Csupán néhány egyeztetett SIM-kártyát kapcsolhattak le a szolgáltatók

Csupán néhány olyan előre fizetett SIM-kártyát kapcsolhattak le a mobilszolgáltatók, amelyek tulajdonosai határidőre elvégezték az adategyeztetést, a társaságok a problémák kivizsgálását ígérik.

 

A Vodafone Magyarország kedden azt közölte az MTI-vel, hogy néhány olyan ügyfél is jelezte a szolgáltatás megszűnését, akik péntek éjfélig azonosították magukat és így – az elektronikus hírközlésről szóló törvény értelmében – továbbra is jogosultak lettek volna a prepaid SIM-kártyájuk használatára. A lekapcsolásokat ezért – számolva a rendszerszintű hiba veszélyével – azonnal leállították. Az egyeztetést elmulasztó ügyfelek telefonszámának visszakapcsolása továbbra is a megszokott módon, a díjmentesen megköthető új szerződéssel biztosítható – írták.

A Magyar Telekom hétfőn azt közölte, hogy vasárnap az azonosított ügyfelek kis része jelentette csak a szolgáltatás megszűnését. A problémát azonnal elhárították, így ezt követően már csak egyedi esetek maradhattak megoldatlanok, hétfőn pedig főleg olyanok jelentkeztek, akik elmulasztották az azonosítást és ezért új szerződést kellett kötniük.

A Telenor hétfői közleménye szerint 30 ügyfél jelentkezett a SIM-kártyájuk lekapcsolása miatt annak ellenére, hogy tudomásuk szerint határidőre azonosították magukat. A cég azt írta, hogy a panaszokat kiemelten kezelik, a felmerülő problémákat pedig kivizsgálják. Előfordulhattak technikai hibák is, a Telenor kompenzálja az ügyfeleket a kellemetlenségekért – tették hozzá.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) keddi összesítése szerint a csaknem 4 millió érintett SIM-kártyából péntek éjfélig több mint 2,7 milliót azonosítottak a tulajdonosaik vagy a használóik. A nem egyeztetett kártyák lekapcsolását a hivatal a határidő lejárta után is ellenőrzi.

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.