Hét sztrájkoló sofőrt kirúgott a budaörsi Lagermax a szakszervezet szerint

(Budaörs, 2014. július 10. – Budaörsi Infó) Kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak 2014. július 7-én, reggel 8 és 10 óra között a gépjárművek szállítására szakosodott Lagermax Autótranszport Kft. budaörsi telephelyén. A gépkocsivezetők az érdemi bértárgyalások kikényszerítését igyekeztek a munkabeszüntetéssel támogatni – nyilatkozott a Multinacionális Cégek Dolgozóinak Szakszervezete (MCDSz). A sztrájkot követően hét gépkocsivezetőt elbocsátottak a cégtől.

A témával kapcsolatban korábbi cikkünkben már olvashattak. Járási Tamás, a Multinacionális Cégek Dolgozóinak Szakszervezetének (MCDSz) elnöke elmondta, hogy a szakszervezet számos kezdeményezése ellenére, több mint fél éve nem jött létre a március 31-én lejárt bérmegállapodás helyébe lépő új megállapodás. Mivel a cég vezetésével folytatott többszöri konzultáció eddig nem vezetett eredményre, a szakszervezet figyelmeztető sztrájkot hirdetett.

A kétórás sztrájk nem járt eredménnyel, a cégvezetés nem engedett a nyomásnak. Túlzottnak tartotta, ezért elutasította a Lagermax Autótranszport Kft. a budaörsi telephely gépkocsivezetőinek bérkövetelését. Az események azonban itt nem zárultak le. A szekszervezet 2014. május 10-én sajtóközleményt adott ki, amelyben arról ír, hogy a sztrájkban résztvevő sofőrök közül hét alkalmazottat elbocsátottak július 9-én.

A sajtóközlemény szerint a  munkáltató az elbocsátásokat a társaság piaci helyzetének tartós romlása miatt cégcsoporton belüli kapacitás áthelyezés következtében – az autószállító kamionok darabszámának csökkenésével indokolta.

Járási Tamás, a Multinacionális Cégek Dolgozóinak Szakszervezetének (MCDSz) elnökének a Budaörsi Infónak elküldött sajtóközleményét az üggyel kapcsolatosan itt olvashatják:

 

Sztrájkoló sofőröket bocsátottak el a Lagermax-tól

 

Mint ismert, 2014. július 7-én hétfőn, bérkövetelésünk megvitatására irányuló érdemi bértárgyalások kikényszerítése érdekében kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottunk. Megdöbbentő módon egy nap elteltével, 2014. július 9-én szerdán a Lagermax hét, olyan gépkocsivezető munkaviszonyát szüntette meg, akik – a munkáltató felé tett előzetes írásos bejelentésük alapján – a hétfői sztrájkban kivétel nélkül mind részt vettek.

A munkáltató az elbocsátásokat a társaság piaci helyzetének tartós romlása miatt cégcsoporton belüli kapacitás áthelyezés következtében – az autószállító kamionok darabszámának csökkenésével indokolta, ugyanis ennek hatására az ellátandó feladatok mennyisége is lecsökkent, így munkát biztosítani az érintetteknek a továbbiakban nem tudott.

Álláspontunk alapján nyilvánvaló az összefüggés az elbocsátás és a sztrájk között:

– A sztrájkot követően hirtelen egy nap alatt romlik a társaság gazdasági helyzete, amely elbocsátást von maga után.

– Kizárólag sztrájkoló gépkocsivezetők munkaviszonyát szüntette meg a munkáltató.

– Olyan gépkocsivezetői munkaviszonyok kerültek megszüntetésre, amelyek a munkáltatónak további költségeket jelentenek annak ellenére, hogy nehéz gazdasági helyzetben van. Ehelyett megszüntethette volna azokat a munkaviszonyokat, amelyek nem járnak jelentősebb költségtöbblettel (végkielégítés kifizetése), ha a társaság valóban erre a lépésre kényszerült.

A történteket felháborítónak és elfogadhatatlannak tartjuk és szakszervezetünk véleménye szerint a hét gépkocsivezető munkaviszonyának az egyik pillanatról a másikra történő megszüntetése a munkavállalói kollektíva megfélemlítésére irányul és nem más, mint a 2014. július 7-ei sztrájk munkáltatói retorziója.

A felmondásokkal kapcsolatban az érintettek esetében a szakszervezetünk díjmentes jogi képviseletet biztosítva a bírósághoz fordul, továbbá aláírásgyűjtést szervezünk, amelyben követlejük a felmondások azonnali visszavonását.

A szerdai történések szakszervezetünk számára azt mutatják, hogy a munkáltató továbbra sem kíván érdemi tárgyalásokat folytatni, így a közeljövőben várható határozatlan idejű sztrájk meghirdetéséről illetékes testületeink megkezdték az egyeztetéseket.

Sztrájk és bértárgyalás

Az MCDSz-hez beérkezett visszajelzések alapján a Lagermax gépkocsivezetőinek több, mint 90%-a vett részt a hétfőn megtartott kétórás figyelmeztető sztrájkban. Korábbi álláspontunkat változatlanul fenntartjuk, hogy a benyújtott szakszervezeti bérfejlesztési javaslat maximum 10%-os bérköltség növekedést jelent a munkáltató számára. Az érdemi bértárgya|ások megkezdésére az MCDSz számára továbbra is nyitott. Az MCDSz továbbra is várja a munkáltató bérajánlatát, amellyel kapcsolatban őszinte reményünket fejezzük ki, hogy azt a konstruktivitás szellemében fogják elkészíteni.

Egyes alaptalan híresztelésekkel ellentétben az MCDSz-nek nem célja a munkáltató működésének ellehetetlenítése, mert ezzel a tagjaink munkahelyét veszélyeztetnénk, ami ellentétes szakszervezetünk alapértékeivel, éppen ezért reális bérfejlesztési javaslatot terjesztettünk elő. Fontosnak tartjuk kihangsúlyozni, hogy az MCDSz továbbra is a munkabékében érdekelt, amelyhez elengedhetetlenek az érdemi tárgyalások. A további munkaharc akciókat azonban kizárólag egy mindkét fél számara elfogadható bérmegállapodással lehet elkerülni.

Hatvan,  2014. július 10.

Tisztelettel:

Járási Tamás elnök

Multinacionális Cégek Dolgozóinak Szakszervezete (MCDSz)

 

facebook:

1 Komment

  1. […] támogatni – nyilatkozott a Multinacionális Cégek Dolgozóinak Szakszervezete (MCDSz). A sztrájkot követően hét gépkocsivezetőt elbocsátottak a cégtől. Járási Tamás, a MCDSz elnöke arról tájékoztatta a Budaörsi Infót, hogy az elbocsájtások […]

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.