A magyarok többsége nem tudja milyen hatással van a hő az élelmiszerekre

A magyar lakosság 65 százaléka nem tudja, milyen hatással van a fény és a hő az élelmiszerekre, így a csomagolás fényvédelme is másodlagos számukra – derül ki a Tetra Pak legfrissebb felméréséből.    

 

A felmérést a cég megbízásából a piackutató NRC Market Research Kft. online lekérdezéssel végezte a 18 és 59 év közötti lakosság körében, 2014 nyári időszakában, 1200 fős válaszadói mintán.

Molnár Zita, a Tetra Pak Hungária Zrt. kommunikációs igazgatója kifejtette: a megfelelő csomagolás a meleg hónapokban is megvédi az élelmiszereket. A többrétegű kartondobozok egy alufólia réteg segítségével a romlási folyamatokért felelős, fényt és hőt, valamint idegen szagokat és ízeket kívül tartják, biztosítva az élelmiszerek eltarthatóságát.

A csomagolóanyagon kívül az aszeptikus, vagyis csíra- és baktériummentes töltési módszernek köszönhetően az élelmiszerek szobahőmérsékleten tárolhatók, így a hűtés felesleges a szállítás és raktározás során.

A csomagolás minőségét a gyártók kötelesek a dobozon jelölni, a megfelelően csomagolt élelmiszerek pedig, így például a tejtermékek, hosszabb utazás során is biztonságosan fogyaszthatók. Azonban a hűtőpultból vásárolt, nem többrétegű kartondobozba csomagolt élelmiszereket még bontatlan állapotban is a hűtőben kell tárolni, mert romlásnak indulnak – hangsúlyozta Molnár Zita.

A Tetra Pak csomagolóanyag-gyártó és -értékesítő üzletága 2013-ban összesen 9,6 milliárd euró árbevételt ért el. A Magyarországon 1992 óta működő gyár termékeinek 94 százalékát a világ 28 országába exportálja. Legnagyobb részben a régió országaiba, de például Japánba, Dél-Afrikába és Chilébe is szállít a budaörsi üzem.

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.