Megoldás autó helyett

(Budaörs, 2016. július 16. – Budaörsi Infó/Kiszámoló) Többször volt már arról szó, hogy sokkal több autót tart a magyar társadalom, mint amennyire pénze vagy szüksége lenne.

 

 

Most voltunk Egerben nyaralni és meglepett, hogy milyen kevés biciklist látok, noha a város mérete, bicikliút-hálózata és minden egyéb miatt ez teljesen ideális közlekedési eszköz lenne. Ráadásul nyár volt, se meleg, se hideg nem volt.

Ehhez képest itt-ott tekert egy-egy ember, bezzeg a városközpontban még a fizetős parkolás ellenére sem volt egy szabad parkolóhely sem. Ez eléggé meglepett, hogy az emberek mennyire nem kerékpároznak még ott sem, ahol ez teljesen kézenfekvő lenne.

Tudom, hogy némileg offtopik, de az elmúlt hónapokban nagyon megtetszettek az úgynevezett cargo biciklik, amik sok városban (szinte) teljesen ki tudják váltani az autót a városi közlekedésben, legyen szó oviba járásról vagy bevásárlásról. Ahhoz képest, hogy Nyugaton mennyire elterjedtek, nálunk jóformán egyáltalán nem ismertek.

babacity

A gyerekek imádják, szívesebben mennek ezzel iskolába, mint autóval, vagy busszal, a triciklivel pedig még akár egy hűtőt is haza lehet vinni. (Nem mintha a tehertaxi nem lenne jó megoldás évente kétszer.)

Budapesten sajnos elég korlátozottan használható, legalábbis a belső kerületekben, de még egy alföldi megyeszékhelyen is szerintem minden tekintetben kivált egy autót az év legnagyobb részében. (Van hozzá esővédő is.) Minden más esetben ott a tömegközlekedés, a taxi és az autóbérlés.

Elektromos rásegítéssel pedig még dimbes-dombos helyeken is használható. Egy utólagos beépítő szett olyan 150-170 ezer forint.

Találsz ilyen utólag beépíthető szetteket az ebay-en is, nem is drágán, három dologra figyelj azon kívül, hogy az így rendelt termékre nem lesz garancia:

– A törvény szerint 250 wattnál nagyobb teljesítményű motorral szerelt kerékpár már nem kerékpár többé. Más kérdés, hogy ki ellenőrzi és hogyan. Azonban egy esetleges balesetnél komoly kellemetlenséged lehet egy 500 vagy 1000 wattos motorral szerelt kerékpárral.

– Ha az Unión kívülről rendeled, aligha úszod meg az áfát és a vámot.

– Nem a motor és a többi kiegészítő a drága, hanem az akkumulátor, az adja a költség kétharmadát.

Egy baj van ezekkel a biciklikkel és triciklikkel, a vételáruk. Ami egy autóhoz és annak fenntartásához képest aprópénz, de azért mégis sok százezerről beszélünk. Az új áruk 350-500 ezer forint között van általában.

Azonban használtan ki tudsz fogni ilyeneket olcsón. A legelső képen látható biciklit nemrég 80 ezerért árulták szép állapotban a jófogáson. Csak azért nem vettem meg, mert nem tudnám hol tárolni.

Ha lenne hozzá helyem, biztos megvettem volna ennyiért, a gyerekek nagyon élvezték volna az oviba járást egy ilyen kerékpárral minden nap.

Érdemes megnézned és utánaolvasnod, ha te is úgy gondolod, hogy számodra is sok mindenben kiválthat egy ilyen teherhordó kerékpár egy autót. Ha csak feleannyit használod az autót utána, már sokat tettél a pénztárcádért, az egészségedért, de még a környezetért is.

 

(Budaörsi Infó/Kiszámoló)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.