A kiskereskedők kommunikációs anyagainak háromnegyede levélszemét egy felmérés szerint

Az európai fogyasztók számára a kiskereskedők és az oktatási intézmények kommunikációs anyagainak mintegy háromnegyede bizonyul levélszemétnek, minden tizedik fogyasztó panaszt is tesz az illetékes hatóságnál – derül ki a Ricoh Europe által megrendelt, nem reprezentatív felmérésből, amelyben több mint 2800 embert kérdeztek meg 21 országból.

 

Az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint a legkevésbé zavaró anyagokat a pénzügyi szolgáltatók és a közszféra szereplői küldik, azonban nincs olyan ágazat, amelynek a kommunikációját a fogyasztók többsége hasznosnak találná.

A levélszemét problémája jelentős hatással van a vállalkozások eredményeire, a fogyasztók csaknem ötöde váltott már márkát vagy szolgáltatót a kéretlen anyagok miatt – írják.

David Mills, a Ricoh Europe ügyvezetője közlemény szerint elmondta: a vállalkozások jelenleg rosszul célzott anyagokkal árasztják el az embereket, amivel lerombolják a bizalmat, lehetséges ügyfeleket veszítenek és csökkentik bevételeiket. A szakértő szerint a kiskereskedelem és az oktatási intézmények rossz megítélésének oka az erős piaci verseny által generált kényszerhelyzet. Az “offline” kiskereskedelemnek versenyre kell kelnie a vásárlói magatartást megváltoztató, költséghatékonyabban üzemeltethető online vásárlással, miközben az oktatási létesítmények a tanulókért küzdenek az alacsonyabb állami támogatás idején – fejtette ki.

A felmérést a Coleman Parkes Research piackutató végezte 2016 januárjában a japán tulajdonú Ricoh Europe irodai eszközöket, nyomtatókat, fénymásolókat gyártó cég támogatásával.

A Magyarországon 1995 óta jelen lévő Ricoh Group árbevétele a 2015. március 31-én befejeződött üzleti évben 2231 milliárd japán jen volt (körülbelül 18,5 milliárd dollár), a vállalat világszerte több mint 100 ezer munkavállalót foglalkoztat.

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.