Milyen internetes oldalakra kattintanak legtöbbet a világon?

(Budaörs, 2018. április 3. – Budaörsi Infó) Az emberiség legnagyobb ajándéka önmagának az ezredfordulóra az internet volt. Pár év alatt eljutott számítógépeken keresztül a legtöbb háztartásba, majd a közösségi oldalak elterjedése után és az okostelefonoknak köszönhetően ma már bárki saját zsebében hordja a világhálót, ezzel a mindennapi élet szerves részévé vált a használata.

 

 

Ha a minden napunk elengedhetetlen tartozéka lett a „szörfözés” (kihalt szó az internet bújására), akkor a különböző site-ok kattintási arányából nem tudományos módon, de reprezentatívan lehet következtetni egy adott ország társadalmának aktuális érdeklődésére, értékrendjére, helyzetére.

Szerencsére több tucat szolgáltató foglalkozik az adatgyűjtéssel és elemzéssel, most a SimilarWeb oldal segítségével bemutatjuk a 2018-as februári internetes rangsorokat a nagyvilág, Magyarország és egyéb, érdekes országok legnagyobb kattintási céloldalaiból.

Az internetet használó országok első 5 leglátogatottabb oldala (napi többszöri kattintás) szinte megegyezik a világösszesítés első helyezetteivel. A trónon a Google keresőoldala található, követi a legnagyobb közösségi oldal, a Facebook, majd a legnagyobb videomegosztó, a Youtube. Népességszámából ered, hogy a negyedik helyen a kínai Baidu oldala áll, ami a szocialista ország saját keresőfelülete. Az ötödik helyen egy felnőtt tartalmú videókat megosztó oldal áll…

Magyarország esetében az első magyar termék az ötödik helyezett Index online hírfelület, azt a hasonló Origo követi. Egy elektromos posta szolgáltató után egy internetes apróhirdető felület következik, majd a legforgalmasabb kalózoldal és egy használt autó hirdető oldal. A magyar szörföző gyakran használja a Wikipedia-t, néz egy konkrét időjárásjelentést, egy magyar videomegosztót és természetesen egy felnőtt tartalmú oldal is befért a top20-ba egy másik hasonlóval együtt.

A világ vezető országa, az USA első 10 helyezettjei között három szexuális tartalmú honlap található, a maradékon közösségi oldalak (fotómegosztók és egy üzenetközlő) illetve kereskedelmi felületek (Ebay, Amazon). Az amerikaiak tehát a szociális médiával, a vásárlással és az erotikával foglalkoznak leggyakrabban az interneten, a tájékozottság nem az erős oldaluk, hiszen egyetlen sajtótermék sincs a top20-ban náluk.

A csőd szélén álló Venezuela top20 találatában dominálnak a pénzüggyel foglalkozó oldalak (tanácsadás, bank, jogi ismeretek). Mint minden országra, rájuk is jellemző a top 3 állandósága (Google, Youtube, Facebook), de se saját hírszolgáltató, se erotikus tartalmú oldal nem szerepel a legsűrűbben látogatott honlaplistájukon.

Ha már instabil állam került szem elé, akkor érdemes Ukrajna adatait is megtekinteni. Az online csencselés kiemelkedő helyen szerepel és több, akár külföldi (orosz) hírportál is található a top20-ban. Időjárás, Wikipedia és egy banki honlap színesiti a palettát, de az erotika itt se fért be a leglátogatottabb oldalak közé. Láthatóan egy ország gazdasági helyzete kihat az internetes pornófogyasztásra is, ahogy Venezuela esetében is kitűnt.

A szomszédos országok közül Szlovákia, Szerbia és Horvátország látogatási listája hasonlít leginkább a magyarhoz, de ők jóval több híroldalt látogatnak és a szexuális tartalom a top20 legalján tanyázik.

Ausztriában az ötödik az Amazon és hatodik, meglepetésre, egy tévécsatorna. Náluk egy osztrák bank is felkerült 15. helyre. A sógorék négy különböző erotikus oldalt is bekattintottak a top15-be, amilyen virtuális bujaság Európában csak az Egyesült Királyság és Franciaország listáján található még (illetve Szaud Arábiánál). Németország hasonló Ausztriához kattintások terén, sportoldal csak német nyelvterületen került a leglátogatottabbak közé, de a németek listáján csak fele annyi a szexoldal, amit kevesen gondolnának róluk.

Kínáról nem áll rendelkezésre adat, de Japánról igen. Ők arról híresek, hogy a Facebook a top10-ben sincs jelen (náluk a Twitter divatosabb felület), saját kép- és videomegosztó és több hírfelület rendelkezik hatalmas látogatottsággal, a maradék helyet a huszas skálán webshopok és két felnőtt oldal, – egymástól távol – található. Talán Japán az egyetlen ország, ahol a Yahoo híradással egybekötött keresőfelülete a Google után található az élbolyban, mint második, ami pedig a top20-ba se szokott beférni a többi országban.

Mindezek után arra következtethetünk, hogy a világon minden internetező nemzet elsődleges keresőfelületnek a Google-t, videomegosztónak a Youtube-ot, közösségi oldalnak a Facebook-ot használja. Ezen felül az országa legnagyobb elektromos levelező szolgáltatója mindenhol a leglátogatottabbak között szerepel, és az internetes vásárlás mindenhol több oldalt repít a top20-ba, habár Európa keleti részén a használt termékeké jelenik meg és nem a viszonteladói. Mindenhol előkelő helyen szerepelnek, néha mennyiségileg is a szexuális tartalmú oldalak. Az adott ország politikája nem tükrözi a napi szintű tájékozottságot, lévén Kelet-Európában domináns a híroldal fogyasztás, míg a legfejlettebb gazdaságban és a „demokrácia védőbástyájában”, az USA-ban (ahol a legnívósabb újságokat írják) nem fért be a top20-ba egyetlen hírfelület sem. A gazdaságilag megroppant, vagy polgárháborús helyzetű országok internetes kattintásai pedig pénzügyi tanácsadói oldalakkal pótolják az erotikával foglalkozóakat.

 


Amennyiben egy céloldal statisztikájára keresünk rá, az éppen olvasott híroldalunk, a Budaörsi Infó Online országosan a 36.190. helyen szerepel látogatottságban, míg a helyi médiatársunk a 71.225.-ik, tehát a Budaörsi Infó internetes felülete kétszer látogatottabb.


 

 

Mendemondász

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.