Városmarketing gyémánt díjat nyert Budaörs

(Budaörs, 2015. június 8. – Budaörsi Infó) Budaörs Város Önkormányzata közleményt adott ki annak kapcsán, hogy a Segít a hivatal projekt Városmarketing gyémánt díjat nyert.

 

 

Budaörs Város Önkormányzata és Polgármesteri Hivatala évek óta vezet be közigazgatási és informatikai innovációkat. Egyik legutóbbi újításunk, a Segít a hivatal program, most elismerésben részesült, és városmarketing gyémánt védjegyet kapott. Budaörs és három másik agglomerációs város tevékenysége révén pedig Pest megye a „Marketingaktív megye” különdíjat is kiérdemelte.

A Segít a hivatal program keretében, munkaidőn túl, hagyományos és internet alapú videó telefonon keresztül fogadják ügyintézőink a megkereséseket. A program népszerűsítésére sajtókampány, szórólapok, plakátok, molinók, roll up-ok készültek magas szakmai színvonalon, amelyet visszaigazolt a Magyar Marketing Szövetség elismerése. A projekt érdekessége az is, hogy annak keretében kezdte meg működését az ország első olyan kontaktcentere, amely a közigazgatáson belül segíti a hatékonyabb tájékoztatást.

Budaörs, az innovatív város – Innovacity – szlogenje jegyében számtalan közigazgatási és informatikai innovációt próbált ki kísérleti jelleggel, vagy ültetett át tartósan a gyakorlatba.

Mérföldkő volt ezen a téren a digitális esélyegyenlőségi rendelet megalkotása, amely az ország első ilyen helyi szabályozásaként jött létre. A rendelet alapján több száz hátrányos helyzetű illetve nyugdíjas budaörsi ismerkedhetett meg a netezés alapjaival, akik a tanfolyamhoz kapcsolódóan havi 20 óra ingyenes hozzáférést is kaptak.

Az elmúlt években együtt dolgoztunk a Corvinus Egyetem e-Government Kutatócsoportjával is, és több projektet fejlesztettünk ki közösen.

Még nem volt ilyen elterjedt a mobilozás az országban, sőt még okostelefonok sem voltak, amikor már kidolgoztuk az SMS ügyintézés lehetőségét. Később 3D-s megoldással is próbálkoztunk, majd kísérleti jelleggel egy ideig egy ügyintéző „robot”, vagyis egy érintőképernyős oszlop állt a hivatal előterében.

A Telekuckó szakmai bázisán több közösségi hozzáférési pont is létre jött a városban, ahol ügysegédi szolgáltatások működnek, vagyis hozzáértők segítenek az ügyfeleknek például az ügyfélkapu használatában.

A városok közül elsők között jelentünk meg egy Budaörs applikációval, amely okostelefonon keresztül ad hírt a települési újdonságokról.

Úttörők voltunk az elektronikus helyi adóbevallás bevezetésében, s ma már több ügytípus is intézhető az e-portálon keresztül, az adóügyektől az egyéni vállalkozói igazolványokon át az általános igazgatási ügyekig.

A tájékozódást segíti a sokoldalú önkormányzati honlap, vagy például a testületi ülések on-line közvetítése is, amely archivált, és napirendenként visszakereshető. Ugyancsak az internet adta lehetőségeket használja ki az önkormányzat a nyilvánosság szélesítésére azzal a döntésével, hogy június elsejétől minden önkormányzattal, vagy intézményeivel kötött szerződés értékhatár nélkül felkerül az önkormányzat honlapjára.

Az önkormányzat továbbra is nyitott az újdonságok befogadására, és stratégiáját is az innovációra alapozza.

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.