Nőtt a forgalom Budaörsön az új statisztikák szerint

(Budaörs, 2015. június 18. – Budaörsi Infó) Az útdíj-rendszer változásáról már többször olvashattak hírportálunkon. Nagy port kavart ez az ügy országos szinten is, hisz Budaörs város polgármestere több fórumon is azt követelte, hogy bizonyos szakaszok fizetőssé tételét szüntesse meg a kormány. Budaörsön megnövekedett a forgalom állítja a polgármester, amit ismét forgalom számlálási felméréssel is bizonyított. A forgalom 2015. évi változásának vizsgálatáról szóló teljes anyag Budaörs város weboldalán a budaors.hu-n megtalálható.

 

2015. februárjában már hírt adtunk hasonló forgalomszámlálási adatokról. Akkor azt nyilatkozta Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere, hogy napi 2-3 ezerrel több autó halad át Budaörsön.

Átlagosan 15 százalékos növekedést tapasztaltak a forgalomban a Budaörsöt átszelő főútvonalon, de voltak olyan szakaszok, ahol 35 százalékkal többen autóztak a kimutatások szerint, mint két éve. Az önkormányzat megbízásából ugyanaz a cég ugyanazon a pontokon végezte a forgalomszámlálást, mint két évvel előtte.

Forgalomszámlálás – kutatási beszámoló 2015. február.

Ennek a forgalomszámlálásnak a hitességét többen megkérdőjelezték, így ezzel kapcsolatosban minden adatot nyilvánosságra hoztak.

 

2015. I. negyedévében ismét méréseket végeztek Budaörs 1. számú főútján (Szabadság út) az Önkormányzat megbízásából.

Forgalomszámlálás- kutatási beszámoló 2015. április

 

Az új forgalomszámlálási adatok szerint:

 

„A 2015. I. negyedévében elvégzett forgalomszámlálás eredményének a korábbi időszakok adataival történő összevetéséből megállapítható, hogy 2015 évben az 1. számú főút forgalma Budaörs belterületén a forgalom átlagos fejlődése alapján a várhatónál lényegesen nagyobb mértékben növekedett, ezért a 2015. évben tapasztalható forgalomnövekedés oka nem a közúti forgalom nagyságának évről évre bekövetkező természetes növekedésében, hanem a forgalom nagyarányú átrendeződésében keresendő.

A forgalom átrendeződésében döntő szerepet játszhatott a M1/M7 autópálya budaörsi szakaszának fizetőssé tétele.”

A vizsgálat alapján megállapították hogy a 2013. évben az 1. sz. főút forgalmának nagysága a teljes budaörsi szakaszon a megfelelő szolgáltatási szint tartományában volt (1500 E/h). 2015-re azonban ötven százalékkal növekedett az évi keresztmetszeti értékhez képest a forgalom, s így a 2015. I. negyedévi forgalomszámlálások alapján az 1. sz. főút forgalmának nagysága a teljes vizsgált szakaszon túllépte, vagy megközelítette az eltűrhető (2000 E/h) szolgáltatási szint határértékét. Azaz a főút szolgáltatási színvonala jelentősen romlott.

A forgalomszámlálást Budaörs Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala megbízására a Pannon Engineering Mérnöki Iroda Kft. végezte, amely hasonló méréseket végzett már a városban 2013-ban és 2014-ben.

 

 

(Budaörsi Infó)

 

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.