„Még nincs pont minden mondat végén” – BKK-fórum volt Budaörsön

(Budaörs – 2014. február 06., Budaörsi Infó) A hétvégén lezárult a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Fővárosi Önkormányzat közös társadalmi egyeztetése a 4-es metró átadása utáni felszíni közösségi közlekedésről. Budaörsön 2014. február 5-én még egy lakossági fórumot tartott a BKK, ahol a helyiek elmondhatták aggodalmaikat az új tömegközlekedési változtatásokkal kapcsolatban. A BKK vezérigazgató-helyettese, Somodi László válaszolt a feltett kérdésekre. A fórumon Wittinghoff Tamás polgármester nyilatkozott a Budaörsi Infónak.

 

Tudjuk jól, hogy Budaörs számára az lenne a legideálisabb, ha a négyes metró a virágpiacig járna, azonban, ezt a víziót Somodi László, a BKK vezérigazgató-helyettese egy mondattal eloszlatta. „A következő 7 évben erre egyáltalán nincs esély.”

A négyes metró megjelenése sok mindent meg fog változtatni a felszíni közlekedésben Budapesten és Budaörsön is egyaránt. Budaörs város költségvetéséből mintegy 300 millió forint az, amit a BKK-nak fizet. A város igénye, hogy a metró megjelenésével a szolgáltatások színvonala ne legyen rosszabb, jogos elvárás.

bkk_forum3

A lakosság számára egyértelműen a legfontosabb a menetsűrűség, a megfelelő útvonal és a járatok precíz összehangolása.

A BKK-hoz beérkezett észrevételek két csoportra oszthatók, az egyik az új, Szél Kálmán téri közvetlen kapcsolatot támogatta, a másik pedig a Móricz Zsigmond körtérnek a közvetlen elérésének az igényére vonatkozott.

Somodi László elmondta, hogy a metró és a buszok közötti távolság, mintegy három percnyi sétával megtehető lesz. A budaörsi buszok végállomása nem a Budaörsi úton lesz, hanem a buszok a Sasadi útnál bekanyarodnak az új buszpályaudvarra, a Kelenföldi metróállomás őrmezei bejáratának a közvetlen közelében.

Jelenleg sötétüzemi próbák folynak. Ha sikeres lesz a teszt, akkor március végén elindulhat a négyes metró. Sok járatot érint majd a változás. Ezek a változások a BKK oldalán megtekinthetők.

Lesz egy új, közvetlen járat Budaörsről a Camponához is.

bkk_forum5

Megtudhattuk, hogy akadálymentesítve lesz a metró, és hogy a Budörsöt érintő éjszakai járatok menetrendje nem változik.

Még nincs végleges megállapodás a Móricz Zsigmond körtérrel kapcsolatban. Viszont az biztos, hogy lesz Móricz Zsigmond körtéri kapcsolat, de nem 3 percenkénti mint most. Hogy lesz-e autópályás gyorsjárat arról még zajlanak az egyeztetések.

bkk_forum2

 Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere a Budaörsi Infónak elmondta: „Még nincs pont minden mondat végén. Mindent el fogunk követni azért, hogy az utazóközönség számára a négyes metró beindulása semmiképpen ne jelentsen visszalépést.

Én nem gondolom, hogy egy olyan metrójárat ami a Keletiig megy és összeköti a tömegközlekedőket több fővárosi járattal, méghozzá a föld alatt – tehát nem lehetnek dugók -, ronthatna a közlekedési szokásokon.

Azt megértem, hogy a fővárosnak leginkább az a szándéka, hogy ez az új eszköz kihasznált legyen. Mi mindig is azon az állásponton voltunk – függetlenül attól, hogy éppen a fővárosnak milyen színű vezetése volt -, hogy mindenképpen a virágpiaci végállomás oldaná meg ezt.

Egyenlőre itt csak arról beszéltünk, hogy a közösségi közlekedésben ki, hogy közlekedik. De az agglomerációból bejövő autókról is beszélnünk kell.

Nem leszünk könnyű partnerek a BKK számára, de én azt látom, hogy ők kompromisszumkészek és abban biztos vagyok, hogy olyan megoldást fogunk találni, ami nem ronthatja a jelenlegi ellátást. Ehhez hozzáteszem, hogy mi emberek olyanok vagyunk, hogy mindig félünk attól ami új. Ez rendjén is van, ám meg kell próbálni ezt az újat a lehető legkisebb hátránnyal, és a lehető legtöbb előnnyel megvalósítani.”

A BKK vezérigazgató-helyettese elmondta még, hogy február végén lesz meg a végleges verziója a terveknek, amelyet a metró elindulása után rugalmasan fognak kezelni. Szükség esetén a megállási rendet tudják majd pontosítani.

bkk_forum

(Budaörsi Infó)

 

facebook:

2 hozzászólás

  1. […] Közlekedési Központ (BKK) fórumán Budaörsön. Erről a sokakat érintő ügyről olvashatnak bővebb terjedelemben is itt az Online felületünkön […]

  2. […] Az M4-es metró elindulásával járó felszíni közösségi közlekedési módosítások a járatok közlekedésére is hatással lesznek. Erről előző cikkünkben olvashatnak bővebben. […]

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.