Budaörsiek együtt, egymásért! – Sávai Viola Erika: A nyelvtanulás fázisai

(Budaörs, 2020. július 31. – Budaörsi Infó) Budaörsiek együtt, egymásért! sorozatunkon belül minden héten pénteken Sávai-Viola Erika angol tanulással kapcsolatos cikkeit olvashatják és videóit nézhetik meg. A mai részben a nyelvtanulás fázisairól lesz szóTartsanak velünk! 

 

 


Kérjük iratkozzanak fel YouTube-csatornánkraFacebook-oldalaink és hírportálunk előtt elsőként ott lesznek elérhetőek a videóink.


 

A veszélyhelyzet idején szerettük volna, hogy ha nap mint nap nem csak azzal szembesülnek olvasóink az oldalunkon, hogy a megbetegedettek száma miként változik. Lehetőséget biztosítottunk, hogy bárki csatlakozzon hozzánk és megmutassa, hogy mivel tud hozzájárulni a beszűkült közösségi élethez.

A sorozatunk a korlátozások feloldása után véget ér, viszont a segítőink, az előadóink lelkesedése töretlen, ezért a továbbiakban is találkozhatnak velük videós formában egy új sorozat keretén belül! Köszönet érte! Tartsanak velük, velünk!

 

Budaörsiek együtt, egymásért!

 


Videós bejelentkezéseinket a témával kapcsolatos cikkekkel is kiegészítjük, így érdemes figyelemmel kísérni továbbra is – Youtube-csatornánk és közösségi oldalunk mellett – hírportálunk, a Budaörsi Infó Online felületét is.


 

 

Sávai Viola Erika: A nyelvtanulás fázisai

 

 

savaiviolaerika08

 

A szülők gyakran érdeklődnek foglalkozások után, hogy mi mindent tanult gyermekük aznap. Általában megriadnak, amikor azt a választ hallják, hogy semmit. Pedig ez nem azt jelenti, hogy aznap semmi sem történt! Érdemes tisztában lenni a gyermekek nyelvelsajátítási fázisaival. Erről írok ma.

 

 

Csendes időszak

Amikor a csecsemők megtanulják az anyanyelvüket, akkor van egy ún. „csendes időszak”, amikor arckifejezéssel vagy mozdulatokkal kommunikálnak, még mielőtt elkezdenének beszélni.

Amikor a kisgyermekek angolul tanulnak, előfordul egy hasonló csendes időszak, amikor a kommunikáció és a megértés megtörténik, még mielőtt bármilyen angol szót mondanának. Ez idő alatt a szülők nem kényszeríthetik a gyermekeket a beszédre, hiába kérik, hogy ismételje meg a szöveget, nem fogja megtenni.

Sokkal hasznosabb, ha olyan kész szerkezeteket használnak a kisgyermekkel folytatott kommunikáció során, amiket saját maga is használhat majd, ugyanúgy mint az anyanyelv megtanulásakor.

 

 

Beszélni kezd

Nem sokkal később minden gyermek (a lányok gyakran gyorsabban, mint a fiúk) elkezdenek mondogatni szavakat („cat”, „house”) vagy kész rövid mondatokat („What’s this?”, „ This is a book “,” I don’t know”,” This is a car”).

A gyermek memorizálja őket, pontosan utánozva a kiejtést anélkül, hogy rájönne, hogy egyes mondatok egynél több szót is tartalmaznak. Ez a szakasz még egy ideig folytatódik, amikor a gyermekek több nyelvi elemet tanulnak meg, amiket előszeretettel használnak párbeszédként még mielőtt készen állnának a saját mondatuk készítésére.

 

 

Angol nyelv felépítése

Fokozatosan a gyerekek kifejezéseket kezdenek el használni akár egyetlen memorizált szóból. Szavakkal egészítik ki a szókincsüket (‘dog’, ‘brown dog’, ‘big and brown dog’), de előfordul az is, hogy egyetlen memorizált nyelvi elemből alkotnak (‘This is my chair’, ‘time to play’).

Az angol nyelv gyakorlásának gyakoriságától függően a gyermekek fokozatosan egész mondatokat kezdenek használni és szép lassan önálló nyelvhasználóvá válnak.

 

 

 

 

(Budaörsi Infó)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.