Csúszik az egységes kormányzati ügyiratkezelés

Nem sikerült az év elején elindítani az Egységes Kormányzati Ügyiratkezelő Rendszert, mely a katasztrófavédelmet, kormányhivatalokat, a rendőrséget, de még a polgári titkosszolgálatokat is érinti.

Az eredeti tervekkel ellentétben mégsem indult el január 1-jén az Egységes Kormányzati Ügyiratkezelő Rendszer. A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló, módosított 335/2005. (XII. 29.) kormányrendelet szerint március 1-jével veszi kezdetét az újítás.

Az új rendszer miatt a 425 millióból fejlesztett Syrius elektronikus iratkezelőt a katasztrófavédelemnél a rendőrségnél alkalmazott Robotzsaru NEO váltja. Az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alapjából és a központi költségvetésből finanszírozott Syriust 2011 januárjától használja a katasztrófavédelem.

Az Egységes Kormányzati Ügyiratkezelő Rendszer arról szól, hogy a meghatározott szervezeteknek szóló küldeményeket a Magyar Posta budaörsi központjából átszállítják egy budapesti bázisra, ahol egyes kivételektől eltekintve elektronikus formában továbbítják a címzetteknek. A kimenő leveleket a bevont szervezetek elektronikus úton állítják elő, és a Magyar Posta alakítja át, valamint juttatja célba hiteles papíralapú iratként.

A Belügyminisztérium tájékoztatása szerint az úgynevezett érkeztető helyszín a VIII. kerületben, a Magyar Posta Zrt. részben megüresedett, megfelelő alapterülettel rendelkező Orczy téri épületében kap helyet. A működtetésre a kormány a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalát jelölte ki.

Az új rendszerhez 59 szervezetet csatlakozik, a katasztrófavédelmen túl minisztériumok, kormányhivatalok, a rendőrség, de még a polgári titkosszolgálatok is.

 

(forrás: Lánglovagok.hu)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.