Helyi buszinfók a Budaörsi Infótól

(Budaörs, 2014. március 20. – Budaörsi Infó) A Budaörsi Infó szerkesztőségének vendége március elején a helyi buszközlekedést bonyolító cég csoportvezetője Váradi Gábor volt. A járatok 2010. május elsején kezdték meg budaörsi munkájukat 14 munkatárssal, hét autóbusszal, két útvonalon egymással összehangolva.

Sikerük kulcsa Váradi Gábor szerint az összehangolt csapatmunka és a rugalmasság.

Budaörsön a 288-as és a 289-es viszonylat szállítja a helyieket A pontból B pontba, vagyis a 288-as ingyenes busza lakótelepi végállomástól a Törökugrató megkerülésével az Egészségügyi Központ és a Templom tér érintésével az uszodánál, a vasútállomásnál és a temetőnél megállva a Kamaraerdőbe közlekedik.

A 289-es viszonylat is az autóbusz-végállomástól indul, a lakótelep nyugati területét körbejárva, az uszodáig azonos vonalon közlekedik a 288-as autóbuszszal. Ezután a város keleti részén más autóbuszok által nem érintett területen haladva a Farkasréti úton fordul vissza a városközpont felé.

A helyi tömegközlekedésben azonban időről időre változnak a menetrendek, mert a szolgáltató arra törekszik, hogy igazodjon az utasok igényeihez. A menetrendváltozásokat folyamatosan nyomon követhetik a továbbiakban portálunkon. Bármilyen változás, korlátozás, vagy elterelés történik a városban, ami befolyásolja a tömegközlekedést, arról nálunk informálódhatnak a www.budaorsiinfo.hu-n.

Az elmúlt hónapokban kisebb változások történtek a menetrendekben. Február 10-től lakossági kezdeményezésre beiktattak egy délután fél négyes indulású 288-as buszt. Emellett a 288-as és 289-es buszok összehangolásának köszönhetően, ha valaki az Ötvös utcából elindul, akkor már el tud menni úgy a temetőbe, hogy nem kell hosszasan várakoznia a csatlakozásra, mert az uszodánál találkoznak a szembejövő autóbuszok.

Napközben a járatok több mint 90%-nál így meg tudták oldani, hogy 5 percen belül átszállási kapcsolat legyen.

 „Maga a közlekedés nem lett gyorsabb,de a viszonylatok egymáshoz hangolásával az átszállási lehetőséget gyorsítottuk fel. Például megoldottuk azt, hogy ha valaki a temetőből akar a Farkasréti útig menni, akkor eddig felment a Templom térre, akkor még át kellett szállnia a negyvenesre vagy sétált. Most nem probléma, mert napközben minden busz találkozik a szembejövő autóbusszal, az ellentétes viszonylattal” – mondta el Váradi Gábor.

188as_busz1

Váradi Gábortól azt is megtudhattuk, hogy a két vonal közlekedését nagy valószínűséggel a 4-es metróépítés se fogja közvetlenül befolyásolni.
„Olyan érintettségük lesz csupán, hogy a BKK bekérte a menetrendünket, és elmondásuk szerint a mi menetrendünkhöz hangolják majd a metrót.” 

Amit a buszok közlekedéséről tudhatunk, hogy 6 órától járnak, és az utolsó 288-as autóbusz 8 órakor indul az autóbusz- állomásról a Kamaraerdőbe.

Tanítási időn kívül (szombat, vasárnap, munkaszüneti napokon) óránként közlekednek a járatok. Tanítási időben, a csúcsidőben fél 7-től 9-ig, illetve 12–18-ig, igény szerint sűrűbben közlekednek.

Vannak olyan időszakok, ahol 10 percenként is. Minden megállóban van egy telefonszám, amin kérhetnek segítséget az utasok, ha nem igazodnak ki a buszmegállókban kihelyezett indulási menetrendeken.

„A fent említett buszok kihasználtsága megközelítőleg 30% körüli, ami napközben úgy oszlik el, hogy vannak kevésbé zsúfolt járatok, és csúcsidők, amiket megpróbálunk rugalmasan kezelni. Például azt sem tudta senki előre, hogy az egész napos iskola, mennyire lesz egész napos. Volt egy olyan elmélet, hogy az iskolából délután háromig egy gyerek se fog kijönni. Ehhez képest kettő után kettő perccel van egy 288-as érkezésünk az 1-es iskolához, amit teljesen kitömnek, de csak a Templom térig. Kérdés, hogy ez mennyire fog változni. Ha módosul, akkor mi természetesen igazodunk majd hozzá. Ha még többen lesznek, akkor lehet, hogy a 288-asnak be kell várnia a következő buszt. Az igényekhez igazodva kell változtatni. Ezen kívül, még mindig nem forrott ki a temető kérdése a halottak napján, hogy kell-e a két busz vagy sem. Hála isten az Önkormányzat nagyon normálisan áll ehhez a kérdéshez. Meg tudjuk beszélni a dolgokat” – mondta el Váradi Gábor.

Azt is megtudtuk Váradi Gábortól, hogy hogyan lehetne még jobb szolgáltatást nyújtani a közösségi közlekedésben, kétszer, háromszor, négyszer ennyi pénzért.

„Ami viszont az én szememben – mint budaörsi lakos – pénzkidobás! Meg kell találni a kompromisszumot. Én úgy érzem, hogy most megtaláltuk. Tehát vannak időszakok, amikor zsúfolt a busz, vannak időszakok amikor ritkábban mennek a buszok, de egy óránál többet sosem kell várni.” 

Ha sűrűn járnak tömegközlekedéssel ajánljuk, hogy rendszeresen nézzék hírportálunkat, és tájékozódjanak tőlünk a menetrendi változásokkal kapcsolatban, mert napi kapcsolatban vagyunk a helyi szolgáltatóval.

A helyi buszok menetrendjéről részletes információkat találnak itt:
http://www.budaorsiinfo.hu/blog/2014/02/20/a-289-es-budaorsi-busz-menetrendje/

(Budaörsi Infó)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.