenhol mérik a lázat, szerintem ez az egyik legnagyobb állatság. Elég gyakran előfordul velem, hogy gyomorrontásom lesz. Az én szervezetem erre egy lázzal reagál. Megnézik a hőmérsékletemet, kiderül, hogy lázas vagyok és korona vírusosként kezelnek. Ezért, ha nem is vagyok koronás bárhol ott ragadhatok emiatt. 

 

 

redladamespilota

Balra: Pethő György – Jobbra: Rédl Ádám

 

Cipruson fordult elő velem, hogy leszállt a repülő és az összes utast elvitték tesztelni. Majd mindenkinek megmondták, hogy a szállodából nem léphetnek ki és várniuk kellett egy sms-értesítésre. Az én esetemben 36 órát kellett várni. Bár kötelező covid-tesztről beszélünk, de mindenkiről legomboltak 70 eurót a tesztért, a szállodai szobájukat sem fizették ki az utasoknak. 

Sajnos semmi sem egységes a különböző országokban. Szerintem ezt élő ember nem tudja követni.

… most megyünk bele a télbe és szerintem ez még sokkal durvább lesz. Szerintem nagyon súlyos válság fog kialakulni minden légitársaságnál …

 

 

A főszereplő Li-2 utasszálító repülőgép

 

 

Rédl Ádám is – ugyanúgy mint sokan mások -, a koronavírus-járvány elterjedése előtt repülő utat foglalt magának a Wizz Air-nél. Ádámnak még azóta sem sikerült visszakapnia a foglalási díjat.

“A Wizz Air egy olyan utat választott a pandémiában mint amilyet senki más. Miközben mindenhol járatokat ritkítanak, ők új bázisokat nyitnak, egy előremenekülést hajtanak végre.

A Wizz Air szerintem nagyon rá fog erre faragni. Vissza kellene a pénzeket adniuk, viszont nekik ez az élet és halál közötti vonal… A túléléshez kellhet nekik szerintem.”

 

Biztonságos most repülni?

“Azt gondolom hogy a következő 12 hónapban egyre több kisebb baleset lesz (pl. a repülőt nem megfelelően hajt végre leszállást). Itt arról van szó, hogy sok ezer pilóta kiesik a gyakorlatból. Ez a hosszú leállás előbb-utóbb azzal fog járni, hogy nehéz lesz majd az újraindulás. 

Én az öt hónap kihagyás után is éreztem, hogy nehéz repülni. Ami addig teljesen automatikus volt, lelassult a munkafolyamat. Kicsit ijesztő volt az elején.”

 

 

osszekoccant_ket_repulogep_ferihegy1

 

Nézzük meg, hogy egy utas hogyan éli meg ezt a helyzetet. 

 

Kazár András elmondta, hogy mivel a felesége nem magyar állampolgár hanem amerikai, ezért rá más szabályok vonatkoznak. Ebben a covid-helyzetben ez nagy kihívást jelentett.

“Az egész úgy kezdődött, hogy még márciusban kiutaztunk a feleségemmel külföldre, és én visszajöttem egy héttel korábban, ő ott maradt az édesanyjával, aki nagyon beteg volt. Kint akart még maradni tíz nappal tovább. Én hazautaztam, majd kitört a járvány. 

Töröltek minden járatot. Így három hónapon keresztül nem láthattuk egymást, csak május végén, június elején tudott hazaérkezni. A magyar kormány küldött repülőt a kint maradt állampolgárokért, de mivel ő nem magyar állampolgár, ezért nem tudott hazajönni. 

Ha az ember három hónapra utazik, akkor teljesen másként csomagol, így ez külön nehézség volt számukra. 

Folyamatosan az volt a tapasztalatunk, hogy átfoglaljuk a visszautat, megtörtént a foglalás és előtte egy héttel törölték a járatot és ez újra és újra… Ez elég frusztráló volt, bizonytalanságot okozott.”

 

 

Érdekli önöket a többi részlet is? 

Ide kattintva tudják meghallgatni a teljes interjúkat! 

 

 

Mondják el nekünk Önök is, hogy milyen tapasztalatuk volt és van a koronavírus járvány idején a légitársaságokkal, illetve bármi mással kapcsolatban. (budaorsiinfo@starkiss.hubudaorsiinfo@gmail.com)!

 

 

(Budaörsi Infó)

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.