Aktualitások az Egészségügyi Központból

(Budaörs, 2016. december 20. – Budaörsi Infó) 2016. április 22-én ülésezett a képviselő-testület. Nagy nyilvánosság előtt ekkor hangzott el először, hogy valamilyen probléma merült fel az Europ-Med új fizikoterápiás központja körül, majd egyre több részlet került napvilágra. Az Europ-Med vezetői szintjén is problémák merültek fel. Dr. Kovács Attila, az egykori főigazgató és Dr. Gamal Eldin Mohamed, az intézmény ügyvezetője közti ellentétek ekkor már kezdtek kirajzolódni. A betegellátás viszont nem állhatott meg, így dr. Kovács Attila elbocsátása után, Budaörs Város Önkormányzata a Jump Consulting Kft-t bízta meg az Egészségügyi Központ üzemeltetésével.

 

 

A megállapodás jelenleg nem végleges, nemsokára újabb pályázatot írnak ki. Az Europ-MED járóbeteg ellátásra vonatkozó szerződését az önkormányzat felmondta, és ez a felmondási idő járt le novemberben.

A budaörsi Egészségügyi Központ üzemeltetője, ami a járóbeteg szakrendeléseket illeti, a Jump Consulting Kft. lett 2016. november 3-a óta.

Ez idő óta az Europ-MED az egynapos sebészetet üzemeltette. Ez december elsejei hatállyal megváltozott, mert az Országos Tisztiorvosi Hivatal az egynapos sebészeti jogosultságot, az egynapos sebészeti kapacitást is a Jump Consulting Kft-re ruházta át.

Dr. Gamal Eldin Mohamed, az intézmény orvosigazgatójával és Zsákai Zoltánnal, a Jump Consulting Kft. vezetőjével beszélgettünk arról, hogy a budaörsi betegellátás miként változik annak függvényében, hogy a Jump „ugrott” be a képbe.

Zsákai Zoltán, a Budaörsi Infónak elmondta, hogy a dolgozókat már korábban átvették, vagyis a november hónapot is úgy dolgozták végig az egynapos sebészeten a munkatársak, hogy már az új cég alkalmazottai voltak.

„Ügyeltünk arra, hogy a dolgozók munkajogi helyzete rendben legyen, s nem akartuk kitenni őket olyan bizonytalan helyzetnek, mely az Europ-MED körül kialakult. Ezért első lépésként átvettük őket. A munkajogi helyzetük már stabil.”

 

zsakai

Zsákai Zoltán

 

 

Korábban arról is szó esett, hogy az Europ-MED nagy összegű tartozást halmozott fel. Ezt a problémát sikerült megoldani?

„Sikerült stabilizálni az Egészségügyi Központ helyzetét. A banki hiteleket kifizettük. Decemberben az orvosok felé fennálló tartozásokat teljesen kiegyenlítjük, valamint a beszállítókkal is sikerült megegyezni. Innentől kezdve egységesen megy a ház tovább”mondta el Dr. Gamal.

 

Milyen az együttműködés az új üzemeltetővel? Milyen irányvonalak mentén szeretnének haladni a továbbiakban?

„Nagyon jó az együttműködés az új Kft. vezetésével, és ügyvezetőjével. Fő célunk az, hogy fejlesszük a tevékenységet és mindenki megelégedésére próbáljuk jobbá tenni a betegellátást is. Nagyon koncentrálunk most már a területi betegellátásra, ami azt jelenti, hogy a budaörsi betegeket szeretnénk előtérbe hozni.”

 

Mi lesz a sorsa a fizikoterápiás központnak?

Dr. Gamal elmondta, hogy a „Kovács Attila-féle cégcsoportnak” a tulajdonát képezi az ingatlan, ahol a fizikoterápiás központot kialakították.

„Az ingatlan százmilliós összegű hitellel terhelt. Mi úgy tudjuk a finanszírozó banktól, hogy a tulajdonos, dr. Kovács cége nem fizeti a törlesztést, ezért felajánlottuk a banknak, hogy átvállalnánk a törlesztést. Azt kértük, hogy egy optimalizált konstrukciót dolgozzanak ki számunkra. Itt még folynak a tárgyalások, nem tudjuk, hogy mi lesz az eredménye.

Amíg a „Kovács-féle” fizikoterápiás központ ügye nem rendeződik addig házon belül oldjuk meg ezt a szolgáltatást. A belső logisztikai feladatok áttekintése után tettünk egy ajánlatot az önkormányzatnak, s a mai napon már minden érintett szereplővel tárgyaltunk, s úgy néz ki konszenzus alakul ki. Januártól valószínűleg a budaörsi lakosok már az új rendszert fogják tudni használni.”

 

gamal2

Dr. Gamal Eldin Mohamed

 

 

Mi az, amit a budaörsiek tapasztalhatnak a változásból?

„A budaörsiek előtérbe helyezése tervben van, arra gondoltunk, szeretnénk minden szinten elsőbbségben részesíteni őket. Máris elkezdtünk a fejlesztésekről gondolkodni, illetve néhányat már meg is valósítottunk. Úgy gondolom, hogy az új üzemeltető nagyon magasra fogja emelni az intézmény ellátórendszerét, betegellátó színvonalát. Például novemberben egy új digitális röntgent sikerült üzembe helyeznünk. Ez lényegesen meggyorsítja a betegellátást, diagnosztikát.

Jelenleg az új berendezés próbaüzeme zajlik. Valamint az új cég a gasztroenterológiá-ban fontos endoszkópos tornyot vásárolt, és egy új ultrahang készüléket is. Bízunk abban, hogy tudjuk majd fejleszteni a budaörsiek egészségkultúráját is.”

 

A Jump Consulting Kft. tervei között szerepel az is, hogy szeretnének egy olyan állapotot elérni házon belül, ami egy épület rekonstrukcióra alapul.

„Azt gondolom üzemeltetőként, hogy az itt dolgozó kollégák elégedettségét nem csak az növeli, ha új berendezéseket kapnak, az idelátogató betegek elégedettségét nem csak az növeli, ha új eszközökkel gyógyítják őket, hanem az is, hogy milyen körülmények közé érkeznek.

Továbbá szeretnénk fejleszteni a külső és belső kommunikációnkat is, nyitottabbak szeretnénk lenni a külvilág felé. Az első lépéseket már én magam is megtettem ehhez. Amikor megkaptuk ezt a megbízást, az első dolgom az volt, levetettem az irodám ajtaját, hogy a munkatársak lássák és tudják, hogy az ajtóm mindig nyitva áll, bármilyen problémával kapcsolatban megkereshetnek.

Erre korábban nem volt példa. Bízunk abban, hogy amikor az önkormányzat kiírja a pályázatot az intézmény működtetésére, akkor a mi pályázatunk megfelelő lesz, amiért mindent el is fogunk követni. Budaörsiek vagyunk, Budaörsért dolgozunk, szeretnénk nem csak ideiglenesen, hanem hosszú távon is megkönnyíteni a budaörsi betegek életét, és megrövidíteni a várólistákat.”

 

gamal

 

Bízunk abban, hogy a 2017-ben a budaörsi betegek ellátása valóban javulni fog. Amennyiben sikerül megoldani, hogy a hosszú várólisták, a kezelésekre való bejutás normalizálódjon, akkor elmondhatjuk, hogy valóban jót tett az Egészségügyi Központnak a fenntartóváltás.

Sikerekben gazdag és eredményes közös munkát kívánunk, és várjuk a fejlesztések eredményeit, valamint a nyitottabb kommunikáció pozitív hatását.

 

(Budaörsi Infó)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.